Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu opovrgnula je danas tvrdnje bivšeg glavnog istražitelja Dinka Vodanovića o nesposobnosti, neekipiranosti i nekompetenciji njezina vodstva, ništavnosti natječaja i njihova izbora te razlozima njegova otkaza
Vodanović nije dobio izvanredni otkaz ugovora o radu zato što je na niz međunarodnih e-mail adresa poslao kopiju novinskog članka objavljenog u Večernjem listu, nego zbog pronošenja neistinitih tvrdnji iznesenih u e-mail poruci. Ističe se to u odgovoru na Vodanovićeve tvrdnje zamjenika predsjednika Upravnog vijeća Agencije za istraživanje nesreća Miroslava Grgića.
U Odjelu za istraživanje nesreća u zračnom prometu zaposlena su trojica istražitelja zrakoplovnih nesreća koje je zaposlio Vodanović kao tadašnji direktor i glavni istražitelj bivše Agencije za istrage nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, a koju je temeljem zakona preuzela sadašnja Agencija. Istražitelji udovoljavaju uvjetima iz Pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta, Uredbe Europskog parlamenata i Vijeća o istragama i sprečavanju nesreća i nezgoda u civilnom zrakoplovstvu, ističe se.
Podsjećaju da u slučaju veće zrakoplovne nesreće da je Uredbom EU predviđena suradnja tijela država članica EU-a nadležnih za istrage zrakoplovnih nesreća. Licemjerne su, neistinite i netočne tvrdnje koje Vodanović iznosi u medijima s jedinim ciljem uznemiravanja i obmane javnost te skretanja pozornosti s kaznenih prijava Agencije protiv njega zbog zlouporaba položaja i ovlasti te krivotvorenja dokumentacije, ističu u Agenciji. Dodaju kako se Vodanović u javnosti samoproglašava jedinom stručnom osobom za istraživanje zrakoplovnih nesreća i time iznosi neistine i obmane, a posljedica je diskreditiranje cijele struke i zaposlenika.
Vršitelj dužnosti glavnog istražitelja Danko Petrin udovoljava svim uvjetima Uredbe EU i Pravilniku o sistematizaciji radnih mjesta. Ima visoku stručnu spremu, pet godina rada u struci, iskustvo i stručno znanje iz područja sigurnosti civilnog zrakoplovstva, a po zanimanju je diplomirani inženjer strojarstva. Petrin je zaposlen u Agenciji kada je Vodanović bio direktor i glavni istražitelj i bio njegov osobni izbor, ističu u Agenciji.
Podsjećaju da je Petrin sudjelovao u istragama zrakoplovnih nesreća zajedno s Vodanovićem i ostalim istražiteljima. Ali nitko od njih nije stekao takvu medijsku popularnost i slavu kao "najpoznatiji istražitelj zrakoplovnih nesreća", jer su se u radu rukovodili pravilima struke, izbjegavajući medijske istupe radi nepotrebnih nagađanja o uzrocima zrakoplovnih nesreća u kojima nisu osobno sudjelovali kao istražitelji, navode u Agenciji.
Vodanović kao jedan od razloga smjene neistinito navodi da ga se time želi onemogućiti u provedbi istrage ozbiljne nezgode zrakoplova Croatia Airlinesa u Zuerichu, za istragu koje su nadležne švicarske zrakoplovne vlasti. Time ne samo da uzbunjuje i neistinito izvještava javnost, nego dovodi u pitanje objektivnost istrage nadležnih istražnih organa druge države, drže u Agenciji.
Navode da su preostala dvojica istražitelja također bili Vodanovićev izbor i njegovom odlukom zaposleni u Agenciji. Za jednog istražitelja postoji opravdana sumnja da se zaposlio u bivšoj Agenciji temeljem krivotvorene potvrde Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, upravo uz pomoć Vodanovića, pa je Agencija podnijela kaznenu prijavu protiv Vodanovića i tog istražitelja.
Protiv Vodanovića podnesene su dvije kaznene prijave, jedna je zbog zlouporabe položaja i ovlasti radi opravdane sumnje u ostvarivanje nepripadne imovinske koristi. Druga je zbog sumnje u krivotvorenje potvrde Ministarstva mora, prometa i infrastrukture kojom je jednom od istražitelja omogućeno zapošljavanje u Agenciji čiji je Vodanović tada bio direktor i glavni istražitelj.
Od Ministarstva financija zatražena je hitna provedba mjera proračunskog nadzora nad poslovanjem bivše Agencije za istraživanje nesreća u kojoj je direktor i glavni istražitelj bio Vodanović, zbog sumnje u nepravilnosti u poslovanju te oštećenje državnog proračuna, upozoravaju.
Vodanović ne udovoljava stručnim uvjetima za obavljanje dužnosti ravnatelja, zamjenika ravnatelja ili glavnog istražitelja jer nema potrebnu stručnu spremu. Tijekom godina provedenih u državnoj službi nije završio niti specijalizirane edukacije za istražitelja zrakoplovnih nesreća kojima bi stekao viši stupanj stručnog obrazovanja, što dovoljno govori o njegovoj stručnosti, tvrde u Agenciji. No, to nije sprečavalo Vodanovića da u istrage uključuje i zaposlenike sa srednjom stručnom spremom, drže u Agenciji.
Novi ravnatelj izabran na javnom natječaju, Bojan Šenjug, je magistar inženjer strojarstva, a ne šumarstva kako to lažno prikazuje Vodanović. Šenjug ispunjava sve potrebne uvjete propisane zakonom i javnim natječajem. U selekcijskom postupku imao je najbolje rezultate te prikupio najveći broj bodova u odnosu na ostale kandidate.
Šenjug upravlja materijalno-financijskim poslovanjem Agencije, a ne provodi istrage zrakoplovnih ili bilo kojih drugih nesreća. Ravnatelj se ne smije miješati u stručni rad istražitelja i istražiteljskih timova pod prijetnjom otkaza ugovora o radu, obzirom na samostalnost i neovisnost koju uživaju istražitelji u svom stručnom radu, pojašnjavaju iz Agencije.
Navode i da Vodanović nije iskoristio pravo da pred nadležnim sudom pobija odluke Upravnog vijeća o izboru ravnatelja i zamjenice ravnatelja, iako je to imao pravo kao prijavljeni kandidat na natječaju, a o tome je bio i pismeno obaviješten.
Vodanović stručnost dokazuje diplomom završene više škole i već viđenom praksom trošenja novca poreznih obveznika zbog koje su protiv njega proslijeđene kaznene prijave USKOK-u i DORH-u, stoji u očitovanju Agencije.