Ove godine pristup ekipe za Dakar 2025. sastoji se od dva ključna segmenta. Ekipa Toyota Gazoo Racing uključuje nadolazeće zvijezde Lucasa Moraesa s kopilotom Armandom Monleonom te Setha Quintera s kopilotom Dennisom Zenzom
Toyota Gazoo Racing (TGR) je najavila svojje sudjelovanje na nadolazećem Dakar reliju s moćnim timom od šest vozila, koji objedinjuje stručnost i talent Toyota Gazoo Racing i Toyota Gazoo Racing Južna Afrika (TGRSA). Zajedno s ekipama Team Land Cruiser Auto Body (TLC) i Hino Team Sugawara, spremni su suočiti se s izazovima relija Dakar 2025.
TOYOTA GAZOO Racing (TGR)
Ove godine pristup ekipe za Dakar 2025. sastoji se od dva ključna segmenta. Ekipa Toyota Gazoo Racing, koja predstavlja Toyota Motor Europe, uključuje nadolazeće zvijezde Lucasa Moraesa s kopilotom Armandom Monleonom te Setha Quintera s kopilotom Dennisom Zenzom. Ovaj mladi duo utjelovljuje TGR-ovu filozofiju razvoja mladih talenata, pružajući im neusporedivo iskustvo i prilike za napredak u svijetu rally-raida.
Nakon uspjeha u Svjetskom prvenstvu u rally-raidu 2024. (W2RC), gdje su Lucas Moraes i Seth Quintero doprinijeli Toyotinoj pobjedi u ekipnom prvenstvu proizvođača, tim s velikim ambicijama ulazi u Dakar, želeći prenijeti taj zamah i u novu sezonu. Kao početna runda sezone W2RC 2025., reli Dakar ima ključnu ulogu u postavljanju temelja za cijelo prvenstvo, pa je snažan rezultat od iznimne važnosti za ostvarenje ciljeva tima.
Reli Dakar 2025. također označava ojačano partnerstvo s Repsolom, koji ostaje ključni sponzor TGR-a. Ovo partnerstvo odražava TGR-ovu posvećenost održivoj inovaciji, dok Repsol svojim stručnim znanjem o obnovljivim gorivima igra ključnu ulogu u Toyotinoj višepoljnoj strategiji tehnologija, podržavajući budućnost prema ugljičnoj neutralnosti u motosportu. Repsolov logo ponosno će krasiti TGR-ova vozila i timske uniforme, simbolizirajući zajedničku viziju održivog motorsporta koji pokreće razvoj rješenja za obnovljive izvore energije.
TOYOTA GAZOO Racing Južna Afrika (TGRSA)
Južnoafrička momčad predstavlja ekipu od četiri vozila, uključujući Giniela de Villiersa s kopilotom Dirkom von Zitzewitzom, Henka Lategana s kopilotom Brettom Cummingsom, Guya Botterilla s kopilotom Dennisom Murphyjem i Saooda Variawu s kopilotom Françoisom Cazaletom.
Kombiniranjem timova TGR-a i TGRSA-e formira se impresivna ekipa od šest vozila, koja objedinjuje mladenačku energiju i desetljeća iskustva, stvarajući jednu od najuravnoteženijih i najsvestranijih postava za Dakar 2025.
Toyota GR DKR Hilux Evo
Svi TGR timovi će se natjecati s najnovijom verzijom dokazanog trkaćeg automobila GR DKR Hilux Evo. Dok ostaje vjeran pouzdanom osnovnom dizajnu koji je donio višestruke pobjede, verzija za 2025. prošla je temeljite dorade kako bi dodatno unaprijedila kvalitetu, trajnost i pouzdanost - vrijednosti koje su u srcu Toyotine filozofije. Ove nadogradnje temelje se na Toyotinoj filozofiji Kaizen - kontinuiranog poboljšanja, pri čemu svaka iteracija gradi na prethodnim uspjesima kako bi stvorila vozilo sposobno izdržati najteže terene.
Toyota GR DKR HILUX EVO (2025.): Specifikacije
- Motor: V35A serijski motor iz Toyote Land Cruiser 300
- Tip motora: Twin Turbo, Benzinski
- Pojačanje regulacije kontrole ograničeno FIA-inom referentnom krivuljom snage
- Snaga: 359 KS (264 kW) @ 5300 okr./min.
- Okretni moment: 620 Nm
- Upravljanje motorom: Motec
- Mjenjač: Sadev 6-brzinski, sekvencijalni mjenjač
- Diferencijali: All Limited Slip (prednji, srednji, stražnji)
- Spojka: Keramička dvostruka ploča, 215 mm
- Konstrukcija: cjevasti okvir
- Međuosovinski razmak: 3140 mm
- Trag kotača: 2025 mm
- Ukupna duljina: 4810 mm
- Ukupna širina: 2300 mm
- Ukupna visina: 1890 mm
- Ukupna masa: 2010 kg, propisani minimum FIA-e (tzv. suha težina)
- Karoserija: Toyota Hilux Double Cab Pick-Up, potpuno kompozitna
- Prednji ovjes: dvostruka ramena, 350 mm hoda
- Stražnji ovjes: dvostruka ramena, 350 mm hoda
- Spremnik goriva: FT3 Safety Cell, 540 litara
- Kotači: Evo Course, 17 cola
- Gume: BF Goodrich, 37 cola
*U specifikacijama novog GR DKR Hilux EVO T1U stoji da je promjer kotača 17 cola, a gume su dimenzija 37/12.5R17. To je zato jer automobil također ima sustav ovjesa hoda 350 mm, što vozaču omogućuje da maksimalno iskoristi gume čiji je vanjski promjer 37 cola (940 mm). Širina gume je 320 mm. Gume su BF Goodrich All-terrain T/A KDR2.
Inače, automobili s 4x4 pogonom standardno imaju dimenziju naplataka 16 cola, a pripadajuće gume su tada dimenzija 245/80R16 (vanjski promjer gume je 810 mm).
(Opaska: Zvonimir Martinčević, završio Michelinovu akademiju u Clermont-Ferrandu 1997. i radio za francuskog proizvođača guma 9 godina, a ujedno je i četverostruki vozač Dakar relija (posada Z.Martinčević/M.Frčko) 2002.,04.,05. i 06. u kategoriji 4x4 vozila (Land Rover Defender 90, Toyota KZJ90 i dvaput s Toyota Land Cruiserom KDJ120)).
Izjave iz TGR tima
Lucas Moraes: 'Nevjerojatno sam uzbuđen ponovno sudjelovati na reliju Dakar, posebno kao dio ovako snažnog tima. GR DKR Hilux Evo je nevjerojatan stroj, a s najnovijim poboljšanjima osjećam da imamo sve što je potrebno za natjecanje na najvišoj razini. Čast je predstavljati Toyotu i surađivati s partnerima poput Repsola dok težimo održivijoj budućnosti u motorsportu.'
Seth Quintero: 'Sudjelovati na reliju Dakar 2025. kao član TOYOTA GAZOO Racinga ostvarenje je sna. Svake godine učim i napredujem kao vozač, a Dakar je ultimativni test. Uz Repsol kao sponzora, uzbuđujuće je znati da doprinosimo nečemu većem od same utrke – pionirski razvijamo obnovljive tehnologije i dokazujemo što je moguće s održivom energijom u motorsportu.'
Andrea Carlucci, voditelj tima: 'Reli Dakar 2025. predstavlja predanost TOYOTA GAZOO Racinga izvrsnosti i inovacijama. Uz Repsol kao ključnog partnera, činimo značajne korake prema održivoj budućnosti. Ove godine naš tim spaja mladost i iskustvo, što smatramo ključnim za suočavanje s izazovima Dakara. GR DKR Hilux Evo pažljivo je unaprijeđen, i uvjeren sam da predstavljamo jednu od najsnažnijih postava na ovogodišnjem natjecanju.'
TEAM LAND CRUISER TOYOTA AUTO BODY (TLC) i HINO TEAM SUGAWARA
U potporu naporima Toyota Gazoo Racing, Team Land Cruiser Auto Body (TLC) će se natjecati u FIA T2 Stock kategoriji s dva rally vozila bazirana na modelu Land Cruiser 300 GR SPORT, dok će Hino Team Sugawara sudjelovati s jednim vozilom baziranim na HINO 600 seriji.
Siječanjski reli Dakar 2025. obećava rutu koja obuhvaća raznolike krajolike Saudijske Arabije, provodeći ekipe kroz pješčane dine, kamenite staze i brze dionice preko prostranih ravnica. Utrka će ponovno testirati granice izdržljivosti, navigacije i performansi vozila tijekom 14 iscrpljujućih etapa. Kao prva runda sezone W2RC 2025., snažan rezultat na Dakaru bit će ključan za uspješnu kampanju Toyota Gazoo Racinga u novom prvenstvu.