Toyota je na nedavno održanoj prezentaciji u Bruxellesu još jednom potvrdila svoju predanost sportskim natjecanjima u različitim kategorijama. Njihova filozofija je 'ceste stvaraju ljude, a ljudi stvaraju automobile'
Najnoviji projekti TOYOTA GAZOO Racing (TGR) unapređuju postojeće ikone i njeguju strast prema motorsportu, dok se vraćaju korijenima svoje predanosti stvaranju stalno boljih automobila kroz motorsport.
Od svog osnutka 2007. godine, TGR provodi filozofiju izazivanja vozila do ekstrema u motorsportovima, gdje se tehnologija testira do točke pucanja, a članovi tima razvijaju mentalitet timskog rada i rješavanja problema.
Od svojih početaka na Nürburgringu, TGR je ovu filozofiju prenio na globalnu pozornicu, osvajajući svjetska prvenstva u rallyju, izdržljivostnim utrkama i rally raidovima, te prošle godine osvojivši još jedan trijumf u FIA-inim titulama proizvođača.
Za 2025. godinu, TGR uvodi još spektakularnije izazove putem ovog beskompromisnog pristupa, kao i svoju viziju daljnjeg napredovanja tehnologije i ljudi kroz nove projekte koji pomiču granice za bolje.
Kada su Akio Toyoda – poznat i kao Master Driver Morizo – i njegov mentor za vožnju, Master Driver Hiromu Naruse, 2007. godine osnovali GAZOO Racing, odabrali su Nürburgring 24 sata izdržljivosti kao najbolje ispitivanje za svoju filozofiju 'ceste stvaraju ljude, a ljudi stvaraju automobile'.
GR Yaris Direct Automatic Transmission (DAT)
Nakon šest godina pauze, TGR se vraća na Nürburgring 2025. godine i po prvi put udružuje snage s ROOKIE Racing, privatnim timom osnovanim kako bi stvorili stalno bolje automobile i razvijali ljudske resurse kroz vještine i predanost različitih vozača. Ove dvije organizacije će se natjecati kao TOYOTA GAZOO ROOKIE Racing (TGRR) u Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) i Nürburgring 24 sata, kao i u Super Taikyu seriji u Japanu.
TGRR će se natjecati koristeći GR Yaris opremljen novorazvijenim GAZOO Racing Direct Automatic Transmission (DAT) sustavom. Taj sustav omogućuje automatske ultra-brze prijelaze u niže brzine, što vozaču omogućuje jaču koncentraciju na upravljanje, kočenje i ubrzanje, a bit će dodatno usavršen kroz zahtjeve natjecanja.
GR Yaris M koncept
Istovremeno, srednjepozicionirani GR Yaris M Concept nudi motor koji je još uvijek u fazi razvoja – 2,0-litreni inline 4-cilindrični turbo motor. Ovaj novi motor pomiče granice performansi i učinkovitosti, s vrlo kompaktnim dimenzijama koje pomažu u stvaranju niskog težišta.
Korištenjem srednjepozicioniranog rasporeda motora – gdje je motor postavljen u sredinu vozila – GR Yaris M Concept koristi prednosti u distribuciji težine i težištu, što omogućuje oštrije performanse pri prolasku kroz zavoje.
Kroz intenzivna testiranja u Super Taikyu seriji 2025. godine, TGRR cilja na implementaciju 'vozač-prvi' pristupa u proizvodnji automobila, u kojem se vozila ponovo testiraju do kvara i potom popravljaju u ekstremnim uvjetima utrkivanja, u potpunosti uključujući povratne informacije Morizoa, profesionalnih vozača i 'gentleman' vozača.
GR Yaris Aero paket
Još jedan koncept rođen na stazi dodatno naglašava TGR-ovu predanost stalnom poboljšanju automobila. GR Yaris Aero Package inspiriran je strašću prema automobilima, motorsportu i vožnji. 'Vozač-prvi' pristup za GR Yaris znači da se svi uče iz test staze ili natjecanja i to se direktno implementira u razvoj vozila. Rezultat je koncept s novim aerodinamičkim nadogradnjama visokih performansi, koje također imaju upečatljiv izgled u smislu dizajna.
Stražnji spojler s ručno podesivim kutom omogućuje vozaču da modificira razine downforce-a ovisno o okolnostima. Veći grip za vozača postignut je novim prednjim ventilacijskim otvorima smještenim iza prednjih kotača, koji prilagođavaju protok zraka.
Aerodinamičke performanse dodatno su optimizirane s dodatnim ventilima na donjoj strani stražnjeg branika, koji stvaraju protok zraka iz stražnjih kućišta kotača. U međuvremenu, ventil u stilu motorsporta na haubi poboljšava hlađenje, a uključena je i vertikalna ručna kočnica.
GR Supra A90 Final Edition
Dok TGR nastavlja istraživati tehnologije i redefinirati performanse s GR Yaris u motorsportu, trenutna generacija GR Supra doseže svoje ultimativno izražavanje s A90 Final Edition. Ova specijalna edicija, koja je sada dostupna za narudžbu, vozačima nudi uzbudljiv spoj snage, agilnosti i preciznosti, sve poboljšano nizom modificiranih dijelova inspiriranih motorsportom za još veće uzbuđenje.
Ažuriranja pogonskog sklopa povećala su snagu s 340 KS (250 kW) na 441 KS (324 kW) i okretni moment s 500 Nm na 571 Nm. To omogućuje brže ubrzanje i reakcije, dok dodatnih 20 km/h podiže maksimalnu brzinu na 270 km/h.
Performanse u zavoju mogu se pomaknuti do samih granica s novim sjedalom od karbonskih vlakana zahvaljujući poboljšanjima kao što su KW amortizeri s podesivom silom prigušenja, direktniji upravljač, novi Brembo kočioni sustav s perforiranim diskovima i šire, a i gume s odličnim prianjanjem.
Kroz ovakve aktivnosti razvoja automobila, TOYOTA GAZOO Racing nastoji doprinijeti potencijalnim rješenjima za mobilnost s nultom emisijom ugljika, kao i održivoj i uzbudljivoj budućnosti motorsporta.
TGR unapređuje alternativne pogonske sklopove i goriva kroz natjecanja, podržavajući Toyotinu strategiju više putova, koja omogućuje kupcima smanjenje emisija gdje god živjeli.
100 posto obnovljivo biogorivo
Svi TGR-ovi programi Svjetskog prvenstva koriste održiva goriva, s 100 posto obnovljivim biogorivima u GR YARIS Rally1 u Svjetskom rally prvenstvu (WRC) i GR010 HYBRID u Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC). Čak i na izuzetno zahtjevnom Dakar rallyju, TGR je predstavio gorivo s 70 posto obnovljivih komponenti putem partnerstva s Repsolom.
Pogon na vodik
Nastavljajući inovacije koje je Rookie Racing uveo s GR Corolla H2 trkaćim automobilom i njegovim vodikovim motorom, TGR je također pokazao potencijalnu vodikovu budućnost u rallyju i utrkivanju stvaranjem prototipova GR Yaris H2 i GR H2 Racing Concept.
U 2025. godini, TGR će nastaviti svoju predanost razvoju ljudi i tehnologija u motorsportu, dodatno izražavajući svoju filozofiju stvaranja stalno boljih automobila kroz uzbudljive izazove i pristup 'vozač na prvom mjestu'.