DB5 je lansiran u svijet 1963. godine kao razvijena verzija popularnog sportskog DB4 predstavljenog 1958. godine. Ručno izrađen u novom pogonu Aston Martina u Newport Pagnellu, u Engleskoj, DB5 se proizvodio samo dvije godine, s ukupno 1059 primjeraka
Aston Martin DB5 doista ne treba predstavljati. Često nazivan 'najpoznatijim automobilom na svijetu', odmah je katapultiran u status ikone zahvaljujući glavnoj ulozi prijevoza stanovitog commandera Jamesa Bonda na filmskom platnu. Otkako je debitirao u 'Goldfingeru' iz 1964., nastavio se redovito pojavljivati, posljednji put u filmu 'No Time to Die' iz 2021., šarmirajući legije obožavatelja serijala o tajnom agentu 007.
DB5 je lansiran u svijet 1963. godine kao razvijena verzija popularnog sportskog DB4, koji je, kada je predstavljen 1958. godine, najavio novu eru za Aston Martin. Ručno izrađen u novom pogonu Aston Martina u Newport Pagnellu, u Engleskoj, DB5 se proizvodio samo dvije godine, s ukupno 1059 primjeraka koji su izašli iz tvornice.
Ispod lako elegantne aluminijske karoserije, koju je kreirao Touring iz Milana, DB5 je imao poboljšani 4,0-litreni Tadek Marek dizajnirani šesterocilindrični linijski motor, snage 282 KS u standardnom obliku i 314 KS u visokoučinkovitoj specifikaciji 'Vantage', zahvaljujući dodatak Triple Weber karburatora.
Kupci su također imali opciju modernijeg 5-brzinskog ZF ručnog mjenjača – koji je značajno bio napredniji u odnosu na 4-brzinski DB4. Performanse su bile za tadašnje doba vrlo dobre, čak bi i standardni model dosegnuo prag od 240 km/h (150 milja/h), dok bi verzija Vantage, kojih je napravljeno samo 65 primjeraka, mogao 'projuriti' pokraj standardne verzije.
Nevjerojatno glamurozni DB5 bio je veliki hit, ne samo kod Bonda, već i kod bogatih i slavnih. Tijekom godina među poznatim vlasnicima bili su Sir Paul McCartney, Robert Plant, Jay Kay, Ralph Lauren i Elle Macpherson. DB5 ostaje trajna britanska kulturna ikona i ikona dizajna, automobil za kojim i dalje žude kolekcionari diljem svijeta.
Inače, bezvremenski klasik Aston Martin DB5 je kada je 1963. godine izašao na tržište stajao 4175 funti u verziji limuzina (Coupé) i 4490 funti kao kabriolet verzija. Danas dobro restaurirani originalni primjerak stoji čak do 1.120.000 eura, dok je cijena Aston Martin DB5 - DB5 Goldfinger Edition iz 1963. godine pravo bogatstvo.
Kolekcija Hilton & Moss DB5
Britanska tvrtka Hilton & Moss iz Bishops Stortforda u Engleskoj prodaje, restaurira, servisira i pohranjuje širok raspon klasičnih i vrhunskih vozila za globalnu klijentelu, nudeći nenadmašnu uslugu i brigu o kupcima. Sada je odlučila na tržište pustiti 5 primjeraka legendarnog Aston Martin DB5 automobila.
Asortiman DB5 koje nude Hilton i Moss počinje s automobilom završenim u kultnoj specifikaciji 'Jamesa Bonda' sa svjetlucavom Silver Birch srebrnom brezovom bojom preko bogate Black Connoly crne kožne unutrašnjosti. Ovaj je automobil isporučen kao nov u rujnu 1965. glumcu i komičaru Dicku Emeryju, od strane najstarijeg zastupstva Aston Martina – H.W. Motors Limited – sada H.W.M. Aston Martin.
Posljednjih godina podvrgnut je potpunoj restauraciji karoserije, kao i ugradnji pregršt pažljivo odabranih, diskretnih poboljšanja, uključujući nadograđeni ovjes, Becker Mexico Retro audio sustav u automobilu, klima uređaj i servo upravljač koji se može birati. Aston Martin Works je također nedavno obnovio motor na 4,2-litrenu tvorničku Vantage specifikaciju po cijeni od 57.000 funti (67.000 eura). Dobar primjerak u legendarnoj kombinaciji boja.
Predstavljajući ga u izvrsnom stanju, spreman je za njegovanje i uživanje, bilo da se radi o otvorenoj cesti ili travnjaku natjecanja u ljepoti automobila.
Drugi automobil je završen u prepoznatljivoj kombinaciji boja Pacific Blue plavoj s crnim kožnim interijerom. Isporučen nov u travnju '65., opremljen je željenim mjenjačem s 5 brzina i bio je u dugotrajnom vlasništvu entuzijasta do nedavno, uživajući u njemu na cesti, kao i u FIA-inim sprintovima, brdskim utrkama i relijima.
Pomno su ga održavali, iznutra i izvana, vodeći stručnjaci marke Aston Martin. Nedavni radovi uključuju revitalizaciju unutrašnjosti po principu 'novac nije problem', rekonstrukciju rednog šesterocilindraša na 'brzu cestovnu' specifikaciju od 4,2 litre, ugradnju transformativnog Harvey Bailey Handling Kit-a i potpunu rekonstrukciju 5-stupanjskog mjenjača. Sada je jedan od najboljih DB5 kad je riječ o vožnji.
Treći dostupan DB5 je simpatično restaurirani primjerak, završen u očaravajućoj, svijetlozelenoj California Sage boji kalifornijske kadulje. Ovaj automobil iz 1964. opremljen 5-brzinskim ZF mjenjačem isporučio je Brooklands iz Bond Streeta u lipnju te godine i od tada je ostao u Ujedinjenom Kraljevstvu, uz njegu niza dugogodišnjih vlasnika. Posljednjih je godina temeljito restauriran, a radovi su uključivali i potpuno ponovno lakiranje u prekrasnoj izvornoj boji. Sada je u izvanrednom stanju iznutra i izvana.
I konačno peti primjerak DB5 u ponudi predstavlja jedinstvenu ponudu: priliku za kupca da odredi svoj vlastiti, savršeni DB5. Bit će to ikona skrojena po mjeri vlasnika, obnovljena iz temelja u prostranom, najsuvremenijem restauratorskom kompleksu Hilton & Mossa. Osnova za restauraciju bit će bez mana, restaurirana šasija i školjka DB5, precizno pripremljeni u Hilton & Moss-ovoj radionici karoserije koju je odobrio proizvođač.
Izvorno isporučen u srpnju '64. preko Brooklandsa u Londonu, ovaj automobil s desnim upravljačem otputovao je u SAD prije nego što je proveo 30 godina u suhom skladištu. Sada predstavlja jedinstvenu priliku, 'prazno platno' na kojem novi vlasnik može svoj DB5 san pretvoriti u stvarnost.