Uoči večerašnjeg spektakla Discotheque Riva, na kojemu se očekuje dvadesetak tisuća posjetitelja, kao najveći splitski problem nametnuo se - smještaj turista. Grad je još od početka sezone krcat, prosječna popunjenost hotela je između 90 i 100 posto, a u kolovozu je i privatni smještaj došao na svoje. Kreveta nema ni za lijek
Po službenim podacima Turističke zajednice, samo u srpnju kroz Split je prodefiliralo oko 50 tisuća gostiju koji su se zadržavali u prosjeku tri dana. U prvih sedam mjeseci, pak, više ih je za oko 24 posto u odnosu na prošlu godinu, pa se slobodno može zaključiti da dalmatinska metropola konačno procvjetala. Izraz 'tranzitni grad' više nitko ni ne spominje, makar trajektna luka i ove godine obara rekorde u broju putnika prema obližnjim otocima.
Najčešći splitski gosti ove godine su Nijemci, slijede Poljaci i Francuzi, a zatim Britanci, Skandinavci, Amerikanci i Talijani, čija se navala tek očekuje. Hordama 'regularnih' turista treba pribrojiti još gotovo 180 tisuća putnika na 265 kruzera, koliko će ih ove godine na jedan dan uploviti u Gradsku luku. Splitski turistički radnici tvrde da nema straha od ponavljanja 'sindroma Dubrovnik' jer je grad znatno prostraniji, a dio gostiju se ionako preusmjerava na jednodnevne izlete u okolicu. Split, tvrde, bez problema može podnijeti tri istovremena uplovljavanja plovećih hotela.
Osim konačnog otvorenja preuređenog hotela Radisson Blu, nekadašnjeg hotela Split, najboljoj turističkoj sezoni u posljednja dva desetljeća kumovala je vrlo solidna ponuda dnevne i noćne zabave - od proljetnog nautičkog sajma i vrlo posjećenog filmskog festivala, preko nekoliko velikih koncertnih atrakcija (David Guetta, Enter Festival, Atlantis Festival) koji su privukli tisuće ljudi, do svakodnevnih koncerata na Rivi i u nekima od desetak glavnih noćnih klubova. Dio turista svakako je privukao i Hajduk, dio se odazvao Splitskom ljetu i Marulićevim danima, dio Splitskom festivalu i Goranu Bregoviću...
'Moram kazati da ovakva slika možda i odudara od naše strategije, a to je privlačenje gostiju nešto višeg platnog razreda', priznao nam je predsjednik splitske Turističke zajednice Vedran Matošić. Pomalo mu, kaže, smeta 'svakodnevno treštanje techno glazbe' na Rivi i deseci štandova koji su se ondje namnožili, no priznaje da je rezultat svejedno dobar. Split je nehotice među strancima stvorio imidž 'grada za istinske putnike', one koji se ne žele tek kupati na plaži, nego i s ruksacima na leđima istraživati te uživati u bogatom noćnom životu.
Gradska vlast Željka Keruma, pak, ni ove godine nije učinila praktički ništa kako bi usmjerila razvoj Splita prema tituli 'metropole Mediterana': turisti ovamo jednostavno dolaze spontano. Nisu se gradski komunalci potrudili čak ni prebrisati stotine sramotnih grafita našaranih po staroj gradskoj jezgri i užem centru grada - no, eto, izgleda da je strancima sve to skupa nekako egzotično...