Nakon što je Vlada posljednjim rebalansom proračuna povećala budžet predsjedniku Ivi Josipoviću za tri milijuna kuna, tumačeći to preraspodjelom novca, ostalo je nejasno na koji će se način isplata obavljati na relaciji predsjednik - Vlada - Direkcija za korištenje službenog zrakoplova
Predsjednik je prije nekoliko dana novinarima objasnio da će se tim novcem plaćati korištenje Vladinog zrakoplova Direkciji za korištenje službenog zrakoplova koja se brine za njegovo održavanje. Dosad se to plaćalo iz državnog proračuna preko posebne stavke za korištenje službenog aviona, a ne iz proračuna Ureda predsjednika. Sam način na koji će se to obavljati obavijen je velom birokratske magle, tako da nije jednostavno dobiti odgovor na pitanje hoće li ubuduće predsjednik Republike, ali i predsjednik Sabora za korištenje aviona račun ispostavljati Vladi.
Ured predsjednika Ive Josipovića nema svoje računovodstvo, tako da njihove račune vodi Ured za opće poslove Vlade. Iz Ureda predsjednika kažu da Vlada još uvijek treba izdati naputak prema kojem bi se cijela ova stvar oko preraspodjele novca i korištenja Vladinog zrakoplova trebala odvijati.
Postavilo se i pitanje upitnosti postojanja same Direkcije, barem u tom obimu. Glasnogovornica Ministarstva financija Sanja Bach kaže da se ovim posljednjim potezima Vlade ne gubi smisao postojanja Direkcije za korištenje službenih zrakoplova. Jedan Vladin zrakoplov održava 13 ljudi zaposlenih u Direkciji. Kako nam je poručeno iz Ministarstva financija, time se postiže transparentan prikaz troškova svakog pojedinog tijela - korisnika službenih zrakoplova.
Što se tiče posebnih okolnosti, u kojima se Vladin službeni zrakoplov koristi za hitne medicinske slučajeve, to se obavlja bez obaveze posebnog snošenja troškova leta. Za putovanja državnih dužnosnika Direkcija određuje cijenu na temelju ukupnih troškova obavljanja zračnog prijevoza, a to su troškovi vezani uz nabavu i održavanje zrakoplova, troškovi amortizacije zrakoplova i troškovi korištenja zrakoplova.