Grad Zagreb nastoji digitalizirati sve svoje usluge pa je tako na red došlo i participativno budžetiranje, ali i objedinjavanje svih lista čekanja u gradskim domovima za starije osobe
Grad Zagreb nastavlja s digitalizacijom svojih usluga, kako bi građanima i poslovnim subjektima ubrzao proces ishođenja važnih dokumenata i smanjio potrebu za pohođenjem šaltera s papirologijom. Jedna od popularnijih opcija je i ZET-ova mobilna aplikacija za kupnju karata, no bit će još novosti.
'Mi smo bili tvornica papira. To je bilo stanje koje sam ja zatekao u Gradskoj upravi, a želimo doći do toga da smo Uprava bez papira, koja digitalno može slati što više dokumenata jer to ubrzava priču. To vidimo u drugim gradovima u Europi, ali i Split je dobar primjer', rekao je za HRT pročelnik Gradske službe za informacijski sustav i tehničke poslove, Dražen Lučanin.
Postoje još i aplikacija s obavijestima o odvozu smeća 'razvrstaj.zg', ali i portal 'Transparentnost', gdje građani mogu pratiti na što se troši proračunski novac. Trenutno je u tijeku projekt participativnog budžetiranja. Njime pučanstvo preko sustava e-Građani mogu davati prijedloge za uređenje svojih mjesnih odbora ili gradskih četvrti, a potom i glasati o projektima koje sami predlože.
Jedna lista čekanja
Za umirovljenike je, pak, zanimljiv projekt kojim bi se sve liste čekanja za smještaj u 11 gradskih domova za starije osobe objedinile u jednu. 'Trenutno imamo 11 gradskih domova koje imaju svoje zasebne liste čekanja. Jednom kada uvedemo novi jedinstveni sustav e-domovi, cilj nam je imati jednu jedinstvenu listu čekanja', objasnio je Lučanin.
Za sve novotarije gradske vlasti pripremaju radionice za građane, na kojima će moći naučiti kako se koristiti svim uslugama i aplikacijama. Pročelnik Lučanin uvjerava da se paralelno s razvojem novih aplikacija i mogućnosti radi i na sofisticiranom programu zaštite podataka od hakerskih napada.