Procjenjuje se da se svakih 20 sekundi u Europi ukrade jedno vozilo, a svjetske statistike pokazuju da se godišnje u svijetu ukrade vozila u vrijednosti od tri milijarde dolara. Najviše vozila ukrade se u Zagrebu jer velik »izbor vozila«, blizina granice, velika parkirališta i neposjedovanje garaža idealni su uvjeti za kradljivce automobila
Ove je godine u Hrvatskoj u prvih pet mjeseci prijavljena krađa 780 vozila. Neki vlasnici imali su sreće, pa je i pronađeno 408 vozila.Prema službenim podacima MUP-a, prošle je godine prijavljena krađa 1775 vozila, piše Vjesnik
Najveći broj krađa, oko 90 posto, odnosi se na krađu putničkih i terenskih vozila te mopeda i motocikala, dok se ostale krađe odnose na autobuse, teretna vozila, kombije te ostale. Od 1775 otuđenih vozila, 977, ili 55 posto vozila, pronađeno je i vraćeno vlasniku.
Iako su lopovi pronašli način kako da ukradu i najnovije modele superskupih automobila u koje je proizvođač ugradio najsofisticiraniju zaštitu, policija brojnim metodama pokušava spriječiti tu vrstu kriminala.
Može se reći da postoje dvije skupine provalnika: »amateri« koji automobile kradu samostalno i neorganizirano te pravi profesionalci, koji rade organizirano. Da takve skupine postoje i u Hrvatskoj, pokazuju nedavne akcije policije u kojima su uhićeni deseci osoba zbog organizirane krađe automobila.
Od njih se teško potpuno zaštititi, jer se svaki automobil može ukrasti i nikakva zaštita nije potpuno sigurna. Tako je zabilježeno da su profesionalni lopovi nakon provale u vozilo otvarali poklopac motora i na mjesto serijskog procesora stavljali dekodirane elektroničke sklopove namijenjene stavljanju vozila u pogon.
Svaki se automobil može ukrasti, no može se znatno smanjiti rizik. Onaj tko nema garažu najbolju zaštitu pruža kombinacija alarma te elektroničke i mehaničke zaštite. Kombinacija alarma, blokade mjenjača ili upravljača i dalje je u vrhu zaštite od krađe.
Policija također savjetuje građanima da dokumente automobila uvijek nose sa sobom i ne ostavljaju ih u vozilu. Također treba izbjegavati pusta parkirališta i mračne ulice, te nastojati parkirati na čuvanim, osvijetljenim i prometnim parkiralištima.
Statistika u Hrvatskoj pokazuje da se na godinu ukrade nešto manje od 2000 osobnih i gospodarskih vozila, a manje od polovice ukradenih vozila vrati se u ruke svojim vlasnicima. Najviše se kradu novi i atraktivni automobili, a naročito oni kojih ima najviše na tržištu. Tradicionalno se kradu »volkswageni«, »audiji«, »BMW-i« i »mercedesi«, ali nisu sigurni ni jeftiniji automobili.