TOYOTA GAZOO Racing

Toyota predstavila GR DKR Hilux EVO T1U: Evolucija pobjedničkog bolida za Dakar i W2RC 2024.

20.12.2023 u 18:11

Bionic
Reading

Toyotin fokus na kvalitetu, trajnost i pouzdanost bio je ključni čimbenik u razvoju novog automobila. Kao takav, automobil je bio u stalnom razvoju tijekom cijele godine i TGR-ove posade završile su gotovo 30.000 km utrka i testiranja u sezoni 2023. W2RC i SARRC

TOYOTA GAZOO Racing (TGR) će se natjecati 2024. s ažuriranom verzijom svog Dakar pobjedničkog automobila, sada poznatog kao GR DKR Hilux EVO T1U – ime koje odražava i nadogradnje automobila i novu W2RC kategorizaciju.

Momčad će prijaviti pet posada na Dakaru 2024., uključujući dva vozača novaka koji će sudjelovati u najtežoj automobilskoj utrci na svijetu. Ovo će biti najveći tim koji je TGR ikada izveo na kultnom reliju Dakar, miješajući neusporedivo iskustvo u obliku Giniela de Villiersa s neospornim tempom Lucasa Moraesa i Setha Quintera.

Konačno, tim je također potvrdio da će se i Lucas i Seth, zajedno sa svojim suvozačima, natjecati u sezoni 2024. FIA Svjetskog Rally-Raid prvenstva (W2RC).

Toyota GR DKR HILUX EVO T1U (2024.) Izvor: Promo fotografije / Autor: TOYOTA GAZOO Racing

Dakar 2024. bit će prva utrka 2024. W2RC-a, i kao takav bit će kritičan reli za dvije potvrđene W2RC posade TGR-a: Lucasa Moraesa i Armanda Monleona, kao i Setha Quintera i Dennisa Zenza.

Ove dvije posade željet će dobro započeti svoju W2RC kampanju, s četiri utrke nakon relija Dakar koji otvara sezonu. Ovo su utrke sezone 2024.:

  • Abu Dhabi Desert Challenge (25. veljače – 2. ožujka 2024.)
  • BP Ultimate Rally-Raid u Portugalu (2.-7. travnja 2024.)
  • Desafio Ruta 40 u Argentini (2.-8. lipnja 2024.)
  • Rally Maroko (5.-11. listopada 2024.)

Dok će se ove dvije posade boriti za pobjedu u W2RC nakon relija Dakar, tri južnoafrička vozača sudjelovat će u vrlo konkurentnoj i uzbudljivoj južnoafričkoj Rally-Raid seriji (SARRC), koja također služi kao glavni program testiranja za razvoj GR DKR Hilux EVO T1U.

Lucas Moraes je bio otkriće Dakara 2023., držao se na drugom mjestu veći dio relija u privatnoj Toyoti Hilux, ali se na kraju zadovoljio trećim mjestom u ukupnom poretku - što ga čini jednim od najuspješnijih novaka ('rookie') u povijesti relija Dakar. Ove će godine mladi Brazilac biti uparen s Armandom Monleonom iz Španjolske, koji se u početku natjecao na Dakaru na motociklu, prije nego što je prvo prešao na SSV vozilo, a sada u vrhunsku kategoriju rally-raid utrka.

Tijekom cijele godine društvo će im praviti Seth Quintero i suvozač Dennis Zenz. Seth je opisan kao čudo od rally-raid vozača i jedan od najvećih talenata u trenutnoj skupini novih vozača. Njegov neosporan tempo, zajedno s dubinom iskustva koje opovrgava njegovu mladost, čini ga jednim od najzanimljivijih posjeda u bivaku, a TGR momčad je uzbuđena vidjeti što brzi, mladi vozač može postići za upravljačem novog GR DKR Hiluxa EVO T1U. Seth će pored sebe u automobilu imati njemačkog suvozača, Dennisa Zenza, i veselit će se što će zajedno završiti njihov četvrti Dakar.

Obje ove mlade posade nastojat će iskoristiti iskustvo koje je timu ponudio Giniel de Villiers, koji je pobijedio na reliju Dakar 2009. godine. Giniel ima neusporediv rekord u ovom događaju, nakon što je do danas završio 20 Dakara. Završio je u Top 10 19 puta, ostvario je osam plasmana na postolje i 15 plasmana u Top 5. Ponovno će biti partner s Dennisom Murphyjem iz Južne Afrike, kao što je bio od Dakara 2022. Njih dvojica su zajedno osvojili naslov SARRC-a 2022. godine.

Njima će se pridružiti mlada trkaća senzacija, Saood Variawa i njegov suvozač, Francois Cazalet. Saood se natječe za TOYOTA GAZOO Racing SA u Global Touring Car Championshipu u Južnoj Africi; i također vozi Toyotu Hilux T1+ kao dio južnoafričkog SARRC tima. Unatoč svojoj mladosti (Saood ima samo 18 godina i među najmlađim je tvorničkim vozačima koji su se ikad utrkivali na reliju Dakar), trkač iz Johannesburga ima veliko iskustvo i veseliti će se što će prvi put nastupiti na reliju Dakar 2024. Njegov otac, Shameer, završio je dva relija Dakar kao dio istog tima, a Saood će rado krenuti očevim stopama.

Dakar Rally 2023 Etapa 14 Izvor: Promo fotografije / Autor: TOYOTA GAZOO Racing

Posljednja posada u postavi su Guy Botterill i suvozač Brett Cummings. Cummings je poznato lice u timu, jer obično vozi kao suvozač Henka Lategana, koji se ne može natjecati zbog ozljede ramena nakon teške nesreće u Južnoj Africi ranije ove godine. Guy će se suočiti sa svojim prvim relijem Dakar i nadati će se da će mu Brettovo iskustvo na tom događaju pomoći. Guy ima impresivan rekord u relijima u Južnoj Africi, a tijekom 2023. prešao je na disciplinu rally-raid s 'punim radnim vremenom'. Ove je godine završio kao drugoplasirani u SARRC-u, za dlaku mu izmakavši naslov.

Novi GR DKR Hilux EVO T1U

Novi je automobil 100 mm širi od svog prethodnika i uključuje nekoliko poboljšanja. Posebna je pažnja posvećena ovjesu, a jedinica klima uređaja je premještena radi veće učinkovitosti. Osim toga, automobil je opremljen novim rashladnim paketom, koji omogućuje veću redundantnost.

Toyotin fokus na kvalitetu, trajnost i pouzdanost bio je ključni čimbenik u razvoju novog automobila. Kao takav, automobil je bio u stalnom razvoju tijekom cijele godine i TGR-ove posade završile su gotovo 30.000 km utrka i testiranja u sezoni 2023. W2RC i SARRC.

Toyota GR DKR HILUX EVO T1U (2024.): Specifikacije

  • Motor: V35A serijski motor iz Toyote Land Cruiser 300
  • Tip motora: Twin Turbo, Benzinski
  • Pojačanje regulacije kontrole ograničeno FIA-inom referentnom krivuljom snage
  • Snaga: 359 KS (264 kW) @ 5300 okr./min.
  • Okretni moment: 620 Nm
  • Upravljanje motorom: Motec
  • Mjenjač: Sadev 6-brzinski, sekvencijalni mjenjač
  • Diferencijali: All Limited Slip (prednji, srednji, stražnji)
  • Spojka: Keramička dvostruka ploča, 215 mm
  • Konstrukcija: cjevasti okvir
  • Međuosovinski razmak: 3140 mm
  • Trag kotača: 2025 mm
  • Ukupna duljina: 4810 mm
  • Ukupna širina: 2300 mm
  • Ukupna visina: 1890 mm
  • Ukupna masa: 2010 kg, propisani minimum FIA-e (tzv. suha težina)
  • Karoserija: Toyota Hilux Double Cab Pick-Up, potpuno kompozitna
  • Prednji ovjes: dvostruka ramena, 350 mm hoda
  • Stražnji ovjes: dvostruka ramena, 350 mm hoda
  • Spremnik goriva: FT3 Safety Cell, 540 litara
  • Kotači: Evo Course, 17 cola
  • Gume: BF Goodrich, 37 cola 

*U specifikacijama novog GR DKR Hilux EVO T1U stoji da je promjer kotača 17 cola, a gume su dimenzija 37/12.5R17. To je zato jer automobil također ima sustav ovjesa hoda 350 mm, što vozaču omogućuje da maksimalno iskoristi gume čiji je vanjski promjer 37 cola (940 mm). Širina gume također je povećana sa 245 mm na 320 mm. Gume su BF Goodrich All-terrain T/A KDR2.

Inače, automobili s 4x4 pogonom standardno imaju dimenziju naplataka 16 cola, a pripadajuće gume su tada dimenzija 245/80R16 (vanjski promjer gume je 810 mm). 

(Opaska: Zvonimir Martinčević, završio Michelinovu akademiju u Clermont-Ferrandu 1997. i radio za francuskog proizvođača guma 9 godina, a ujedno je i četverostruki vozač Dakar relija 2002.,04.,05. i 06. u kategoriji 4x4 vozila (Land Rover Defender 90, Toyota KZJ90 i dvaput s Toyota Land Cruiserom KDJ120))

 

Dodatna testiranja provedena su u pustinji Kalahari, a značajna testna kilometraža dodana je u pustinji Namib kao dio završnih priprema za reli Dakar, koji vodi do W2RC sljedeće godine.

Novorazvijeno biogorivo

U isto vrijeme, tim također integrira svoje planove za održiviju budućnost, s pogledom na projekt Dakar Future. Kao dio svoje predanosti ovom projektu, tim TGR Dakar sklopio je partnerstvo s Repsolom kako bi postigao tražene ciljeve znatno prije krajnjeg roka 2026. godine.

Toyota GR DKR Hilux EVO T1U
  • Toyota GR DKR Hilux EVO T1U
  • Toyota GR DKR Hilux EVO T1U
  • Toyota GR DKR Hilux EVO T1U
  • Toyota GR DKR Hilux EVO T1U
  • Toyota GR DKR Hilux EVO T1U
    +12
Toyota GR DKR Hilux EVO T1U za Dakar i sezonu W2RC 2024. Izvor: Promo fotografije / Autor: TOYOTA GAZOO Racing

Repsol opskrbljuje TGR gorivima sa 70 posto obnovljivim sadržajem, koristeći napredna biogoriva sa smanjenjem ugljičnog otiska od najmanje 70 posto, u usporedbi s konvencionalnim benzinom. Ova obnovljiva goriva dizajnirana su i proizvedena u Repsol Technology Lab u Madridu od obnovljivog otpadnog materijala, kao što je rabljeno jestivo ulje. Proizvedeni su u postrojenjima certificiranim prema ISCC EU shemi održivosti, a sirovine, kao i proizvodni procesi u skladu su sa zahtjevima održivosti prema Europskoj direktivi o obnovljivoj energiji.

TGR je bio opsežan partner u istraživanju i razvoju Repsola tijekom posljednjih 18 mjeseci; prvo testiranje na radnom stolu, a zatim opsežno terensko testiranje Repsol Renewable Fuel 70R+ na raznim lokacijama, a završna testiranja prije Dakara nedavno su završila u Namibiji. Mješavina koju koristi tim bila je formulirana isključivo za TGR, u skladu s FIA-inim propisima.

Dakar 2024. trebao bi započeti 5. siječnja s kratkim prologom u blizini sjevernog grada Alula. Nakon prologa slijedi šest teških etapa, uključujući inovativnu '48-satnu Chrono' etapu, koja je u biti produžena maratonska etapa. Nakon toga slijedi tradicionalni dan odmora koji se ponovno održava u saudijskoj prijestolnici Rijadu (13. siječnja 2024.). Još šest etapa odvest će rally natrag prema sjevernom dijelu zemlje, prije nego se događaj završi u obalnom gradu Yanbu, 19. siječnja.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'