Brod "LNG Croatia", koji će kao plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje (FSRU), biti jedan od glavnih elemenata novog terminala za ukapljeni prirodni plin (UPP/LNG) u Omišlju na otoku Krku, sutra se očekuje u riječkoj luci, doznaje se u ponedjeljak iz tvrtke LNG Hrvatska
Po riječima direktora LNG Hrvatske Hrvoja Krhena, brod "LNG Croatia" je u kineskom brodogradilištu nedaleko Šangaja tehnološki prerađen u FSRU brod.
Brod je iz Kine isplovio 20. rujna i zaplovio prema Rijeci. Nakon što doplovi i usidri se riječkoj luci, u srijedu će biti privezan u Brodogradilištu Viktor Lenac, u kojemu će biti obavljena dodatna ispitivanja broda.
Brod će početkom prosinca biti smješten i pušten u probni rad na LNG terminalu u Omišlju, a od 1. siječnja sljedeće godine, kako je ranije najavljeno, bit će operativan, u komercijalnoj upotrebi, rekao je Krhen.
Riječ je o brodu koji je odabran kao ekonomski najpovoljniji u postupku nabave prije dvije godine.
Tvrtka Golar Power ponudila je tada konverziju postojećeg LNG tankera "Golar Viking", proizvedenog 2005. godine, u FSRU brod, u vrijednosti od 159,6 milijuna eura.
Po podacima tvrtke LNG Hrvatska, odabrani FSRU brod ima kapacitet spremnika od 140.000 prostornih metara, s nominalnom kapacitetom regasifikacije ukapljenog prirodnog plina od 300.000 prostornih metara prirodnog plina/satno, što na godišnjoj razini daje kapacitet od 2,6 milijardi prostornih metara plina.
Uz to, na LNG terminal, uz odabrani FSRU brod moći će pristati svi brodovi za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, kapaciteta od 3500 do 265.000 prostornih metara plina.
Izgradnja LNG terminala u Omišlju je projekt od strateškog interesa Republike Hrvatske, a omogućit će sigurnost opskrbe prirodnim plinom i potaknuti konkurentnost na tržištu.
Vrijednost investicije u plutajući LNG terminal na otoku Krku je 233,6 milijuna eura. Europska komisija je za njegovu izgradnju dodijelila bespovratnih 101,4 milijuna eura, budući da je projekt LNG terminala uvršten na listu projekata od zajedničkog interesa Europske komisije.
LNG terminal u Omišlju, kako je već ranije najavljeno, u probnom će radu biti u studenome i prosincu, a s operativnim i komercijalnim radom počinje prvog dana 2021. godine.