Hrvatske željeznice neće ukinuti promet na pruzi Virovitica – Osijek, demantirao je HŽ Holding informacije objavljene u medijima
'Ta informacija nije točna i nema uporište ni u jednom dokumentu HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prijevoza', priopćio je HŽ Holding.
Tjedan ranije predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić Novoj TV najavio je upravo tu mjeru, što je izazvalo konfuziju u javnosti istočne Slavonije, ionako prometno zapostavljene regije.
'Kompletan dio pruge Virovitica – Osijek je u vrlo teškom stanju i potrebna su velika sredstva. Prijeti nam i zatvaranje i preostalih dijelova pruge, to je privremena mjera koja, nažalost, često preraste u trajnu', izjavio je Peričić prošlog utorka.
S obzirom na to da je pruga elektrificirana samo od Zagreba do Koprivnice, najavio je da je elektrifikacija do Osijeka jedan od prioriteta infrastrukturnih ulaganja HŽ-a narednih godina. Nije rekao kada će se to dogoditi.
Ukidanja na pruzi će biti, ali samo pojedinih vlakova: 'Ukida se putnički vlak na relaciji Našice grad – Osijek (broj 6077) koji je vozio samo blagdanom i nedjeljom, a dva vlaka na toj relaciji (vlakovi broj 6071 i 6076) mijenjaju kalendar vožnje i vozit će svaki dan, osim nedjelje. Dakle, ukidanje jednog vlakova i ukidanje nedjeljne vožnje još dva vlaka nikako ne znači ukidanje prometa na pruzi Virovitica – Osijek.'
Martin Uremović, dopredsjednik Sindikata hrvatskih željezničara, komentirao je danas da Peričić nije trebao ni greškom najaviti ukidanje tako važne pruge. 'Kako je to mogao reći? Pruga Virovitica – Osijeka ima itekako dobru perspektivu. I kao strateška i radi potreba regionalne privrede', ustvrdio je Uremović.
Zato je potrebna, dodaje, bolja komunikacija između HŽ Carga i HŽ Infrastrukture jer povećane potrebe za transportom robe najavljuju virovitička šećerana Viro, tvornica Belišće i Nexe grupa. U Zoljanu pored Našica, Nexe grupa izgradila je suvremeni terminal za transport robe za luku u Nemetinu pored Osijeka, koja se sada odvija skupljim kamionskim prijevozom.
'Slavonija mora imati dvije paralelne pruge. To je strateško pitanje jer u slučaju ikakve veće nesreće, promet se mora nastaviti odvijati', kaže Uremović, nezadovoljan i proglašavanjem Vinkovaca željezničkim centrom umjesto Osijeka. Osijek je regionalno središte s većim brojem stanovništva, sveučilišni grad s riječnom i zračnom lukom i to su glavni argumenti za zadržavanje centra Osijek.