NI MERCEDES NIJE ŠTO JE BIO

ZET i Autotrolej kupili su 70-ak autobusa s greškom

06.12.2012 u 10:03

Bionic
Reading

Riječki Autotrolej povukao je iz upotrebe deset gradskih autobusa Mercedes Citaro zbog sustavnih problema s različitim tipovima kvarova i nemogućnošću da ih servisiraju jer je zastupnik Euroline izgubio zastupstvo pa ne može ispuniti uvjete iz garancije. Iste tipove autobusa prije četiri godine, otprilike u isto vrijeme, nabavio je i zagrebački ZET, a kako doznajemo, i njihovi autobusi, njih oko 60, imali su iste kvarove

'Riječ je o pucanju fleksibilnih ispušnih cijevi, pucanju nosača motora, propuštanju zračnih jastuka na ovjesu i još nekim različitim manjim kvarovima. Naša je sreća da u našoj ARZ radionici ima dovoljno ljudi koji su bili u stanju riješiti kvarove.

Od same nabavke autobusa s njima je bilo problema. Autobusi su danas u funkciji i voznom stanju. Tko je servis i kako platio, ne znamo', doznajemo od ljudi iz sindikata ZET-ovih vozača autobusa.

Sve do rujna ove godine u Rijeci su autobuse servisirali u AK Šopu koji je fakture ispostavljao Eurolineu. Međutim Euroline tada gubi zastupstvo i AK Šop pristaje popravljati autobuse samo ako Autotrolej podmiri račun, što su oni odbili jer su autobusi pod garancijom. Deset autobusa plaćeno je 25 milijuna kuna, zbog čega se Autotrolej kreditno zadužio kod Erste banke, a u promet su stavljeni u travnju 2009. godine.

I dok Rijeka muku muči kako naplatiti servis, osposobiti autobuse i staviti ih ponovno u promet, Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a, kaže da je sve kvarove koji su nastali na njihovim autobusima pokrila leasing kuća.

'Naši autobusi uzeti su na leasing i točno je da je bilo kvarova, ali sve popravke plaćala je leasing kuća. Naše je samo da autobuse točimo, vozimo i održavamo urednima', zaključio je Jurić

U ZET-ovim garažama stotinjak je Mercedesovih autobusa različitih godišta. U jesen 2004. godine nabavljeno je 15 modela CITARO O 530, tri godine poslije kupljeno je još jedanaest zglobnih autobusa s trokrakom zvijezdom, da bi se najveća nabava dogodila 2009. godine.

Tada je za 58 milijuna eura na leasing kupljeno 65 Mercedesovih autobusa na biodizel, a posao je ugovoren s Erste&Steiermärkische S-leasingom.