Dva tjedna nakon nestanka malezijskog zrakoplova s 239 ljudi, međunarodna potraga duboko u južnom dijelu Indijskog oceana u subotu se nastavlja iako je Australija upozorila da je najbolji trag kojeg trenutno imaju i dalje nepouzdan
Za zrakoplovom MH370 koji je nestao 8. ožujka na redovnom letu iz Kuala Lumpura za Peking tragaju spasioci iz dvadesetak zemalja. Šest zrakoplova i dva broda pretražuju zabačeni južni dio Indijskog oceana gdje je satelit početkom tjedna uočio ostatke moguće olupine. Australija, koja je prva objavila moguću lokaciju zrakoplova i koja koordinira akciju spašavanja, upozorila je da bi se moglo raditi o izgubljenom brodskom kontejneru ili nekim drugim velikim predmetima.
Kina, Japan i Indija šalju dodatne zrakoplove, a australski i kineski brodovi također plove prema području udaljenom više od 2000 kilometara jugozapadno od Pertha.
'Iako su svi zrakoplovi i plovila opremljeni s naprednom tehnologijom, veći dio potrage odvija se u stvari vizualno, više se oslanjajući na ljudsko oko nego na tehničko čarobnjaštvo', slikovito se izrazio australski premijer Warren Truss
Kazao je da će se potraga nastaviti sve dok se spasilačke ekipe ne uvjere da je daljnje pretraživanje područja uzaludno, 'a taj dan još nije došao'.
Australske pomorske vlasti operaciju i dalje smatraju operacijom potrage i spašavanja. Zrakoplovi i brodovi ponovo pretražuju i Andamansko more između Indije i Tajlanda ne bi li naišli na tragove kojima bi mogli razriješiti jednu od najvećih zagonetki modernog zrakoplovstva.
Istražitelji sumnjaju da je Boeing 777, koji je poletio iz Kuala Lumpura nešto iza ponoći, namjerno skrenut s kursa, što upućuje na otmicu ili sabotažu, no ne isključuju niti tehničke probleme.
'Crna kutija', uređaj koji snima tehničke informacije o letu aviona kao i glas pilota za vrijeme leta, odašilje elektronski signal oko 30 dana, nakon čega je još teže locirati nestali zrakoplov.