Prema rezultatima konzultantske kompanije Booz&Co's, privatni sektor u istočnoj Europiprvi puta prednjači u digitalnoj inovaciji pred južnim državama Unije, teško pogođenima recesijom, piše Daily Telegraph
Kompanija je za 2012. godinu mjerila indeks digitalizacije u industriji kojem je cilj pokazati kako tvrtke uvode najnovije digitalne tehnologije da bi povećale učinkovitost. Mjere se sljedeći parametri: nabavljanje roba i usluga, interni procesi (primjerice, proizvodni), prodaja klijentima i stanje infrastrukture.
Studija temeljena na podacima europskog ureda za statistiku Eurostat, pokazuje da se nakon povećanja indeksa digitalizacije od 6 posto u 2011. isti spustio za 1 posto u 2012. u Španjolskoj, Portugalu, Grčkoj i Italiji.
Iz kompanije tvrde su i sami bili iznenađeni rezultatima te da su s obzirom na tešku ekonomsku situaciju, očekivali usporavanje rasta, no ne i pad. Za uzrok fenomena nudi se sljedeće objašnjenje: kompanije su otpustile osoblje te sada broje ispod deset zaposlenika ili su prodane ili je pak podružnica (u slučaju velikih kompanija) vraćena u okrilje matične tvrtke na sjeveru Europe.
Istovremeno, dok se na jugu Europe i statistički da utvrditi manjak spremnosti za digitalno poslovanje, u istočnoj Europi bilježi se rast digitalizacije, mahom zbog stranih ulaganja i snažnije prisutnosti velikih korporacija koje si mogu dopustiti uvođenje novih digitalnih alata kroz niz sektora poslovanja.
Zasad, istočna Europa je ispred južnih zemalja u četiri od petnaest ispitanih sektora: financijama, proizvodnji automobila, medijskoj industriji i proizvodnji strojeva. Ekonomist Albert Bravo-Biosca iz organizacije za promicanje inovacije Nesta tvrdi da je do toga došla jer većina kompanija u Italiji (59 posto) i Grčkoj (67 posto) ima manje od dvadeset zaposlenika. Stoga, u doba velike nezaposlenosti i velikih troškova nabavke IT alata, mnoge kompanije nisu uložile u digitalnu inovaciju. 'Ako se ulaže u novi softver, koristi novi IT proizvod, radi nova internetska stranica, postoji fiksni iznos investicije. Za malu kompaniju to može biti iznimno skupo', pojasnio je razloge za manjak digitalnih inovacija. 'U Španjolskoj i ostalim ekonomijama juga ulagalo se više u strojeve i cigle, nego u nematerijalnu imovinu kao što su dizajn, inovacija i obuka.'
Naime, u digitalnim ulaganjima postoji neprestana potreba za obnovom, budući da zastarjeli informacijski sustavi, modeli plaćanja i internetske stranice mogu itekako utjecati na produktivnost i ostvarivanje profita.