Hrvatske ceste najavile su u ponedjeljak da će u četvrtak, 6. travnja u punom profilu biti puštena u promet prva faza projekta spojne ceste Zabok-Krapina, u duljini od 6,2 kilometara, a vrijednost radova na toj dionici je oko 44 milijuna kuna (bez PDV-a).
Hrvatske ceste su, naime, izvijestile kako je u petak poslijepodne dobivena privremena uporabna dozvola za prvu fazu projekta spojne ceste Zabok-Krapina.
Izvođač tog projekta bila je zajednica ponuditelja u kojoj su bile tvrtke Viadukt i Zagorje Gradnja.
Vrijednost izvedenih radova iznosi oko 44 milijuna kuna (bez PDV-a), navodi se u priopćenju, uz najavu da će puštanje te dionice u punom profilu biti svečano obilježeno u četvrtak, 6. travnja, zbog strateške važnosti tog projekta.
U nastavku ih Hrvatskih cesta objašnjavaju zašto je odlučeno da se ta dionica ne pusti u promet večeras, već u četvrtak.
Iako je za dionicu bilo predviđeno puštanje u promet u popodnevno-večernjim satima u ponedjeljak, 3. travnja, nakon izvedbe radova na uklanjanju postavljene privremene gradilišne regulacije duž cijele dionice, košnje trave te pranje ceste i provjere rasvjetnih tijela, "danas je od strane tehničke službe Hrvatskih cesta procijenjeno i u konačnici odlučeno kako zbog sigurnosti prometa nije moguće dionicu pustiti u promet navedenog datuma", navodi se u priopćenju.
Iz Hrvatskih cesta objašnjavaju da bi se cesta da je puštena u promet večera ponovno morala u potpunosti zatvoriti u utorak navečer zbog uvođenja i provođenja sustava daljinskog vođenja prometa. To bi, kako navode, možebitno utjecalo na sigurnost prometovanja zbog navika vozača i mišljenja da je dionica otvorena za promet. Uz to, ponovno bi postavljanje privremene regulacije s oznakama utjecalo i na duljinu potrebnih radova te uključivalo i "izdavajanje određenih financijskih sredstava za isto, tj. u ovom trenutku postavljena signalizacija morala bi ponovno biti plaćena jer bi se ista skinula u ponedjeljak te ponovno postavila u večernjim satima u utorak".
"Otvaranje dionice samo na jedan dan, moglo bi dovesti do konfuzije vozača, kao i negativne konotacije, budući da bi isti po otvaranju nove dionice ubrzo bili ponovno preusmjereni na alternativni pravac, a što bi zasigurno dovelo do nerazumijevanja i opravdanog bijesa prema investitoru radova", navodi se u priopćenju Hrvatskih cesta, koje su investitor radova.
Iz tih razloga, smatraju, "razvidna je opravdanost i potreba izvršenja svih radova koji će omogućiti razdvajanje prometnih tokova, učiniti dionicu prometnom cjelinom te omogućiti puštanje prometa u četvrtak, 6. travnja u punom profilu".
Iz Hrvatskih cesta napominju i kako će daljinsko vođenje prometa podići razinu sigurnosti ove dionice te je prilagoditi europskim normama i standardima Europske unije, kao i modernizirati.
"Budući da je ova dionica projektirana u tri faze, od kojih svaka ima punu prometnu funkciju, bitno je uskladiti sve prometne tokove a što će se daljinskim sustavom i učiniti. Isto nije predviđeno dobivenom dozvolom te je projekt bio napravljen u smislu povećanja sigurnosti prometa i modernizacije ove bitne dionice", navode iz Hrvatskih cesta.
Inače, radovi na izgradnji spojne cesta Zabok-Krapina, u ukupnoj duljini od 13,1 kilometar, predviđeni su izgradnjom u tri faze.
Ove godine planira se i pokretanje postupka javne nabave za odabir izvođača radova za drugu fazu ovog projekta do Lepajca, u duljini od 5,5 kilometara, procijenjene vrijednosti od 60 milijuna kuna, a koja je trenutno u postupku ishođenja građevinske dozvole.