Reklama za bijelu čokoladu izaziva ovih dana polemike u Njemačkoj. Simulirajući predizborni skup, statisti u reklami drže slogane 'Yes Weiss Can' (Yes White Can ili 'Da, bijeli mogu') i 'Weiss Nuss Bleiben (Bijeli orasi ostaju)
Labirint rasnih konotacija dodatno komplicira to što je 'Yes, we can' slogan koji je korišten u predizbornoj kampanji prvog tamnoputog predsjednika SAD-a Baracka Obame.
Der Spiegel javlja da je spornu reklamu za bijelu čokoladu Ferrero Küsschen napravila M&C Saatchi, jedna od najvećih oglašivačkih kompanija na svijetu.
S obzirom na to da je njemačko društvo izrazito osjetljivo na nacizam, na društvenim mrežama krenule su debate o političkoj korektnosti i osude reklame s argumentima da sadrže prikrivene poruke koje se baziraju na rasističkoj retorici. Poigravanje autora reklame uspoređuje se s aluzijama koje proizvodi neonacistički pokret NPD. Premda se našlo i onih koji su smatrali apsurdnim da se zbog riječi 'bijelo' u reklami za čokoladu nekoga optuži za rasizam, reklama je povučena zbog vala negativnih reakcija.
'Važno nam je naglasiti da smo oštro protiv svih formi ksenofobije, desnog ekstremizma ili rasizma', stoji u priopćenju kompanije Ferrero.
Udruge njemačkih crnaca upozoravaju da se u njemačkom društvu, premda je visoko senzibilizirano za zločin holokausta, dovoljno ne prepoznaje problem ukorijenjenosti 'crno-bijelog' rasizma. Reklame koje aludiraju na crnačku boju kože već su ranije izazivale proteste. O tome se mnogo raspravlja, pogotovo nakon terorističkih napada neonacista između 2000. i 2006. u kojima je ubijeno devet imigranata.