FACELIFT

Audi osvježio svoj najsportskiji model: e-tron GT sada sa značajno većim dometom, performansama i bržim punjenjem

18.06.2024 u 11:51

Bionic
Reading

Obitelj modela sada uključuje tri varijante Audi S e-tron GT, Audi RS e-tron GT i Audi RS e-tron GT performance. Prvi puta u ponudi, model RS e-tron GT performance ima snagu od 680 kW (925 KS), i to je najsnažniji serijski model koji je Audi ikada napravio

Audi je osvježio e-tron GT quattro, električni i sportski top model koji je imao premijeru 2021. Ovaj Gran Turismo s četvero vrata kombinira evokativan dizajn sa snažnim pogonskim sustavom i dinamičnim upravljanjem. Nove verzije značajno poboljšavaju domet, performanse, punjenje i upravljivost sportskog vozila. S modelom RS e-tron GT performance, Audi na tržište donosi svoj prvi potpuno električni model RS performance.

Nove varijante e-tron GT serije kombiniraju progresivan dizajn s inovativnom tehnologijom, a svaka ima prepoznatljiv izgled. Na primjer, novi Audi S e-tron GT predstavlja elegantan sportski duh. Što se njegovog prednjeg kraja tiče, crna maska ​​okružuje potpuno zatvoreni, obrnuti Singleframe, koji odražava specifičan jezik dizajna modela e-tron. Reljefne strukture daju rešetki preciznu trodimenzionalnost.

Traka boje karoserije iznad Singleframea daje Gran Turismu još sportskiji i vizualno dublji izgled. Zračne zavjese, koje osiguravaju optimiziran protok zraka oko prednjeg kotača, snažnije su oblikovane. Elegantno dizajnirani aerodinamični difuzor s okomitim perajama dominira stražnjim krajem. Umetak u boji karoserije iznad stražnjeg difuzora dodaje još više vizualne teksture i djeluje kao poveznica između difuzora i stražnjeg odbojnika.

Novi Audi RS e-tron GT sada je i sportskiji. Sam njegov prednji dio ima mnogo radikalniji izgled. Obrnuti Singleframe dolazi u RS tipičnoj strukturi 3D saća. Prednji kraj koji uokviruje crnu masku vizualno otvara RS e-tron prema dolje. Vozilo se čini niže, kao da grli cestu u kombinaciji s funkcionalnim lopaticama u obliku slova L. Stražnji dio RS e-trona GT donosi elemente iz motorsporta. Aerodinamični difuzor odražava temu trodimenzionalnih učinkovitih elemenata u prednjem dijelu, kao što su lamele u obliku slova L, u stražnjem dijelu vozila. Oštrice su standardne u boji kućišta za sportski izgled. Još jedan detalj iz utrka je vertikalni, crveni reflektor koji se nalazi između aero kanala.

Audi RS e-tron GT performance prvi je potpuno električni RS izvedbeni model. Sadrži jedinstvene elemente dizajna i izdvaja se od RS e-trona GT opcijskim mat, zatamnjenim karbonskim krovom u kombinaciji s opcijskim karbonskim kamuflažnim elementima. Ovi elementi su prvi iz Audija i namijenjeni su isključivo za RS izvedbu. Karbonska kamuflaža koristi se u reljefnim strukturama branika, oblogama vrata, dijelovima difuzora i bočnim retrovizorima.

Novi korporativni identitet također pridonosi nadogradnji eksterijera za obitelj e-tron GT. Četiri prstena sada dolaze u vrhunskoj kvaliteti, dvodimenzionalnom dizajnu smještenom između rešetke hladnjaka i prednjeg branika. Raspon boja uključuje devet završnih obrada eksterijera. Uz čvrstu Arkona bijelu, uključuje metalik ili biserne boje Ascari plavu, Daytona sivu, Florett srebrnu, Kemora sivu, Mythos crnu i progresivnu crvenu. Nimbus siva dostupna je kao ekskluzivna boja za RS e-tron GT i RS e-tron GT performance, dok je nova boja Bedford Green zelena u ponudi za RS e-tron GT performance.

Audi e-tron GT obitelj Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Opcijski crni Black Optics paket također je dostupan. Uključuje tamne Audi prstenove sprijeda i straga, usisnike zraka, kućišta bočnih retrovizora i element difuzora (S e-tron GT). RS-modeli standardno dolaze s tamnim Audi prstenovima. U paketu Black Optics, lamele u obliku slova L u braniku i aero kanali u difuzoru završeni su u crnoj boji visokog sjaja. Odgovarajuća kućišta vanjskih retrovizora dostupna su kao opcija.

Audi je također preradio ponudu kotača. Novi kotači s više krakova od 20 cola dostupni su za modele S e-tron GT i RS. Osim toga, Audi je dodao dva nova kotača sa šest dvokrakih krakova za RS modele. Kovani i brušeni kotači od 21 cola podsjećaju na takozvani 'AVUS kotač', koji je Audi predstavio 1991. godine na studiji Audi Avus quattro. Sa svojim jasnim i beskompromisnim linijama, ovaj kultni kotač pripada DNK marke Audi. Cijela površina kotača je matirana i zatamnjena za RS e-tron GT performance, što pojačava sportske ambicije vozila.

Audi S e-tron GT Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Unutrašnjost: Sportski elementi i održivi materijali

Audijev novi korporativni identite također oblikuje unutrašnjost s redizajniranim sjedalima, upravljačem, pragovima i digitalnim sadržajem. Prilagođena je i projekcija svjetla s vrata. Kada se otvore vozačeva vrata, pojavljuje se crveni dijamant s crvenom sjenom; verzija S ima bijeli dijamant s crvenom sjenom. Novi drveni umetci u prirodnoj linearnoj antracitnoj brezi dostupni su za obitelj e-tron GT; za RS e-tron GT performance dostupni su i u mat karbonskoj kamuflaži koja odgovara vanjštini. Nove značajke interijera uključuju aplikacije u vanadijumu, efekt antracit boje koji izgleda različito ovisno o rasvjeti. Aplikacije su dostupne kao opcija za S e-tron GT i dolaze kao standard u RS modelima.

Nove verzije e-tron GT imaju upravljač spljošten na vrhu i dnu. Za RS modele, upravljač dolazi s dva crvena kontrolna satelita i opcijski s oznakom '12 sati'. Sjedala su također nadograđena. Novi dizajn otvora lijevka je dinamičniji i sada ima integrirani umetak s osvijetljenim logotipom. S e-tron GT sada standardno dolazi sa sportskim sjedalima plus s podešavanjem u 14 smjerova. U kombinaciji s dizajnerskim paketom bez kože, sportska sjedala dolaze s kontrastnim narančastim šavovima. Za RS modele, sjedala se mogu naručiti na zahtjev s dodatnom funkcijom masaže. Performansni model ima ekskluzivni novi dizajnerski paket sa Serpentine Green zelenim šavovima koji nadopunjuju vanjsku Bedford Green završnicu i sjedala s izbornom prilagodbom u 18 smjerova.

U interijeru su korišteni održivi mikrofibra materijal Dinamica i tkanina Cascade. Dinamica, koja izgleda i na dojam je poput brušene kože, sastoji se od gotovo polovice recikliranog poliestera, od čega dio Audi dobiva iz ostataka tkanine. Sjedala, upravljač, hauba iznad virtualnog kokpita, retrovizori, središnja konzola i staklenik su 37 do 45 posto Dinamica. RS modeli imaju Dinamicu u dubokoj crnoj boji. Podsjećajući na prirodna vlakna, tkanina Cascade izrađena je od 15 posto okrajka i 35 posto recikliranog poliestera. U interesu zaštite okoliša nije bojan. Cascade se koristi u sjedalima i retrovizorima. Tepisi i prostirke izrađeni su od Econyla, materijala koji se sastoji od 100 posto recikliranih najlonskih vlakana iz proizvodnog otpada, ostataka tkanina i tepiha ili starih ribarskih mreža.

Nadograđeni Audi virtualni kokpit i pametni panoramski krov

Obitelj GT je digitalna i povezana zahvaljujući brojnim Audi Connect uslugama, funkcijama na zahtjev i trgovini aplikacija. Audi virtualni kokpit pruža nove informacije o temperaturi baterije i prikazuje maksimalnu moguću snagu punjenja u stvarnom vremenu. RS e-tron GT2 ima zaslone sa sadržajem specifičnim za RS. Na primjer, kupci koji kupe RS e-tron GT performance mogu odabrati bijeli zaslon snage i brzinomjer putem MMI-ja – posveta Audiju RS 2 Avant iz 1994., gdje su analogni brojčanici isprva bili u bijeloj boji.

Kao opcijska dodatna nadogradnja dostupan je tehnički napredan panoramski stakleni krov. Za razliku od prethodnih materijala, pametno staklo panoramskog krova smanjuje izravnu sunčevu svjetlost i postaje neprozirno pritiskom na gumb. To se postiže tehnologijom takozvanog polimer-disperziranog tekućeg kristala (PDLC), koji se može promijeniti iz prozirnog u neprozirni.

Staklene komponente s električnim upravljanjem sadrže dva PDLC filmska elementa u sendviču s tekućim kristalima po kojima je tehnologija dobila ime. Kada se na kristale ne primjenjuje napon, oni stvaraju neproziran sloj, čineći stakleni krov neprozirnim. Kada se primijeni napon, kristali se ponovno poravnaju, a krov postaje proziran. Može se pojedinačno kontrolirati poput 'digitalne zavjese' putem MMI zaslona, ​​gdje kupci mogu birati između četiri unaprijed postavljene postavke. Grafika mat površina podsjeća na sportsko saće koje je Audi učinio kultnim.

  • +75
Audi e-tron GT - facelift Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Učinkovitiji i snažniji: električni pogon na sve kotače

Sinkroni motor s trajnim magnetom (PSM) koristi se kao elektromotor na prednjoj osovini modela S e-tron GT i RS e-tron GT i ima snagu od 176 kW (239 KS) svaki. Kao dodatnu značajku, RS e-tron GT performance ima modificiranu pogonsku elektroniku na prednjoj osovini s revidiranim pretvaračem impulsa za još veće struje pražnjenja. Sva tri derivata su učinkovitija, a istovremeno se mogu pohvaliti značajnim povećanjem snage i poboljšanim ubrzanjem.

Novorazvijeni električni motor na stražnjoj osovini, također sinkroni motor s trajnim magnetom (PSM). Iste je veličine kao i PSM u RS e-tron GT i RS e-tron GT performance s aksijalnom duljinom od 192 mm i promjerom od 230 mm. Dijelovi poput motora dolaze iz Premium Platform Electric (PPE) platforme. Svaki elektromotor ima snagu od 415 kW (564 KS). Oba elektromotora imaju rezerve snage za ekstremne situacije u vožnji. Maksimalna ukupna snaga pogonskog sustava u S e-tron GT je 500 kW (679 KS). RS e-tron GT postiže najveću električnu snagu od 630 kW (856 KS). RS e-tron GT performance daje snagu od 680 kW (925 KS). To ga čini najsnažnijim proizvodnim automobilom koji je Audi ikada napravio.

Audi RS e-tron GT performance - u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

U sve tri varijante modela, potpuno električni Gran Turismo iz Audija nudi impresivne vozne performanse. S e-tron GT ubrzava od nule do 100 km/h za 3,4 sekunde, RS e-tron GT za 2,8 s. RS e-tron GT performance za samo 2,5 s. S e-tron GT postiže najveću brzinu od 245 km/h. RS modeli imaju najveću brzinu od 250 km/h.

Novorazvijeni i prošireni kočioni sustav sa standardnim čeličnim diskovima i crnim čeljustima upravlja negativnim ubrzanjem u S e-tron GT. Čeljusti su dostupne u crvenoj boji kao opcija. Oba RS modela uključuju kočione diskove obložene volfram karbidom, koji su opcijski na S modelu. Kočione čeljusti dolaze u crnoj, crvenoj ili narančastoj boji po izboru kupca. Audi nudi keramičke diskove od karbonskih vlakana za cijelu obitelj e-tron GT. Ovdje čeljusti s deset klipova standardno dolaze u antracit boji, a na zahtjev su dostupne i u crvenoj boji.

Unatoč značajnom povećanju snage, Audi je redizajniranjem komponenti poput lakšeg rotora i statora te optimiziranjem sustava hlađenja uspio smanjiti težinu elektromotora na stražnjoj osovini za oko deset kilograma. Audi je ojačao pogonsko vratilo u pogonskom sklopu kako bi osigurao glatku raspodjelu snage i dodatno preradio elektroniku odgovornu za raspodjelu pogona na sve kotače, optimizirajući ih za sve modove Audi drive select.

Nova standardna funkcija pojačanja omogućuje modelima RS e-tron GT i RS e-tron GT performance da pruže osjetno povećanje snage od 70 kW (95 KS) tijekom vožnje. Vozač može aktivirati funkciju pojačanja pomoću lijevog upravljačkog satelita na kolu upravljača. Pojačanje se aktivira na deset sekundi, kao što je naznačeno odbrojavanjem u kokpitu.

Lakša baterija veće gustoće energije, domet do 609 km

Audi je smanjio težinu visokonaponske (HV) baterije dok je istodobno povećao njezinu gustoću energije. Unatoč većem udjelu energije, težina HV baterije smanjena je za devet kg na ukupno 625 kg. HV baterija ima bruto skladišni kapacitet od 105 kWh (neto: 97 kWh). Među ostalim mjerama, optimizacija dvoslojne ploče za hlađenje rezultira dvanaest postotnim povećanjem kapaciteta za 33 ćelijska modula, od kojih svaki sadrži dvanaest vrećica s fleksibilnom vanjskom oblogom. Audi je modificirao i sustav hlađenja samih ćelija.

Ova mjera, u kombinaciji s promjenama materijala i separatora te prilagođenom staničnom kemijom, rezultira većom gustoćom stanične energije. Energija dostupna novoj obitelji e-tron GT putem rekuperacije (regenerativno kočenje) također je povećana s 290 na 400 kW. Vozač može odabrati ručnu ili automatsku rekuperaciju putem MMI-ja, kao i upravljati je u tri razine pomoću poluga za mjenjač.

Audi je dodatno povećao maksimalnu struju punjenja i pražnjenja na 400 ampera kroz povećan protok struje unutar pojedinačnih ćelija. Promijenjena kemija stanica i dodatno optimizirani, inteligentni, prediktivni sustav upravljanja toplinom s poboljšanim prebacivanjem pumpe i ventila i rafiniranim predkondicioniranjem omogućuju protok veće snage tijekom punjenja. Novodizajnirani sustav punjenja kombiniranog pomoćnog pretvarača također doprinosi poboljšanim performansama punjenja smanjenjem težine za 2,3 kg i osiguravanjem stupnjeva pretvorbe napona od baterije do konačnog opterećenja.

Veća snaga punjenja: Za 10 minuta, domet 280 km

Audi je povećao maksimalnu snagu punjenja za 50 kW na 320 kW. Pod idealnim uvjetima, HV baterija obitelji e-tron GT može se napuniti od 10 do 80 posto u samo 18 min na stanici za punjenje velike snage (HPC). Za samo 10 min baterija se puni do dometa do 280 km. Opremljeno funkcijom Plug&Charge, vozilo automatski autorizira i aktivira kompatibilne stanice za punjenje kada je kabel za punjenje priključen. Nova HV baterija također ima znatno širi prozor za brzo punjenje. Čak i pri niskim temperaturama, automobil brže postiže vrlo visoke performanse punjenja. To omogućuje vrlo visoke performanse punjenja na temperaturama od čak 15°C, dodatno smanjujući energetske zahtjeve sustava za upravljanje toplinom i olakšavajući kupcima da iskoriste prednost idealnog prozora za brzo punjenje. Kao opciju kupci također mogu puniti s do 22 kW pri punjenju izmjeničnom strujom.

Audi RS e-tron GT performance - Baterija i tehnologija punjenja – Animacija Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Po prvi put, Audi virtual cockpit plus sada kupcima pruža sveobuhvatne informacije o trenutnom radnom stanju HV baterije, uključujući temperaturu baterije, prognozu brzog punjenja i status predkondicioniranja. Konkretno, ova nova značajka koristi grafikone i ikone specifične za Audi kako bi jasno prikazala trenutno dostupnu snagu punjenja i trenutnu temperaturu HV baterije. Audi Virtual Cockpit Plus također pokazuje status predkondicioniranja kada je aktivna navigacija do HPC stanice za punjenje. To omogućuje vozaču da na prvi pogled vidi koje performanse punjenja može očekivati.

Sustav upravljanja toplinom, koji se sastoji od četiri optimizirana rashladna kruga, održava bateriju i komponente pogonskog sustava na njihovim idealnim temperaturama. Ovisno o vanjskoj temperaturi, baterija se može hladiti ili grijati za brzo punjenje. Standardna dizalica topline povećava domet, posebno zimi, kroz energetski učinkovit klima uređaj u unutrašnjosti.

Aktivni ovjes i Audi drive select s RS načinima rada koji se mogu pojedinačno konfigurirati

Standardni ovjes je novorazvijeni zračni ovjes s tehnologijom 2 komore/2 ventila, koji nudi značajne prednosti u dinamici vožnje bez kompromisa u udobnosti. Novi i vrlo inovativni aktivni ovjes također je dostupan kao opcija. Ovaj sustav pruža neviđenu razliku između udobnosti i dinamike vožnje.

Sustav dinamičkog upravljanja Audi drive select omogućuje vozaču kontrolu nad karakterom vozila. Ima tri profila: učinkovitost, udobnost i dinamika. S e-tron GT također omogućuje vozaču da konfigurira individualni način rada, a RS modeli nude dva pojedinačno konfigurabilna načina rada specifična za RS: RS i RS. Kao ekskluzivna značajka, RS e-tron GT performance ima način rada dizajniran za optimalno postavljanje na izazovnim stazama.

Ovjes drži karoseriju automobila gotovo vodoravno tijekom dinamičkog kočenja, upravljanja i ubrzavanja. To rezultira vrlo preciznim odzivom upravljača, povećavajući vozačevu kontrolu nad automobilom tijekom dinamične vožnje. U ovakvim situacijama vožnje aktivni ovjes osigurava gotovo savršeno prianjanje na cestu svojom uravnoteženom raspodjelom opterećenja na kotačima.

Tijekom mirne vožnje, aktivni ovjes gotovo u potpunosti neutralizira vibracije karoserije, posebno pri vožnji preko neravnina. Kada vozač aktivira funkcije naginjanja u zavoju, pokretanja i udobnog kočenja putem Audi drive selecta, ovjes kompenzira propinjanje i kotrljanje, što smanjuje ubrzanje koje doživljavaju putnici u vozilu. Aktivni ovjes također ima značajku udobnog ulaska kada automobil miruje. Ovisno o početnoj visini automobila, može se podići za 55 do 77 mm u nekoliko sekundi.

Na zahtjev, Audi nudi upravljanje svim kotačima u kombinaciji s izravnijim omjerom upravljanja prednjom osovinom od prethodnika u e-tron GT quattro. To smanjuje napor upravljanja pri nižim brzinama. Sustav radi pomoću vretenastog pogona za zakretanje stražnjih kotača za najviše 2,8 stupnjeva – u suprotnom smjeru od prednjih kotača do brzine od oko 50 km/h, što povećava agilnost i manevriranje ili u istom smjeru kao prednje kotače od brzine od oko 80 km/h, što poboljšava stabilnost. Između 50 i 80 km/h, sustav mijenja između suprotnog i odgovarajućeg kuta upravljanja, ovisno o situaciji u vožnji. Upravljanje na svim kotačima smanjuje radijus okretanja automobila za oko 0,6 metara pri manevriranju.

Krenule narudžbe, cijene od 126.000 eura

Novi modeli Audi e-tron GT obitelji sada su dostupni za narudžbu. Cijene za S e-tron GT kreću od 126.000 eura, RS e-tron GT od 147.500 eura, a RS e-tron GT performance od 160.500 eura. Pretpostavljamo da se ove cijene odnose na Njemačku.