Švicarska je u petak proslavila dovršetak izgradnje tunela Ceneri, u sklopu velikog europskog željezničkog projekta, čija realizacija kasni na njemačkoj strani
Tunel dug 15,4 kilometara središnji je element najvažnijeg željezničkog koridora između Sjevernog mora i Mediterana, istaknula je švicarska predsjednica Simonetta Sommaruga, otvarajući tunel koji prolazi ispod Alpa kod talijanske granice.
Zajedno s postojećim švicarskim tunelima Gotthard i Loetschberg, Ceneri omogućuje vlakovima prolazak ispod Alpa bez velikih uspona.
Tri tunela dio su plana povezivanja luka Rotterdam u Nizozemskoj i Antwerpena u Belgiji s lukom u Genovi.
Dok je Švicarska završila svoj dio, a Italija je blizu dovršetka svoje dionice pruge, Njemačka jako zaostaje.
Dionicu od Karlsruhea do Basela treba proširiti s dva na četiri kolosijeka.
Izgradnja bi trebala potrajati još 15 godina jer su se mnogi stanovnici duž rute žalili na projekt.
Švicarska je zbog kašnjenja počela pregovore s Francuskom o mogućem korištenju francuske željezničke rute sjeverno od Švicarske umjesto njemačke.