Izostanak potrebe za usklađenosti sa FIA WEC sportskim i tehničkim parametrima omogućilo je Ferrarijevom inženjerskom timu da uvede niz značajnih modifikacija koje povećavaju uzbuđenja u vožnji i performanse automobila čine pristupačnijim
Ferrari je predstavio automobil 499P Modificata, strogo ograničene serije za nenatjecateljsku upotrebu na stazi, na Ferrarijevom svjetskom finalu na stazi Mugello Circuit kako bi proslavio povijesni povratak tvrtke u vrhunsku klasu utrka izdržljivosti u sezoni 2023.
499P Modificata je znatno modificirana verzija 499P koji je trijumfirao na stotom izdanju utrke '24 sata Le Mansa' u lipnju ove godine, a cilj mu je postaviti novo mjerilo za uzbuđenje vožnje na stazi.
Dizajniran za vrlo odabranu klijentelu, 499P Modificata predstavlja novu vrstu projekta za Ferrari: model samo za stazu razvijen izravno iz trkaćeg automobila, a ne proizvodnog modela, ali bez ograničenja nametnutih tehničkim propisima. Iako se 499P Modificata temelji na 499P, izostanak potrebe za usklađenosti sa FIA WEC sportskim i tehničkim parametrima omogućilo je Ferrarijevom inženjerskom timu da uvede niz značajnih modifikacija koje povećavaju uzbuđenja u vožnji i performanse automobila čine pristupačnijim. Naravno, cijena mu je paprena: 5,1 milijun eura!
Glavne tehničke izmjene između modela 499P Modificata i 499P uključuju električnu osovinu i pogon na sva četiri kotača koji se mogu aktivirati čak i pri malim brzinama; funkcija 'Push to Pass', koja vozačima nudi mogućnost dodatnih 120 kW (163 KS) snage; specifične gume koje je razvio Pirelli i potpunu rekalibraciju postavki ovjesa, elektroničkih upravljača i mapiranja motora.
499P Modificata je zadržao kokpit, sa svojim rasporedom jednosjeda i ergonomijom 499P, pružajući klijentima potpuno isto iskustvo vožnje kao i posade koje su vozile trkaće automobile #50 i #51 koji su odnijeli pobjedu, Hyperpole i najbrži krug u utrci na '24 sata Le Mansa'.
Njegovo očito podrijetlo iz modela 499P čini 499P Modificatu automobilom sa zatvorenim kotačima najvećih performansi koji je Ferrari ikada predložio za nenatjecateljsku upotrebu na stazi. Automobili će biti uključeni u novi program 'Sport Prototipi Clienti' koji će se od 2024. izvoditi uz postojeći program 'F1 Clienti'. To omogućuje vlasnicima 499P Modificata da svake godine sudjeluju u brojnim događajima na međunarodnim stazama, a Ferrari se brine za logistiku, pomoć uz stazu i održavanje.
Pogonski stroj
Hibridni pogonski sklop modela 499P Modificata kombinira središnje postavljeni stražnji V6 motor s unutarnjim izgaranjem s električnim motorom na prednjoj osovini. Sustav može isporučiti maksimalnu izlaznu snagu od 640 kW (870 KS), neometano FIA-ACO propisima. ICE dijeli arhitekturu pogonske jedinice ugrađene u 296 GT3, ali su je Ferrarijevi inženjeri potpuno revidirali kako bi razvili namjenska rješenja i smanjili ukupnu težinu.
Posebno karakteristična karakteristika V6 motora 499P Modificata je činjenica da je nosiv, tako da obavlja vrijednu strukturnu funkciju, u usporedbi s GT trkaćim vozilima gdje je motor postavljen na podšasiju.
Pogonski sklop opremljen je elektromotorom od 200 kW (272 KS) s diferencijalom i sustavom za obnovu energije (ERS ili Energy Recovery System) koji puni bateriju tijekom usporavanja i kočenja. Baterija od 800 volti razvijena je korištenjem iskustva tvrtke u Formuli 1. Pogonska jedinica je spojena sa sedmerostupanjskim sekvencijalnim mjenjačem.
Arhitektura
Uz monokok šasiju od ugljičnih vlakana, 499P Modificata ima vrhunska rješenja kao što je ovjes na potisnu polugu (push-rod) i sofisticirani kočioni sustav koji uključuje kočnicu po žici koja omogućuje električnoj prednjoj osovini povrat energije tijekom kočenja.
Mehanička postavka (centralno postavljeni amortizeri i opruge, stabilizatori) posebno je dizajnirana kako bi se povećala uzbuđenja u vožnji i osiguralo da se automobil ponaša predvidljivo u svim uvjetima. Mape motora i voznih karakteristika fino su podešene u skladu s istom filozofijom; razvijena je posebna logika kontrole proklizavanja kako bi se olakšalo upravljanje okretnim momentom na granici prianjanja, a također je uvedena namjenska logika za pomoć pri startanju.
Što se tiče 499P, 499P Modificata koristi specifične Pirellijeve gume koje su razvijene za predvidljivo upravljanje i maksimiziranje povratne informacije u nenatjecateljskoj vožnji, čineći ih brzo zagrijavavajućim i promičući dosljedne razine prianjanja za više krugova uz čiste vrhunske performanse.
Ferrari 499P Modificata – Tehničke specifikacije
- Šasija i ovjes
Šasija monokok od karbonskih vlakana
Ovjes Dvostruka ramena ramena, potisna poluga
- Motor s unutarnjim izgaranjem
Tip V6 – 120 stupnjeva – suhi karter
Ukupni obujam 2994 cm³
- Električna prednja osovina
Maksimalna snaga 200 kW (272 KS)
Brzina aktivacije: Nije ograničena propisima
- Pogonski stroj
Najveća snaga, ICE i električna osovina (S aktiviranim sustavom 'Push to Pass') 640 kW (870 KS)
- Gume i naplatci
Prednje 310/710-18
Stražnje 340/710-18
- Prijenos i mjenjač
7-stupanjski sekvencijalni mjenjač
- Elektroničke kontrole
Kontrola proklizavanja, sustav 'brake-by-wire' (kočnica po žici)
Dinamika vozila
Zbog toga što se nisu morali pridržavati FIA WEC propisa omogućilo je inženjerima da uvedu nova rješenja na 499P Modificata. Prvi se odnosi na aktiviranje prednje osovine pri maloj brzini (499P je bio ograničen na brzine iznad 190 km/h) što vozaču omogućuje da koristi pogon na sva četiri kotača. Ovo rješenje nudi prednosti u pogledu performansi i upravljivosti, omogućujući iskorištavanje dodatnog prianjanja koje nude prednji kotači i optimiziranje raspodjele okretnog momenta između osovina. Rezultat je automobil koji se čini još osjetljivijim i preciznijim pri izlasku iz zavoja, što vozačima olakšava pronalaženje najboljih trkaćih linija i ulijeva povjerenje u vožnju do krajnjih granica u automobilu koji je sposoban za izvanredne performanse.
Još jedna važna izmjena koju je omogućila sloboda 499P Modificata od specifičnih regulatornih ograničenja je uvođenje sustava 'Push to Pass'. Ovo omogućuje vozaču da iskoristi snagu od 120 kW (163 KS) dostupne u ograničenom vremenskom razdoblju tijekom kruga uz nominalnu izlaznu snagu od 520 kW (707 KS), čime se postiže ukupna najveća snaga od 640 kW (870 KS) . Logika je koncepcijski slična onoj uvedenoj 2009. u Formulu 1 sa sustavom KERS.
Vozač može aktivirati sustav pomoću tipke na stražnjoj strani upravljača; dodatna snaga dostupna je samo kada se papučica gasa pritisne do punog gasa i u trajanju od najviše 7 sekundi po aktiviranju. Maksimalan broj aktivacija po krugu ovisi o vrsti staze i energetskoj ravnoteži baterije: sustav se automatski deaktivira ispod određenog praga napunjenosti i zatim se ponovno aktivira kada obnova energije napuni bateriju do odgovarajuće razine.
499P Modificata je opremljen posebnim gumama - 310/710-18 sprijeda i 340/710-18 straga - koje je razvio Pirelli počevši s virtualnim simulacijama. Na temelju propisa FIA-e, glatki dizajn ima posebnu strukturu i smjesu gaznoga sloja izvedenu iz F1 tehnologije. Razvoj je bio usmjeren na naglašavanje voznih osobina automobila i maksimiziranje povratnih informacija o upravljanju za neprofesionalne vozače, optimiziranje vremena zagrijavanja i smanjenje degradacije performansi tijekom dugih vožnji. Guma za kišu također se može pohvaliti novim uzorkom i smjesom gaznog sloja, a razvijena je kako bi osigurala najbolje prianjanje u polumokrim i potpuno mokrim uvjetima.
Stil
Dizajn 499P Modificata definiran je u suradnji s Ferrarijevim Styling Centre-om kojim upravlja Flavio Manzoni. Automobil se 'razmeće' svojim tehničkim i aerodinamičkim kvalitetama kroz jednostavne, vijugave oblike u eksplicitnom izrazu svoje Ferrarijeve DNK.
Ravna gornja površina bokova je oblikovana kako bi skladno dala oblik bočnim nosačima i lukovima kotača. Potonje karakteriziraju veliki otvori, s ciljem smanjenja tlaka unutar kućišta kotača. Prednja svjetla daju prednjem dijelu karakter i izražajnu kvalitetu, a njihov dizajn blisko dočarava stilske naznake koje automobil čine odmah prepoznatljivim kao Ferrari.
Stražnji dio utjelovljuje kombinaciju tehnologije, aerodinamike i dizajna. Lagani pokrov od karbonskih vlakana obavija pogonski sklop ostavljajući kotače i ovjes potpuno otkrivenima. Rep karakterizira horizontalno dvostruko krilo, s gornjim profilom pažljivo dizajniranim za proizvodnju potrebne potisne sile (downforce). Donji dio krila također sadrži svjetlosnu šipku koja dizajnu stražnjeg kraja daje odlučan, minimalistički karakter. Višestruki usisnik zraka za V6 motor i za hlađenje baterije i mjenjača dominira krovom automobila.
Program 'Sport Prototipi Clienti'
Ferrarijevu neusporedivu povijest dijelom su ispisali mnogi modeli koji su sudjelovali u utrkama izdržljivosti, s prestižnim rezultatima u kategoriji GT i sportskih prototipa. Od početaka tvrtke do 1973., Ferrari je odnio devet ukupnih pobjeda na utrci 24 sata Le Mansa, nakon čega je ove godine uslijedila njegova 10. pobjeda s 499P.
499P Modificata je razvijen posebno kako bi proslavio ovu slavnu povijest u utrkama izdržljivosti s ekskluzivnim automobilom koji bi mogao slijediti stope tih legendi. S učinkom od 2024., odjel Corse Clienti organizirat će program 'Sport Prototipi Clienti' u kojem će se vlasnici 499P Modificate moći osloniti na Ferrarijevu pomoć u održavanju i podršci – tehničkoj i logističkoj – za sva namjenska događanja na stazi.