Zagrebački električni tramvaj (ZET) objavio je nerevidirano poslovno izvješće za prvih šest mjeseci 2022., a prvi put potpisuje ga novi direktor Marko Bogdanović, imenovan u veljači. Prema izvješću, ZET je ostvario prihode od 636,3 milijuna kuna dok su rashodi iznosili 635,7 milijuna kuna pa dobit prije oporezivanja iznosi 665 tisuća kuna
No nije ZET ostvario takav rezultat zahvaljujući drastičnom povećanju prodanih karata ili nekim drugim magičnim poslovnim potezom, već ga, kao i prijašnjih godina, spašavaju gradske subvencije u iznosu od 416 milijuna kuna, odnosno 65 posto svih prihoda. Istina, vidljivi su i pozitivni pomaci u prihodima od prijevoza putnika, 141 milijun kuna (11,7 milijuna karata), a za 7,5 milijuna kuna veći je u odnosu na isti period 2021. godine. Najveći udio u prihodu prodanih karata imaju mjesečni i godišnji pokazi (86,8 milijuna kuna), slijede papirnate i vrijednosne karte u iznosu od 38,5 milijuna kuna te sve ostale sa 16 milijuna kuna.
ZET je u odnosu na isti period godinu ranije prodao 911.808 pojedinačnih karata više te uprihodio 32,6 milijuna kuna. Najtraženija roba bile su one od četiri kune, kupljene izvan vozila, a prodano ih je 8.625.083 komada. Među mjesečnim pokazima najprodavaniji su bili studentski (59.748 komada), a od godišnjih umirovljenički (44.444). No kod godišnjih pokaza vidljiv je silazni trend, prisutan već nekoliko godina. Iako je bilo planirano da će se za žičaru prodati 58 tisuća karata, ta se brojka na kraju zaustavila na 125.625, što je u kasu donijelo 3,62 milijuna kuna.
Na rashodovnoj strani troškovi osoblja imaju najveći udio (53,2 posto), a slijede ih materijalni troškovi (28,2 posto). Materijalni troškovi (179 milijuna kuna) veći su za 15 milijuna kuna nego u istom periodu lani, a među njima najviše su rasli troškovi energije, 28 posto. Navodi se tako da je cijena dizelskog goriva u prvih šest mjeseci prošle godine iznosila u prosjeku 6,65 kn/l, a ove godine je zbog rata u Ukrajini skočila na 9,83 kn/l, pa su troškovi goriva za autobuse na dizel u prvom polugodištu narasli za 17,5 milijuna kuna.
Osim što kuburi sa starim voznim parkom, jer prosječna starost tramvaja iznosi 28,2 godina, autobusa 11,6 godina, a među njima je 65 autobusa starijih i od 17 godina, ZET se suočava sa sve starijim osobljem. Sa zadnjim danom lipnja u javnom gradskom prijevozniku radilo je 3773 radnika, odnosno 48 manje nego godinu ranije, a njih 38 posto starije je od 55 godina i velik ih broj ostvaruje pravo na mirovinu. Prosječna dob zaposlenih u ZET-u iznosi 49 godina i u Upravi smatraju da je nužno pomlađivanje kadra. Kako ne bi ostali bez ključnih ljudi, u ZET-u su u prvom polugodištu zaposlili na određeno jednog direktora i 49 vozača.