Za pogon brine nadograđena verzija 4,0-litrenog Twin-Turbo V8 motora. Korištenjem turbo tehnologije prenesene izravno iz nadolazećeg superautomobila Valhalla snaga se povećava za dodatnih 20 KS na 727 KS. Rezultat je vrijeme od 0 do 100 km/h za samo 3,3 a najveća brzina 315 km/h
Aston Martin je najavio dolazak novog super SUV modela DBX S. Ovim modelom engleski proizvođač rijetkih sportskih automobila upsustiti će se u borbu s modelima poput Ferrari Purosanguea ili Lamborghini Urusa.
S dinamičnom privlačnošću DBX707 i motorom poboljšanim tehnologijom prenesenom izravno iz nadolazećeg superautomobila Valhalla, DBX S nudi prema britanskom proizvođaču jedno od najzanimljivijih i najresponzivnijih iskustava vožnje, pružajući još više snage, smanjenu težinu i primamljiviji dizajn. S nizom odgovarajućih vanjskih i unutarnjih poboljšanja, DBX S zasigurno ima svoj neporecivi identitet.
Visokoperformansna 'S' serija
DBX S nastavlja dugu tradiciju Aston Martina koji koristi sufiks 'S' kako bi označio posebnu, visokoperformansnu verziju postojećeg modela; prvi je bio Vanquish S koji je javno debitirao na Pariškom sajmu automobila 2004. godine. DBX S dokazuje da su lakše varijante s više snage i performansi i dalje uvelike dio Aston Martinove osnovne proizvodne ponude i nastoji nastaviti niz značajnih visokoperformansnih modela.
Izvršni direktor Aston Martina, Adrian Hallmark, je rekao: 'Tijekom posljednje dvije godine, Aston Martin je predstavio cijelu osnovnu kolekciju sportskih automobila sljedeće generacije, kao i novi DBX; sve s novim, potpuno prilagođenim infotainment sustavom dizajniranim u samoj kući. Marka nastavlja svoj fokus na vodeće performanse u klasi, ultra-luksuzni dizajn i inovacije, proširujući asortiman proizvoda u okviru svakog ključnog modela. Uvođenje DBX S ne samo da potvrđuje našu predanost proizvodnji najuzbudljivijih, najisplativijih i najljepših automobila, već i šalje snažnu izjavu o našim ambicijama ne samo za DBX, već i za marku Aston Martin.'
4,0-litreni Twin-Turbo V8 motor
U srcu novog DBX S leži nadograđena verzija hvaljenog Aston Martinovog 4,0-litrenog Twin-Turbo V8 motora. Korištenjem turbo tehnologije prenesene izravno iz nadolazećeg superautomobila Valhalla, uključujući veće promjere kompresorskih rotora i druga unutarnja poboljšanja, snaga se povećava za dodatnih 20 KS na 727 KS uz 900 Nm okretnog momenta i pruža još veću ubrzanost na samom vrhu raspona okretaja, čineći performanse DBX S još nezaboravnijima. Rezultat je vrijeme od 0 do 100 km/h za samo 3,3 sekunde i smanjenje vremena ubrzanja od 0 do 200 km/h za 0,3 sekunde. Najveća brzina ostaje nepromijenjena na impresivnih 315 km/h.
Dodatno poboljšanje performansi i njihove percepcije postiže se modificiranim ispušnim sustavom koji još više pojačava karakter prirodnog zvuka gromoglasnog V8 motora i iskorištava punu priliku koju pružaju turbo poboljšanja motora.
Kao i kod modela DBX707, DBX S raspoređuje snagu između prednjih i stražnjih kotača u promjenjivom omjeru - uključujući mogućnost slanja 50 posto okretnog momenta prenosi se na prednje kotače i do 100 posto okretnog momenta samo na stražnje kotače - putem inovativnog 9-stupanjskog mjenjača s 'mokrom spojkom', koji uklanja potrebu za konvencionalnim pretvaračem okretnog momenta, pružajući ekstremne performanse pri kretanju iz mirovanja.
Istovremeno, mjenjač DBX S je dodatno modificiran kako bi pružio još nezaboravnije iskustvo vožnje. Točke prebacivanja u viši stupanj prijenosa prilagođene su proširenom rasponu okretaja automobila, dok su prebacivanja u niži stupanj prijenosa u načinima rada Sport i Sport+ kada je automobil u automatskom načinu rada još agresivnija.
Uz povećanje snage, poduzete su brojne mjere ne samo za značajno smanjenje mase praznog vozila DBX S, već i na inteligentan i vrlo selektivan način koji osigurava da je puki gubitak težine samo jedan od atributa koji proizlaze iz tih postupaka. Dobar primjer je novi opcijski krov od karbonskih vlakana predstavljen u prekrasnom uzorku jednostrukog tkanja koji je, s gotovo tri kvadratna metra, daleko najveći takav karbonski element ikada ugrađen u Aston Martin. Specifikacija karbonskog krova podrazumijeva uklanjanje krovnih nosača, što kao kombinacija ne samo da štedi 18 kg mase, već to čini s najviše točke automobila, snižavajući njegovo težište i time dodatno poboljšavajući stabilnost i agilnost.
Magnezijski kotači sada su također dostupni kao opcija po prvi put na bilo kojem automobilu u SUV segmentu. Magnezij nije samo robustan, već i nevjerojatno lagan materijal, oko 75 posto lakši od čelika; upola lakši od titana i čak trećinu lakši od aluminija. Odabirom ovog 23-colnog opcijskog kotača štedi se dodatnih 19 kg neovješene mase, što donosi poboljšanja u kvaliteti vožnje, preciznosti i osjećaju upravljanja, kao i bržu reakciju automobila na upute za smjer. DBX S također je dostupan za narudžbu s 23-colnim kovanim aluminijskim kotačima kao standardom. Prednje gume su dimenzija 285/35ZR23.
Određivanje magnezijskih kotača također znači uklanjanje krovnih nosača, što nudi dodatnu uštedu na težini. Osim toga, kupci mogu odabrati i laganu saćastu rešetku od polikarbonata, složeno dizajniranu s preko 25.000 pojedinačnih faseta, što sve pomaže u pomicanju raspodjele težine prema natrag, poboljšavajući i upravljivost i trakciju automobila.
Prijenosni omjer upravljanja na DBX S također je brži za samo 4 posto, ali znatno poboljšava agilnost, čineći automobil još sportskijim i responzivnijim, a pritom se zaustavlja daleko od ikakvog osjećaja vožnje.
Unosi dodatnu okretnost u upravljanje. Također smanjuje krug okretanja za gotovo pola metra na samo 12,0 m, poboljšavajući iskustvo gradske vožnje.
Poboljšanje ovjesa
DBX S ima koristi od cijelog niza poboljšanja ovjesa uvedenih prošle godine, koja su uključivala revidiranu kalibraciju zračnih opruga i elektroničkih amortizera, povećavajući kratkotrajnu kontrolu karoserije kako bi se smanjio prijenos težine i time poboljšala primarna kvaliteta vožnje i ukupna stabilnost. Čak i na samoj granici, njegova standardna elektronička kontrola naginjanja znači da se DBX S naginje za najviše 1,5 stupnjeva; dovoljno da stvori prirodan osjećaj automobila u zavojima, ali i dalje održava automobil ravnijim od mnogih namjenski izrađenih sportskih automobila s dvoja sjedala.
Tvrdoća opruga također se mijenja ovisno o odabranom načinu vožnje, aktivno pomičući ravnotežu krutosti naginjanja kroz zavoj kako bi se poboljšalo prianjanje i odziv upravljanja. Gotovo neiscrpne performanse kočenja pružaju moćne karbonsko-keramičke disk kočnice u svakom kutu, dimenzija ne manje od 420 mm sprijeda i 390 mm straga.
Vanjski dizajn
Vizualno, dizajnerski tim Aston Martina osigurao je da nitko tko vidi DBX S neće sumnjati da gleda u najsportskiji, dinamički najsposobniji i najuzbudljiviji ultra-luksuzni SUV na tržištu.
Sprijeda, novi DBX S odmah je prepoznatljiv po svojoj čisto crnoj rešetki s krilima, koja ovom izdanju daje trenutnu prisutnost na cesti, dok je lagana polikarbonatna rešetka s dizajnom saća inspirirana DBS 770 Ultimate također dostupna kao opcija. Novi razdjelnik zraka i difuzor dodatno naglašavaju prirodno asertivnu prisutnost automobila uz prepoznatljiv dizajn dnevnih svjetala.
Gledano sa strane, novi pragovi imaju vrlo prepoznatljive razdjelnike zraka okrenute prema gore koji, u tipičnom Aston Martinovom stilu, postoje i zbog funkcije i zbog forme, pomažući u usmjeravanju protoka zraka uz bočnu stranu automobila. Karbonska vlakna dostupna su za vanjska ogledala, bočne okvire i donji prag vrata, dok prepoznatljivi znak 'S' na prednjim blatobranima označava pravu prirodu ove zvijeri. Poput kultnih Aston Martin bokova, ove su značke izrađene od punog metala, emajlirane staklom s crvenim 'S' ispunjenim kao što se pojavljivalo na prethodnim modelima poput V12 Vantage S i Rapide S. Okvir značke zatim je kromiran u svijetlom ili tamnom kromu kako bi se slagao s bojom krila koje je odabrao kupac.
Najočitije vizualne promjene novog vodećeg modela DBX su na stražnjem dijelu, gdje dominiraju četverostruki ispušni sustavi sada vertikalno složeni i dostupni u sjajnoj i mat završnoj obradi, dajući puni glas slavnom zvuku V8 motora pri maksimalnom napadu. Stražnji branik i difuzor potpuno su reprofilirani i, zajedno s bočnim pragovima i krilom, mogu se opremiti karbonom kako bi se ukupna masa vozila smanjila za dodatnih 7 kg. DBX S također ima novi dizajn niže livreje dostupan u 3 boje; Rosso Corsa Red crvena, Trophy Silver srebrna i Podium Green zelena. Sportska livreja ističe prednji spliter, difuzor i bočne pragove koji se nastavljaju prema stražnjem dijelu, uokvirujući nove složene četverostruke ispušne sustave.
Interijer
Unutrašnjost DBX S prikazuje posebnu temu 'S'; Najznačajnija značajka je prepoznatljiv dizajn riblje kosti koji dolazi standardno na sjedalima, ali se proteže i na stropnu oblogu ako se odabere opcijski karbonski krov. Linije riblje kosti postaju sve šire kako se protežu uz sjedalo, dajući nepogrešiv dojam brzine; prikladno za najperformansniji SUV u ponudi marke.
DBX S je standardno obložen laganom sportskom Alcantarom, koja se može vidjeti na sjedalima, stropnoj oblozi, središnjoj konzoli, donjim instrument pločama i gornjim oblogama. Na područjima visokog trošenja, poput jastuka sjedala, Alcantara je besprijekorno stapana s polu-anilinskom kožom. Za one koji preferiraju još veći osjećaj luksuza, DBX S može se u potpunosti obložiti polu-anilinskom kožom. Crveni sigurnosni pojasevi također se mogu specificirati kako bi se u automobilu unijela dodatna identifikacija slova 'S'.
Slovo 'S' je izvezeno na sjedalu, a nadopunjuju ga Aston Martin krila utisnuta na naslone za glavu tehnikom koja je prva u industriji, a koristi utiskivanje i debosiranje ekstremnim pritiskom (1,5 tona) i toplinom kako bi se krila urezala u kožu s preciznošću i detaljima ispod milimetra. Nadalje, 'S' se pojavljuje na pragovima i pločici motora kako bi upotpunio sliku.
DBX S nastavlja usvajanje Aston Martinovog najsuvremenijeg interno razvijenog infotainment sustava s upečatljivom novom arhitekturom kabine. Ovo transformativno poboljšanje pokazuje uzornu primjenu vještine i inovacije, kombinirajući besprijekoran dizajn i raskošan luksuz s impresivnim paketom tehnologije povezanog automobila.
Također je standardno opremljen Aston Martin Premium Audio 800W audio sustavom s 14 zvučnika. Razvijen korištenjem naprednog hardvera, ovaj sustav ima surround način rada s QuantumLogic® obradom surround zvuka za potpuno impresivan zvučni krajolik. Međutim, pravi audio entuzijasti oduševit će se opcionalnim sustavom razvijenim s Aston Martinovim audio partnerom, Bowers & Wilkins. Akustički projektiran prema volumenu i obliku interijera DBX S, ovaj izniman sustav koristi tehnologije i inovacije koje se nalaze u hvaljenim zvučnicima svjetske klase Bowers & Wilkins. Aluminijski dvokupolni visokotonci i Continuum® srednjetonci daju ovom 23-zvučničkom surround zvučnom sustavu s dvostrukim pojačalom od 1600 W uravnotežen i precizan zvuk. Namjenski 3D zvučnici na vrhu, bas zvučnici i snažan subwoofer pružaju snažno i dinamično zvučno iskustvo, odražavajući karakteristike samog DBX S.
'S' se dugo povezuje s Aston Martinom, a DBX S dokazuje da su lakše varijante s više snage i performansi i dalje dio priče ove marke te da će trajati u doglednoj budućnosti. DBX S dostupan je za narudžbu već sada, a isporuke se očekuju u četvrtom tromjesečju 2025.
Međutim, cijene još nisu objavljene, ali kao polazna točka je cijena modela DBX707 od 230.000 eura.