Povodom obilježavanja početka konferencije o klimatskim promjenama koja se sljedeći tjedan održava u Cancunu, saborski su zastupnici, u suradnji s veleposlanstvom Velike Britanije, danas odlučili isprobati vožnju električnim automobilima, biciklima i triciklima oko Markove crkve. Neki su bez problema kružili Markovim trgom, a neki pak s poteškoćama
'Današnji je tajming namjeran. Obilježavamo početak konferencije u Cancunu. Klimatske promjene jedna su od najvećih prijetnji sigurnosti i prosperitetu s kojima se danas susrećemo. Porast mora od svega nekoliko centimetara imat će posljedice za cijeli planet pa tako i za Republiku Hrvatsku. UN-ova razvojna agencija UNDP u svom je izvještaju jasno iznijela obim klimatskih promjena po hrvatsku poljoprivredu, turizam i zdravlje ljudi', poručio je prije same vožnje biciklima i automobilom britanski veleposlanik David Blunt
Blunt je u Saboru pred malom vijećnicom otkrio kartu svijeta na kojoj je prikazano kako bi sve izgledalo da temperatura poraste za četiri stupnja. 'Zamislite posljedice po hrvatsku obalu ako se razina mora digne 50 centimetara – doviđenja Dubrovnik, doviđenja Split, doviđenja Rijeka, doviđenja većini turističke industrije. Zato je važno da se pozabavimo ovim stvarima, zato je važno da svi zajedno promijenimo ponašanje i smanjimo emisije ugljičnog dioksida. I to se može postići. Ako je britanska ambasada mogla sasjeći svoje izdatke za struju za 30 posto, može i bilo tko', poručio je Blunt
Naime, veleposlanstvo je na svoju zgradu ugradilo zeleni krov, reciklira papir, plastiku i staklo, a ima i ugrađene senzore za svjetlo.
Prema podacima IPPC-a za 2000. godinu, promet je u ukupnim emisijama stakleničkih plinova sudjelovao sa 13,5 posto, a prema najnovijim podacima, taj udio i dalje raste. Prema procjenama međunarodnog foruma za transport, u zadnjih je dvadeset godina naovamo zabilježeno povećanje emisija stakleničkih plinova s oko 4,58 Gt CO2 1990. na oko 6,63 Gt CO2 u 2007, odnosno ostvaren je ukupni porast emisija stakleničkih plinova za oko 45 posto (IEA, 2009). S obzirom na podatke u ukupnoj borbi protiv klimatskih promjena utjecaj prometa ne smije se zanemariti. Svjesna svojih odgovornosti na globalnoj razini te potrebe smanjenja uporabe fosilnih goriva, Republika je Hrvatska u Strategiji energetskog razvoja postavila kao jedan od ciljeva i ostvarenje 10-postotnog udjela obnovljivih izvora energije u svim oblicima prijevoza u odnosu na potrošnju benzina, dizelskog goriva, biogoriva u cestovnom i željezničkom prijevozu te ukupne električne energije korištene u prijevozu do 2020. godine.