Valkyrie AMR-LMH, bolid koji će vratiti Aston Martin natrag u vrhunsku klasu '24 sata Le Mansa', je započeo razvojno testiranje. Shakedown testovi prethode punom programu pripreme za više staza uoči FIA WEC i IMSA kampanja 2025
Novi Aston Martin Valkyrie AMR-LMH hiperautomobil je izašao na stazu po prvi put, dok Aston Martin sa 'The Heart of Racing' započinje sveobuhvatan program testiranja prije pokušaja britanske marke ultra-luksuznih sportskih automobila da osvoji sljedeću utrku 24 sata Le Mansa godine i prvi put nakon 1959.
Novi Hypercar, koji su razvili 'Aston Martin Performance Technologies' i tvornička momčad 'The Heart of Racing', dovršio je shakedown i početno testiranje u Ujedinjenom Kraljevstvu ovog tjedna. Automobil je vozio razvojni vozač Aston Martin High Performance Darren Turner (GBR), a od strane 'The Heart Racingova' Mario Farnbacher (Nje) i Harry Tincknell (UK), koji su pobijedili u klasi LMGTE 24 sata Le Mansa 2020. s Aston Martinom.
Aston Martin će započeti potpuni razvojni raspored kako bi pripremio automobil prije homologacije FIA-e u jesen i njegovog natjecateljskog debija početkom 2025. Aston Martin Valkyrie AMR-LMH prvi je trkaći automobil izgrađen za Hypercar pravila za natjecanje u FIA Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti [WEC] i američkom IMSA WeatherTech SportsCar prvenstvu [IMSA] istovremeno.
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH je jedinstven u vrhunskoj klasi hiperautomobila u globalnom motorsportu izdržljivosti po tome što je jedini među svojim suvremenicima koji vuče korijene iz postojećeg automobila ekstremnih performansi baziranog na proizvodnji – Aston Martin Valkyrie, ultimativnog hiperautomobila. Tvornička će momčad prijaviti dva bolida Valkyrie AMR-LMH kandidata za WEC i jedan automobil za IMSA-u 2025. godine.
Adam Carter, voditelj odjela za automobilizam izdržljivosti u Aston Martinu, je rekao: 'Valkyrie AMR-LMH postavlja vlastite standarde kao čistokrvni natjecateljski automobil izdržljivosti. To je čisti, vodeći trkaći stroj, i iako je vrlo rano u ciklusu testiranja, prema onome čemu smo do sada svjedočili, zadovoljni smo da postiže ciljeve i kriterije koje smo postavili.'
Tehničke karakteristike
Šasija Valkyrie AMR-LMH od karbonskih vlakana optimizirana za utrke koristi modificiranu verziju senzacionalnog 6,5-litrenog V12 motora s atmosferskim usisavanjem proizvedenog od strane Coswortha, koji se u standardnom obliku okreće do 11.000 okr./min. i razvija preko 1000 KS. Pogonska jedinica je poboljšana i prilagođena kako bi zadovoljila 'prozor performansi' klase Hypercar i razvijena da izdrži surovosti vrhunskog natjecanja na velikim udaljenostima.
Heart of Racing je nedavno uspostavio sjedište britanskog tima za svoj WEC program, blizu mjesta gdje se konstruiraju trkaći automobili u suradnji s Aston Martin Performance Technologies, sa sjedištem u Silverstoneu. Tim nadzire program razvoja i testiranja Valkyrie AMR-LMH, koji će se preseliti iz UK-a na europske staze tijekom ljeta jer procjena performansi postaje prioritet.
Voditelj tima Heart of Racing Ian James je rekao: 'Prve vožnje za Valkyrie AMR-LMH bile su neizmjerno ponosan trenutak u programu. Rađanje ovog projekta trajalo je nekoliko godina, tako da je izvođenje na stazu i gledanje kako se odvija u tijelu važno za Heart of Racing. Veselimo se putovanju koje je pred nama - to je 'strmo brdo za popeti se' za sve uključene u ovaj projekt. Mi smo na vrhuncu utrka sportskih automobila, konkurenti su strašni, i to rade već dugo vremena. Neki od njih imaju beskrajne resurse. Znamo da se borimo protiv najboljih, tako da namjeravamo predstavljati Aston Martin na istoj razini. Vjerujem, na temelju onoga što smo do sada vidjeli i s DNK odakle je ovaj automobil došao, mislim da imamo prave alate da to možemo uspješno izvesti.'
Aston Martin sa The Heart of Racing također planira IMSA WeatherTech Sportscar Program za Valkyrie AMR-LMH i natjecati će se u GTP klasi serije izdržljivosti u SAD-u. To će se izvoditi iz sjedišta Heart of Racinga u Phoenixu, u SAD-u.
Ulazak Aston Martina u klasu Hypercar osigurava da će britanski ultraluksuzni proizvođač sportskih automobila biti prisutan u svim aspektima utrka izdržljivosti, od 'džentlmenskih trkača' do samog vrhunca sporta. Doista, od 2025. Aston Martin će biti jedini proizvođač koji će se natjecati na svim razinama sportskih automobila i GT utrka (od Hypercara do GT4) i Svjetskog prvenstva FIA Formule 1®.
Ukupno se više od 240 vozača utrkivalo s automobilima Aston Martin na Le Mansu u proteklih 95 godina u 27 različitih kombinacija šasija i motora, kroz gotovo svako doba. Niti jedno drugo mjesto nije Aston Martinu donijelo toliko uspjeha, niti ustrajnije dokazalo da je DNK Aston Martina skovan iz same biti natjecanja.