ANALIZA KVAROVA

Prema njemačkom autoklubu, najčešći uzrok kvarova automobila su - neispravni akumulatori

11.05.2020 u 14:19

Bionic
Reading

Najveći njemački autoklub ADAC je analizirao koji su najčešći uzroci kvarova te koje su marke i modeli automobila najpouzdaniji

Kvar na automobilu, koji vas prisili da zaustavite svoje vozilo negdje na cesti košta vremena, živaca i često puno novca za popravak. Dobro je ako vozači tada mogu nazvati ADAC u Njemačkoj ili npr. HAK u Hrvatskoj, koji će izaći na intervenciju i popraviti kvar na licu mjesta ili, ako je potrebno, automobil odvući u servisnu radionicu.

Postoje modeli automobila koji se često kvare, dok se neki drugi kvare vrlo rijetko. Ovo je svakako jako dobro znati i uzeti u obzir kada namjeravate kupiti rabljeni automobil.

Jedan od najpopularnijih i svakako najvećih autoklubova u Europi, njemački ADAC (Allgemeinen Deutschen Automobil-Club) svake godine objavljuje svoje statistike kvarova, s kojima se njihovi mobilni terenski djelatnici u svojim intervencijama na njemačkim prometnicama susretnu svake godine. Da su njihove statistike vrlo pouzdane i nije neka novost, jer je ADAC osnovan još daleke 1903. godine, a njegovo članstvo je krajem 2019. brojalo 21,2 milijuna članova.

Njihovih 1750 vozača-mehaničara je u 2019. godini interveniralo u čak 3.756.226 slučajeva, pa je svakako zanimljivo vidjeti koji su prema njima najčešći kvarovi, kao i koje su marke modela i modeli automobila najpouzdaniji.

Uglavnom, u 41,8 posto slučajeva su 'žuti anđeli' intervenirali na terenu zbog neispravnih akumulatora. Ispitano je 113 različitih modela u rasponu 25 marki kako bi se otkrilo koje su marke ranjive. Evo i najčešćih uzroka kvarova, kao i najpouzdanijih marki i modela.

Statistika ADAC-a za 2019.: najčešći uzroci

Osim neispravnih akumulatora u 41,8 posto slučajeva, statistika kvarova ADAC za 2019. godinu također pokazuje da su problemi s motorom sa 17,4 posto jedan od najčešćih uzroka kvarova. Ovu kategoriju čine: upravljanje motorom, sustav ubrizgavanja goriva, sustav paljenja te senzori.

Gotovo četvrtina svih kvarova uzrokovana je oštećenjima na karoseriji, kočnicama, šasiji s ovjesom, starteru (anlaseru) i rasvjeti. Također upečatljiv je sve veći udio problema s gumama, koji prvi put u ADAC-ovoj statistici za 2019. sudjeluje s preko 7 posto učestalosti. ADAC sumnja da je sve češći trend sa setovima za popravak guma, takozvanih kompleta za popravak, umjesto klasičnih rezervnih ili pomoćnih kotača manjih dimenzija, natjeraju mnoge vozače da pozovu pomoć umjesto da sami mijenjaju kotače. U slučaju otkazivanja akumulatora, pokazalo se da najčešće dolazi do problema između pete i šeste 'godine života' baterije za pohranu energije. A sa starošću vozila od jedanaest godina, ovi problemi su vrlo učestali. Međutim, i mnoga mlađa vozila ostaju u kvaru s praznom ili neispravnom baterijom. ADAC vidi razlog za to u preopterećenju akumulatora zbog brojnih potrošača električne energije i neadekvatnog sustava upravljanja akumulatorom.

Najpouzdanije marke i modeli prema ADAC-u u 2019.

Dobra je vijest da od navedenih 113 modela automobila, samo njih 18 iz ADAC-ove statistike podataka o kvarovima za 2019. godinu pokazuje da su nepouzdani. Međutim, prema ADAC-u, samo je 37 modela vozila posebno pouzdano. Ispitani su modeli, od kojih je najmanje 7000 primjeraka godišnje registrirano u cijeloj Njemačkoj. Toyota Aygo, Mini, Mercedes A-klase i BMW X3 bili su stalno bolji od prosjeka. A problematični slučajevi pokazali su da niti jedna serija nije loša u svim godinama. Međutim, u ADAC-ovoj statistici kvarova 2019, Kia Ceed iz 2011. i, kod vrlo mladih vozila, Nissan Qashqai i dalje imaju iznadprosječnu učestalost kvarenja. Među starijim automobilima istaknuo se model Toyota Yaris, koji iako star deset i više godina još uvijek pouzdano funkcionira.