FIA Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti (WEC)

Ferrari predstavio unaprijeđeni 499P Le Mans Hypercar: Optimistična najava sezone 2025

19.02.2025 u 16:10

Bionic
Reading

499P, povjeren šestorici vozača, će zadržati istu tehničku konfiguraciju kao i bolid koji se natjecao u drugoj polovici prošle sezone. Prvenstvo počinje u petak, 28. veljače, u Kataru

Ferrari je službeno obilježio početak svoje treće sezone u najvišoj klasi FIA Svjetskog prvenstva u izdržljivosti (WEC) otkrivanjem službenih boja (livreje) 499P za 2025. koji će se natjecati pod službenom zastavom tima Ferrari – AF Corse. Broj 50 i 51 Le Mans Hypercar bolidi nastavljaju održavati nasljeđe, prestiž i pobjede legendarne sportske marke iz Maranella dok reinterpretiraju stilske elemente koje je 499P naslijedio od kultnog 312 PB.

Posade ostaju nepromijenjene u 2025. godini, sezoni u kojoj Ferrari ima za cilj natjecati se za naslove svjetskog prvaka među proizvođačima i vozačima dok brani svoju krunu u Le Mansu. Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen će dijeliti bolid s brojem 50, dok će Alessandro Pier Guidi, James Calado i Antonio Giovinazzi sjediti za volanom broja 51. 499P, povjeren šestorici vozača, će zadržati istu tehničku konfiguraciju kao i bolid koji se natjecao u drugoj polovici prošle sezone. Prvenstvo počinje u petak, 28. veljače, u Kataru.

Ferrari 499P Le Mans Hypercar za sezonu 2025 #50-51 Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Ferdinando Cannizzo, voditelj trkaćih automobila izdržljivosti, je rekao: 'Tijekom zime radili smo na automobilu i svim našim operativnim alatima, nastojeći ih optimizirati u svakom području dok smo poboljšavali naš trkaći tim. Od druge polovice sezone 2024. nadalje, uveli smo mnoge izmjene na bolidu, a sve su u skladu s propisima. Polovica njih bila je usredotočena na poboljšanje pouzdanosti, oko četvrtina na regulatorna ažuriranja, dok smo za ostatak nastojali optimizirati sva područja u kojima smo pronašli nedostatke u performansama u odnosu na naše konkurente.'

Povijesna 10. pobjeda Ferrarija za stoti rođendan legendarne utrke Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

'U 2025. godini, iako nema 'joker' ažuriranja, postoje mnoga područja za poboljšanje. Tijekom zimske stanke, naporno smo radili na proširenju tzv. prozora postavljanja (set-up window), procjenjujući nove filozofije usmjerene na bolje iskorištavanje aerodinamike s jedne strane i performansi guma u svim uvjetima s druge strane. Kao nadopuna svemu tome, predani smo kontinuiranom razvoju sustava upravljanja. Ovaj se aspekt nastavlja poboljšavati u svim područjima kako bi se povećala preciznost i pružili sve brži odgovori na unose vozača.'

Livreja bolida

Očuvajući kontinuitet, izdanje 499P iz 2025. otkriva upečatljive elemente dizajna koji ga čine odmah prepoznatljivim. Definirajuća tema ostaje prepoznatljiva crvena boja proizvođača iz Maranella, koja dominira karoserijom, nadopunjena Giallo Modena žutom u shemi boja koja je već ukorijenjena u kolektivnom sjećanju nakon uzastopnih pobjeda momčadi na 24 sata Le Mansa.

Određen za svoj debi na utrci u Kataru 28. veljače, 499P tako odaje počast novijoj povijesti Ferrarija dok još uvijek slavi svog prethodnika, 312 PB. Ovo je bio posljednji sportski prototip iz Maranella, koji se natjecao do 1973. prije 50-godišnje pauze koja je okončana 2023. s Ferrarijevim povratkom u najvišu klasu utrka izdržljivosti.

Vjeran filozofiji propinjućeg konja, 499P za sezonu 2025 gleda naprijed, uz podršku kreativnosti Ferrarijevih dizajnera. Livreja je modernizirana novom kompozicijom, miješajući crvenu – tamniju nijansu koja reinterpretira boje viđene na Ferrarijevim trkaćim automobilima iz prošlih desetljeća – s Giallo Modenom, naglašavajući linije karoserije automobila.

Livreja 499P ima dominantnu sjajnu crvenu završnicu, optimiziranu za visoku vidljivost automobila, osobito u noćnim utrkama. To je nadopunjeno mat detaljima koji su u skladu s dizajnom jednosjeda Scuderia Ferrari HP Formule 1.

Kokpit je zadržao prepoznatljivu žutu dijagonalnu traku – zaštitni znak 499P od 2023. – ali za razliku od prošle sezone, ova se grafika sada proteže preko bočnih nosača umjesto donjeg bočnog dijela.

Ovaj odabir dizajna naglašava uzdužne bočne nosače, dodatno pojačavajući dinamičnu prisutnost automobila. Učinak je posebno upečatljiv kada gledate 499P odozgo – primjerice s tribina – nudeći obožavateljima originalno i inovativno vizualno iskustvo.

Bolid

Na otvaranju Svjetskog prvenstva u Kataru, Ferrari će izaći na stazu s 499P u tehničkoj konfiguraciji predstavljenoj u petoj rundi sezone 2024. koja se natječe u São Paulu, Brazil. Ovo je označilo debi prvog paketa tehničke evolucije (joker), koji je sadržavao ažuriranja kao što su redizajnirani sustav kanala za hlađenje kočnica i, aerodinamički, dodavanje pokreta ispod prednjih svjetala.

Nadovezujući se na ovu konfiguraciju, momčad je tijekom cijele zime radila na optimizaciji ukupnog tehničkog paketa, kako u dopuštenim testnim sesijama na stazi tako i u simulatoru. Zimski razvojni program proširio se izvan samog automobila – gdje su detaljna usavršavanja unutar regulatornih ograničenja poboljšala pouzdanost, uključila regulatorna ažuriranja i fino ugodila svako područje gdje su performanse zaostajale za konkurencijom – ali se također usredotočio na poboljšanje svih timskih operacija povezanih s utrkama.

Ferrari 499P Le Mans Hypercar za sezonu 2025
  • Ferrari 499P Le Mans Hypercar za sezonu 2025
  • Ferrari 499P Le Mans Hypercar za sezonu 2025
  • Ferrari 499P Le Mans Hypercar za sezonu 2025
  • Ferrari 499P Le Mans Hypercar za sezonu 2025
  • Ferrari 499P Le Mans Hypercar za sezonu 2025
    +3
Ferrari 499P Le Mans Hypercar za sezonu 2025 Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Pogonski sklop

Bolid 499P ima hibridni pogonski sklop koji kombinira motor s unutarnjim izgaranjem – twin-turbo V6 postavljen u sredini stražnjeg dijela – s električnom jedinicom, ERS (Sustav povrata energije), na prednjoj osovini.

Iako posjeduje prilagođene karakteristike, motor s unutarnjim izgaranjem izveden je iz Ferrarijeve obitelji twin-turbo V6 motora, koji se također nalaze u cestovnim modelima – što je dokaz tehnološkog prijenosa između trkaćih i serijskih automobila. Trenutni propisi FIA WEC i Formule 1 predviđaju korištenje V6 motora s turbopunjačem uparenih s 800V hibridnim sustavom. Ovu filozofiju oslikava Ferrari F80, najnoviji superauto marke iz Maranella, koji dijeli istu arhitekturu motora sa šest cilindara i nekoliko komponenti izvedenih iz 499P.

Momčad

Kao što je ranije najavljeno, tim Ferrari – AF Corse zadržava istu postavu vozača koja se natječe u klasi Hypercar od sezone 2023.

U 499P broj 50, Fuoco-Molina-Nielsen – pobjednici utrke 24 sata Le Mansa 2024. – nastojat će nadograditi svoju listu trijumfa u utrkama izdržljivosti u najvišoj klasi, koja već uključuje šest postolja i tri Hyperpole najboljih rezultata u kvalifikacijama prije utrke u posljednje dvije sezone, uz njihovu pobjedu u Le Mansu. U međuvremenu, sestrinski automobil, broj 51, ponovno će voziti Pier Guidi-Calado-Giovinazzi. Osigurali su jednu pobjedu – na stotom izdanju utrke 24 sata Le Mansa 2023. – tri pobjednička postolja i jedan Hyperpole.

Ciljevi

Nakon što je završio treći u poretku Svjetskog prvenstva proizvođača 2024. i drugi 2023., Ferrarijev cilj za 2025. je osvojiti vrijedne bodove na svakoj utrci prvenstva kako bi se izborio za naslov svjetskog prvaka proizvođača i vozača. Pobjedom naslova 'Propeti konjić' bi osvojio svoj prvi trofej svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti od 1972. godine, kada je posljednji put trijumfirao u Svjetskom prvenstvu proizvođača.

Ferrari 499P Le Mans Hypercar za sezonu 2025 Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Kalendar nove sezone

Međunarodna staza Lusail ugostit će Prolog (21. – 22. veljače) i Qatar 1812 km (28. veljače). Svjetsko prvenstvo će se zatim nastaviti u Imoli, Italija (20. travnja), Spa-Francorchampsu, Belgija (10. svibnja), Le Mansu, Francuska (14. – 15. lipnja), São Paulu, Brazil (13. srpnja), COTA-i (Circuit of the Americas) u Austinu, SAD (7. rujna), Fujiju, Japan (28. rujna) i Sakhiru, Bahrein (8. studenog).