PRESTIGAO SDP

Živi zid prvi po komunikaciji na Facebooku

06.11.2015 u 16:16

Bionic
Reading

Živi zid u listopadu zamijenio je SDP na prvom mjestu Quadransove rang liste Facebook Top 15 koja rangira hrvatske političke stranke prema uspješnosti njihove komunikacije na ovoj društvenoj mreži

Facebook Top 15 rang lista za listopad drugi je dio istraživanja "Stranke na mrežama 2015." u kojem Quadrans, agencija za komunikacijsko savjetovanje u suradnji s tvrtkom Mrak usluge Marka Rakara, analizira online komunikaciju hrvatskih stranaka od 1. rujna do 3. studenog. Podsjetimo, u prvom istraživanju koje se odnosilo na rujan, SDP je zauzeo prvo, Živi zid drugo, a Most i HDZ treće odnosno četvrto mjesto.

Pored Živog zida, uspješnost svoje komunikacije u izbornoj kampanji poboljšali su i Bandićeva stranka, IDS i Hrvatski konzervativci, a pogoršali SDP i HSP Ante Starčević za jedno, a ORAH, HNS i HSP za četiri mjesta. Most, HDZ i Naprijed Hrvatska ostali su na pozicijama koje su imali i u rujnu. Dvije nove stranke koje su se uspješno plasirale na listu Facebook Top 15 u listopad u su Pametno i Za Grad, a s liste su u odnosu na rujan ispali Laburisti i HSLS. Treba imati na umu da na sve pokazatelje komunikacijske uspješnosti stranaka na Facebooku direktno utječe oglašavanje, za koje nažalost podaci nisu javno dostupni.

Živi zid, prema podacima za listopad, jači je od SDP-a po broju fanova i po prosječnoj aktivnosti fana (zbroj likeova, komentara i dijeljenja/broj fanova) gdje je osvojio maksimalan broj bodova (15). SDP je najjači po kriteriju komunikacijske uspješnosti prosječnog posta (zbroj likeova, komentara i dijeljenja/broj postova), a u tome je od Živog zida bolji i Most. Most i HDZ zadržali su u listopadu svoje treće odnosno četvrto mjesto iz rujna.

'Najveći pad u odnosu na rujan i to za četiri mjesta bilježe ORAH, HNS i HSP, dok najveći rast bilježi IDS koji je s 12. skočio na 6. mjesto Facebook Top 15 liste. IDS svoj veliki skok može zahvaliti činjenici da su im fanovi tijekom listopada i početkom studenog pokazali veliku prosječnu aktivnost , a skočila je i komunikacijska učinkovitost posta. Orahov pad moguće je objasniti značajno slabijim rastom broj fanova u odnosu na konkurenciju i manjom motiviranošću njihovih fanova za komuniciranje sa strankom na Facebooku', objašnjava mr. sc. Aleksandra Kolarić, direktorica Quadransa, agencije za komunikacijsko savjetovanje.

RAST BROJA FANOVA I INTERAKCIJA

U oglašavanje na Facebooku značajno je uložilo pet stranaka: HSP Ante Starčević, HDZ, Pametno, Most i SDP. Naime to je moguće zaključiti prema postotku rasta njihovog broja fanova u 2 mjeseca. Apsolutni rekorder u rastu broja fanova tako je Hrvatska stranka prava Ante Starčević, čiji je broj fanova u 2 mjeseca porastao za 383 posto (rujan 3.602 fana, a studeni 17.395). HDZ (188 posto) i Pametno (187 posto) imali su vrlo sličan postotak rasta fanova, ali HDZ ima sedam puta više fanova i veći doseg nego Pametno. Rast fanova veći od 108 % ostvario je i Most (s 8.105 na 16.642), a povećanjem broja fanova za 85 posto može se pohvaliti i SDP (s 15.081 na 27.945).

Rast veći od 20 posto fanova imaju još HDSSB i Hrvatski konzervativci, dok su Laburisti jedina stranka koja je uspjela izgubiti fanove u kampanji. Preostale stranke imaju rast manji od 20 posto.

BROJ JEDINSTVENIH FANOVA

Na stranici Živog zida aktivno komunicira skoro 50.000 jedinstvenih fanova, dok se s velikim brojem jedinstvenih fanova još mogu pohvaliti HDZ, SDP i Most. Na stranicama ostalih stranaka komunicira manje od 5.000 fanova po stranci.

'Kroz ovakav pogled možemo promatrati srodnost političkih opcija i potencijalno prelijevanje iz jedne političku opciju u drugu, primjerice nije teško uočiti kako primjerice MOST dijeli s SDP-om nešto više potencijalnih birača nego s HDZ-om, dok je recimo Milan Bandić bliži HDZ-u nego SDP-u i lijevim opcijama. Na sličan način možemo promatrati aktivnosti tzv. 'stranačkih vojski' gdje se svakako ističu aktivisti Živog zida koji su uvjerljivo najbrojniji tijekom ove kampanje i oni sami čine skoro 60 posto sveukupne 'političke' aktivnosti na službenim Facebook stranicama stranaka tijekom ove kampanje', objašnjava Marko Rakar iz tvrtke Mrak usluge.

Živi zid je specifičan po tome što korisnici aktivni na njihovoj stranici čine 20 posto aktivnih korisnika na stranicama skoro svih drugih političkih opcija.

KOMUNIKACIJSKA USPJEŠNOST POSTOVA

Post učiteljice u kojem je, kroz priču o dječaku iz njezinog razreda koji je opisao što njegov tata radi u Živom zidu, ona objasnila zašto će glasati za Živi zid, je post s najviše lajkova u listopadu (7.633 lajka). SDP-ov najuspješniji post bio je 'Za Karamarka suze radosnice, za Hrvatsku dolina suza...' koji je pokupio 3.088 lajkova, dok je HDZ-ov najuspješniji post bio 'Dragi prijatelji, svaki dan vas je sve više, neizmjerno vam na tome hvala! Od danas za jaku Hrvatsku i preko Instagrama!....' s 2227 lajkova

U komentiranju postova najaktivniji su SDP-ovi fanovi (prosječno 44 komentara i odgovora po postu), dok je iza njega slijedi HDZ na čijoj stranici prosječno po postu ima 33 komentara i odgovora na njih. Simpatizeri Mosta i Živog zida na društvenim mrežama također su aktivni (25 odnosno 18 komentara i odgovora po postu). Neuobičajena je praksa HSP Ante Starčević i OraH-a da konstantno sami lajkaju svoje postove (te 2 stranice se nalaze među 4 korisnika koji najviše lajkaju ), a isto je očito i kod HDZ-a s lajkovima Mladeži HDZ-a Međimurske županije i kod Reformista s lajkovima Reformista Kaštela.

SPREMNOST NA KOMUNIKACIJU STRANAKA S FANOVIMA

Podaci jasno pokazuju da samo 6 stranaka redovito odgovara na komentare fanova, a u tome je daleko najuspješniji SDP koji ima prosječno više od 3 komentara po postu. Od preostalih 5 stranaka, snagom interakcije s fanovima izdvajaju se još Pametno i Hrvatski konzervativci s više od 1 komentara prosječno po postu. Ostale 3 stranke, HDZ, Živi zid i Most izjednačene su po spremnosti na interakciju s fanovima.