MOTIVACIJA ZA NAJMLAĐE

Uz njezine knjige čitanje je djeci biti puno zabavnije

27.02.2016 u 20:48

Bionic
Reading

Već kao dijete je zavoljela pisanje, a u svojim ranim 20-ima godinama počela i pisati prve knjige za djecu. Kako bi se razlikovale od svih priča koje su nam već dobro poznate, odlučila je u njih unijeti dašak osobnosti svakog djeteta i omogućiti im da u knjigu unose svoje podatke i fotografije. Danas, četiri godine nakon početka projekta u planu je širenje prodaje na njemačko tržište, te otvaranje web-shopa za Hrvatsku i inozemstvo, kaže Andrijana Majstorović, direktorica Tvornice snova koja izrađuje personalizirane knjige za djecu

S obzirom na to da joj je pisanje oduvijek bila strast, nije morala dugo razmišljati čime će se baviti i kako razraditi koncept koji će zainteresirati ljude.

'Ideja je nastala u procesu pisanja. Pišem od djetinjstva, a u odraslijoj dobi, oko 20. godine sam počela pisati knjige za djecu. I negdje u tom procesu pisanja palo mi je na pamet kako bi bilo dobro da se napiše priča baš za neko konkretno dijete, da se uklope njegovi podaci, obrati se njemu osobno, a istovremeno me zanimalo kakva bi bila reakcija tog djeteta. Zato sam odlučila istražiti taj koncept, malo ga razraditi', prisjeća se Majstorović.

Sve počinje imenom i fotografijom djeteta

Prva knjiga izašla je prije četiri godine, 2012., ali u samom je početku ljudima trebalo objasniti pojam personaliziranih knjiga.

'Na početku je možda bilo malo teže iznijeti cijelu ideju, ljudi nisu znali što su to personalizirane knjige, ali sad  su već upoznati s pojmom, pa je i jednostavnije. Imali smo dvije promocije knjige na kojima smo predstavili i tvrtku i personalizirane knjige za djecu. Jednako tako smo sudjelovali i na dječjim sajmovima, u Zagrebu na dva, u Splitu i Rijeci na jednom. Toga je više bilo na samom početku realizacije projekta, dok se sad više usmjeravamo na online promocije novih izdanja personaliziranih knjiga', priča autorica knjiga.
Naručivanje knjige zahtijeva i upisivanje pojedinih podataka djeteta, a nerijetko se događalo da su ljudi imali ideje kako knjigu napraviti još više personaliziranom, no to nije uvijek lako ostvariti. Sve su priče zasad isključivo autorske.

'Za svaki naslov knjige koja se izrađuje po narudžbi tražimo određene podatke kojima se naslov personalizira, poput imena i prezimena djeteta, posvete djetetu, spominju se i imena roditelja, mjesto stanovanja djeteta. Podaci se provlače kroz cijelu priču. U nekim knjigama je na samim koricama, prisutno ime djeteta, a postoji i opcija stavljanja fotografije na stražnju koricu, uz samu posvetu. Neprestano nam se ljudi javljaju s pojedinim prijedlozima. Jedan od njih, o kojem smo saznali u posljednjoj anketi, želja je kupaca da se kućni ljubimac  spominje u knjizi. Bilo je i ideja ljudi o tome što bismo još mogli ubaciti kako bi knjiga bila još više personalizirana. To je u redu, ali je dosta teško realizirati - za svaki takav prijedlog koncept priče se mora pažljivo razraditi', objašnjava Majstorović.

Koliko je projekt uspješan, a knjige popularne, pokazuju reakcije ljudi do kojih dolazi svakodnevno.

'Reakcije ljudi su cijelo vrijeme jako pozitivne, dobivamo ih na svakodnevno, najviše putem Facebooka preko kojeg se dosta i promoviramo, ali i telefonski i mailom. Koliko su knjige popularne, govori činjenica da smo na tržištu prisutni već  godine i da je od jednog naslova nastalo njih sedam', kaže autorica.

'Počeli smo od nule'

Iako obožava pisati, samo pokretanje posla nije bilo nimalo lako, jer je u samom startu potrebno pratiti izmjene zakona te rješavati brojne administracijske zahtjeve.
'Ne mogu reći koliko je teže pokrenuti vlastiti posao u Hrvatskoj u odnosu na druge zemlje, jer još uvijek nisam nigdje u inozemstvu poslovala. Sada nam je u planu izaći na njemačko tržište, pa ću onda možda imati bolji uvid u to kako je poslovati u Hrvatskoj, a kako u nekoj drugoj državi. Mislim da je veoma teško pokrenuti posao čak i kada imate nekakvu zaleđinu, a pogotovo kada krećete sami i od nule. Odjednom se suočite s brojnim problemima iz birokratske ili tehničke sfere. Papirologija je kod nas jako opsežna i zahtjevna. Kao da se očekuje da jedan mali poduzetnik treba pratiti zakone koji se velikom brzinom mijenjaju te ući u tu terminologiju da bi se tih istih zakona mogao pridržavati. Puno puta do sada sam poželjela da trajno zaposlim odvjetnika zbog toga', smatra Majstorović.

U posao gotovo da je krenula od nule, jer je jedini uloženi kapital bilo 20 tisuća kuna utrošenih u registraciju tvrtke, kupnju jednog printera i dva kompjutora. No danas se može pohvaliti projektom koji se ove godine razvija sve bolje.

'Trenutno pripremamo novi web-shop koji će nam omogućiti prodaju na različitim jezicima, a prvi od inozemnih tržišta na koje planiramo plasirati svoje proizvode bit će njemačko. Trenutno se knjige mogu naručiti preko naših stranica, proces je veoma jednostavan, upisuju se podaci potrebni za samu izradu i to je sve', zaključuje direktorica i autorica knjiga.