gume i ekologija

[FOTO] Michelin pojasnio ADAC-ovu studiju: Čestice guma su kombinacija različitih tvari nastalih trošenjem

~3 min

17.05.2022 u 13:49

Bionic
Reading

Michelin se pokazao kao jasan lider u neovisnoj studiji guma koju je provela najveća europska automobilistička udruga, njemački ADAC, o ekološkim akreditivima najpopularnijih marki guma i modela koji se prodaju u Europi

Opsežna studija podataka o ispitivanju guma koju je proveo ADAC otkriva Michelin kao jasnog lidera u gumama s niskim sadržajem čestica. Studija je ispitala performanse gotovo 100 različitih guma i u gotovo svakom slučaju gume francuskog proizvođača bile su na vrhu za niske razine čestica. Dokazujući da nema kompromisa kada je riječ o njihovim gumama, one su također bile dosljedno dobre na svim sigurnosnim testovima, mokrim i suhim, čak i kada su istrošene. Michelin razvija svoje gume kako bi ponudio optimalne performanse tijekom cijelog vijeka trajanja guma, sve do dopuštene dubine profila.

Michelin se pokazao kao jasan lider u neovisnoj studiji guma koju je provela najveća europska automobilistička udruga, njemački ADAC, o ekološkim akreditivima najpopularnijih marki guma i modela koji se prodaju u Europi.

Studija je koristila podatke iz ADAC-ovog sofisticiranog testnog postupka, koji podvrgava gume 15.000 km stvarne vožnje na mješavini gradskih, regionalnih i autocesta kako bi se izračunao vijek trajanja gume (tj. kilometraža do granice istrošenosti) i kombinirala ove informacije sa stopom abrazije, dubinom gaznoga sloja kada su nove i količinom materijala koji guma otpusti tijekom svog vijeka trajanja, kako bi se generirala točna procjena njihovih pravih ekoloških uvjeta.

Osim toga, procijenjene su i karakteristike izvedbe svake gume kako bi se potrošačima dalo jasno razumijevanje svih kompromisa koji bi se mogli pojaviti pri odabiru ekološki prihvatljivije gume.

Analiza gotovo 100 ljetnih i zimskih guma, u tipičnim veličinama guma s različitim dezenima gaznog sloja, pokazala je da se u gotovo svakoj veličini/uzorku guma marka Michelin istaknula ne samo generiranjem vrlo niske razine čestica u gumama, već i jakim performansama u testovima sigurnosti.

O habanju guma i česticama

Abrazija gume događa se tijekom prijenosa snage na dodirnoj površini između gume, površine ceste i prljavštine koja leži na površini ceste (npr. ostaci lišća, zemlja nanešena s poljoprivrednog zemljišta, pijesak, voda itd.). Čestice nastale abrazijom, dakle, ne sastoje se od čistog trošenja guma, već su konglomerat različitih tvari – otuda i tehnički naziv 'TRWP' (Tyre and Road Wear Particles ili Gume i čestice trošenja na cesti).

Među 15 testiranih proizvođača guma, Michelin, s prosječnom habanjem guma od samo 90 g na 1000 km, pokazao se 'mnogo ispred konkurencije' s Michelin Cross Climate+ (185/65R15) koji nudi najnižu stopu abrazije od svih guma testirana na samo 58 g/1000 km. Istodobno, njihove gume dosljedno su se dobro ponašale u pogledu performansi na mokroj i suhoj cesti (i u snježnim uvjetima, gdje je to prikladno) što je rezultiralo Michelinom kao jasnim liderom.

Michelin razvija svoje gume kako bi ponudio optimalne performanse tijekom cijelog vijeka trajanja guma, sve do zakonske dubine profila, za koju procjenjuje da bi mogla uštedjeti 6,6 milijuna tona CO2 godišnje kada bi svi automobili u Europi bili na kvalitetnim gumama kao njihovim.

Prema izvješću ADAC-a: 'Imperativ je… naglasiti ne samo performanse guma u uvjetima vožnje, već i posebno ekološko ponašanje gume. Michelin je jedan od rijetkih proizvođača guma koji je prepoznao tu potrebu i posebno je usmjerio svoj razvoj guma prema tome.'