Prije 75 godina, Ferdinand 'Ferry' Porsche je sa svojim timom proizveo model 356 ‘No. 1’ Roadster, prvi automobil s imenom Porsche koji je dobio opću dozvolu za uporabu
Godine 1948. Ferdinand 'Ferry' Porsche je ostvario svoj san o sportskom automobilu. Prije 75 godina, točno 8. lipnja, Porsche je sa svojim timom proizveo Porsche 356 ‘No. 1’ Roadster, prvi automobil s imenom Porsche koji je dobio opću dozvolu za uporabu.
I mi smo se pridružili proslavi 75 godina rođenja legendarne marke i jučer bili u HNK-u u Zagrebu, gdje je Vedran Prasnikar, direktor zastupnika ovog simbola sportskih automobila Porsche Inter Auta pozdravio sve uzvanike.
Na pozornici nacionalnog kazališta su se imjenjivali plesači u pet glazbeno-scenskih plesnih činova: 'Core Power', 'Power&Performance', 'Silhouette', 'Dynamics&Drive' te '75 Godina'.
Ispred same zgrade HNK-a je bilo izloženo devet Porsche modela, koji su na svoj način obilježili prvih 75 godina njemačke sportske marke automobila. Tu su bili modeli: crveni i plavi 911 Carrera 4 Coupé (993 – 4. generacija modela 911), bijeli 911 GT2 (996 – 5. generacija modela 911), bijeli 911 GT3 (997.I. – 6. generacija modela 911), bijeli trkaći model 911 GT3 RS 4.0 (997.II. – 6. generacija modela 911), srebrno-bijeli 911 Speedster (991.II. – 7. generacija modela 911), zeleni 911 GT3 (992 – 8. generacija modela 911), bijeli 911 GT3 RS (992– 8. generacija modela 911). Kao deveti model je bio posebno obojani Taycan.
Izniman događaj je bio i veliki vatromet s obližnje zgrade Muzičke akademija, ali i fantastična koreografija čak 125 dronova, koji su prošarali nebo u bojama velikog jubileja Porschea.
Vrijedno je znati!
1948. Četiri godine nakon preseljenja u Gmünd u Austriji zbog rata, prvi sportski automobil s imenom Porsche – 356 “No. 1” Roadster – razvijen je
1949. Porsche se vraća u Stuttgart u studenom
1950. Serijska proizvodnja modela 356 počinje u ožujku u hali u Stuttgart-Zuffenhausenu koju je zakupio Karosseriewerk Reutter
1951. Dana 30. siječnja, osnivač tvrtke profesor Ferdinand Porsche umire u dobi od 75 godina. U svom debitantskom nastupu na Le Mansu, Porsche postiže pobjedu u klasi u 356 SL
1952. Početkom godine izlazi prvi broj časopisa za korisnike Christophorus
1953. U lipnju se dva Porschea 550 po prvi put natječu na Le Mansu i zauzimaju prvo i drugo mjesto u klasi 1,5 litara
1956. Desettisućiti sportski automobil Porsche proizveden je u Zuffenhausenu 16. ožujka. Porsche prvi put pobjeđuje u utrci izdržljivosti Targa Florio
1958. Francuz Jean Behra pobjeđuje etabliranu konkurenciju u Porscheu 718 RSK u Formuli 2 Coupe Internationale de Vitesse u Reimsu
1961.Porsche ulazi u Formulu 1 s četverocilindričnim Monopostom 718/2
1963. Porsche predstavlja prototip novog 901 na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu na Majni
1964. Prvi serijski model 901 silazi s proizvodne trake 14. rujna. Tip vozila je naknadno preimenovan u 911
1968. Vic Elford i David Stone završavaju prestižni Rallye Monte-Carlo i izlaze kao ukupni pobjednici u 911 T
1969. S 908/02 razvijenim pod vodstvom Ferdinanda Piëcha, tvrtka osigurava Svjetsko prvenstvo u sportskim automobilima
1970. Porsche slavi svoju povijesnu prvu ukupnu pobjedu na Le Mansu s modelom 917. Za volanom: Hans Herrmann i Richard Attwood
1971. Tvrtka počinje preseliti odjele za konstrukciju, testiranje i dizajn u novi razvojni centar u Weissachu tijekom ljeta
1972. dr. ing. h.c. F. Porsche KG pretvara se u korporaciju, a tada vlasničke obitelji, Porsche i Piëch, donose odluku da više ne popunjavaju upravljačka mjesta članovima obitelji
1974. Na sajmu automobila u Parizu, Porsche iznenađuje svijet modelom 911 Turbo, koji se smatra najbržim serijskim vozilom svog vremena
1976. 924 je prvi model s prednjim motorom i dizajnom mjenjača-diferencijala koji je proslavio svoju premijeru
1977. 928 slijedi kao luksuzni sportski automobil visokih performansi s V8 motorom od lake legure
1982. S 944, Porsche predstavlja treću seriju s dizajnom mjenjača-diferencijala. Predstavljen je 911 SC Cabriolet, prvi potpuno otvoreni model u 19 godina. U Le Mansu, Porsche postiže trostruku pobjedu s novim 956
1984. Turbo motor Formule 1 TAG koji je razvio Porsche započinje svoj pobjednički niz u McLarenu MP4/2, a Niki Lauda je svjetski prvak ispred Alaina Prosta. Porsche trijumfira na reliju Pariz–Dakar u modelu 911 na sve kotače
1985. Supersportski automobil 959 pokazuje tehničku stručnost marke. Porsche po četvrti put zaredom osvaja Svjetsko prvenstvo u sportskim automobilima – ovaj put s 962
1988. Za obilježavanje 25. obljetnice 911, po prvi put je u ponudi serijski model 911 s pogonom na sve kotače
1992. Wendelin Wiedeking imenovan je glasnogovornikom Izvršnog odbora 1. listopada
1993. Konceptni automobil Boxster oduševljava publiku na sajmu automobila u Detroitu. U serijsku proizvodnju kreće tri godine kasnije
1994. Porsche predstavlja obiteljski automobil C88, studiju razvijenu posebno za kinesko tržište, u Pekingu
1996. Milijunti Porsche silazi s proizvodne trake u Zuffenhausenu 15. srpnja
1998. 27. ožujka Ferry Porsche preminuo je u 88. godini života u Zell am Seeu
2000. Izgradnja nove Porscheove tvornice u Leipzigu počinje 7. veljače
2002. Tvornica je službeno otvorena. Iste godine u proizvodnju ulazi Cayenne, prvi model marke s četvera vrata
2003. Carrera GT, koja se također proizvodi u Leipzigu, isporučuje 450 kW (612 PS), što je čini najsnažnijim sportskim automobilom Porsche serije svog vremena
2006. Porsche osvaja LMP2 prvenstvo američke serije Le Mans s RS Spyderom
2007. Dr. Wolfgang Porsche izabran je za predsjednika Nadzornog odbora Porsche AG 26. siječnja
2009. Spektakularni novi muzej Porschea u Zuffenhausenu otvara svoja vrata u siječnju. Panamera je predstavljena na 94. katu Svjetskog financijskog centra u Šangaju 19. travnja
2012. Ferdinand Alexander Porsche, koji je dizajnirao 911, umire 5. travnja u dobi od 76 godina
2013. Sportski automobil visokih performansi 918 Spyder postavlja povijesni rekord kruga od šest minuta i 57 sekundi na Nürburgring Nordschleife. Macan je treći model s četvera vrata koji će biti predstavljen na sajmovima u Los Angelesu i Tokiju
2015. Konceptna studija Mission E označava Porscheov ulazak u električnu mobilnost. Oliver Blume imenovan je novim predsjednikom Izvršnog odbora Porsche AG u listopadu
2017. Milijunti Porsche 911 silazi s proizvodne trake. Porsche osigurava trostruku pobjedu u FIA Endurance prvenstvu treću godinu zaredom: ukupna pobjeda Le Mansa, World Constructor and Driver Championship
2019. Taycan, prvi potpuno električni Porsche, globalno je predstavljen 4. rujna
2020. Svojim LMDh projektom Porsche potvrđuje povratak u sam vrh sportova izdržljivosti
2022. Porsche AG najavljuje novu eru svojim uspješnim IPO-om 29. rujna
2023. godina velike obljetnice Porschea
Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora Porsche AG je najavio važan jubilej Porschea još početkom godine, izjavivši: '75 godina Porschea stoji za pionirski duh, strast i snove. Slavimo zajedno s ljudima koji su inspirirani snovima.'
Proslava je započela posebnom izložbom 'Vođeni snovima. 75 godina Porscheovih sportskih automobila', koja je otvorrena 27. siječnja u sklopu izložbe 'DRIVE. Volkswagen Group Forum’ u Berlinu i trajati će do 10. rujna 2023. Posjetitelji imaju priliku uroniti u vizije i pothvate Porscheove uspješne priče i zabilježiti vlastite snove i vrijednosti koristeći digitalni modul.
Pogled unatrag na konceptualno putovanje u budućnost
Porsche Vision 357 – hommage modelu 356 – najbolji je primjer toga i može se vidjeti po prvi put u Berlinu. Time tim Style Porsche donosi monolitni dizajn u sadašnjost i pokazuje moguće implementacije buduće filozofije dizajna: upečatljiv primjer je dosljedno poboljšanje svjetlosnog potpisa, koji je i progresivan i vizionarski u načinu na koji ukazuje na budućnost. Temeljni koncept odražava međuigru između tradicije i inovacije: kako bi danas mogao izgledati san Ferryja Porschea o sportskom automobilu?
'S Porsche Vision 357 stvorili smo vrlo poseban rođendanski poklon. Ističe važnost našeg DNK dizajna temeljenog na modelu 356,' kazao je Michael Mauer, potpredsjednik Style Porschea. 'Studija je pokušaj koherentnog spajanja prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Proporcije podsjećaju na povijesni model, dok detalji vizualizirati pogled u budućnost.' Izgrađen na platformi modela 718 Cayman GT4 RS sa 368 kW (500 KS) Porsche Vision 357 predstavlja izvanredne performanse sportskog automobila.
Dizajn je elementarna komponenta Porscheove legende od samog početka. Vizionarske studije i konceptni automobili čine temelj nepogrešivog i inovativnog dizajna. 'Kreativno razmišljanje o budućnosti jedna je od temeljnih odgovornosti Style Porschea. Konceptne studije skup su ideja koje hrane dizajn budućnosti,' dodao je još Mauer.
'Neprestano smo na konceptualnom putovanju u budućnost mobilnosti. Uvijek iznova, povijest marke služi kao izvor inspiracije. Osvrnuti se na našu tradiciju s budućim konceptnim automobilom nije tako paradoksalno kao što se čini.
Kreativna sloboda je također važna: ovdje mogu nastati vrijedne ideje, one koje nam pomažu zamisliti našu dosljednu filozofiju dizajna u inovativnim novim smjerovima.'