Godine 1952. je grb imao svoju premijeru na kolu upravljača modela 356, prije nego što je 1954. krasio haubu Porschea, a od 1959. poklopce kotača. Sada u svojoj petoj fazi evolucije, grb je doživio manje izmjene da ostane suvremen, ali nikada nije izgubio svoju bit
Uz veliku pozornost posvećenu detaljima i u trogodišnjem procesu, dizajneri Style Porschea, zajedno s marketinškim stručnjacima proizvođača sportskih automobila iz Stuttgarta, pažljivo su modernizirali kultni logo. Uvođenje će početi na vozilima krajem ove godine.
Sada već poznat simbol diljem svijeta, grb proizvođača sportskih automobila prvi put krasi Porsche 1952. Inspiriran gradskim pečatom Stuttgarta, grb prikazuje konja koji se propinje u sredini i uokviren je konturama zlatnog štita . Gornje ime grada okruženo je državnim bojama – crvenom i crnom – i stiliziranim rogovima, koji potječu iz grba bivše njemačke savezne države Württemberg-Hohenzollern (1945.-1952.). Iznad svega ostalog, natpis Porsche djeluje kao zaštitni krov.
Manje je poznato kako je nastao pečat kvalitete. Hauba svakog sportskog automobila iz Zuffenhausena ima natpis Porsche od 1948. Ideja o primjeni pravog zaštitnog znaka na modelu 356 neće se ostvariti još tri godine.
U ožujku 1951. Porsche i Ottomar Domnick, liječnik iz Stuttgarta i prvi kupac Porschea, prilaze njemačkim umjetničkim akademijama s natječajem za dizajn i šansom da osvoje 1000 njemačkih maraka. Ali niti jedan od dizajna ih ne osvaja. Ideja tada dobiva na snazi u New Yorku, daleko od proizvođača sportskih automobila.
Max Hoffman daje posljednji potisak
Naposljetku, Max Hoffman rođen u Austriji, vlasnik tvrtke Hoffman Motor Company, daje posljednji pomak. Hoffman je specijaliziran za uvoz europskih sportskih automobila i već se proslavio u automobilskoj industriji. Što god predstavi u svom izložbenom prostoru, koji je dizajnirao vrhunski arhitekt Frank Lloyd Wright, obično se razvije u sljedeću veliku stvar na američkim cestama.
Ubrzo nakon što je uveo prvi Porsche 356 u SAD, osvaja nagradu za najzanimljiviji automobil na Concours d’Élégance u Watkins Glenu, New York. Ali esteta vidi više potencijala u pobjedničkom vozilu. Na poslovnoj večeri s Ferryjem Porscheom u New Yorku krajem 1951., uvoznik vraća temu na dnevni red: potrebno je razviti pečat kvalitete koji je vizualno privlačan – simbol koji stvara još više identiteta.
Njegova molba pokreće kotače, pa tako 27. prosinca 1951. Ferry Porsche zapisuje sljedeće: 'Glavčina volana s natpisom 'Porsche' i grb Stuttgarta ili nešto slično.' Po povratku u Njemačku, od Porscheovog dizajnera Franza Xavera Reimspiessa naručuje dizajn zaštitnog znaka koji simbolično odražava korijene tvrtke, kao i kvalitetu i dinamičnost proizvoda.
Jeste li znali?
… da je propeti konj u sredini grba Porschea s pečata grada Stuttgarta? Ime potječe iz uzgoja konja ('stud garden'). U kombinaciji s imenom grada iznad njega, Porsche se identificira sa svojim domom u Švapskoj.
… da su crna i crvena boja i stilizirani jelenji rogovi preuzeti s tradicionalnog grba Württemberga-Hohenzollerna?
… da je prva potraga za zaštitnim znakom Porsche bila putem javnog natječaja? Stuttgartski liječnik i kolekcionar umjetnina Ottomar Domnick u ožujku 1951. raspisao je natječaj na njemačkim umjetničkim akademijama. Ponuđena nagrada za izradu logotipa bila je 1000 njemačkih maraka. Međutim, nijedan od dostavljenih dizajna nije odgovarao onome što je uprava Porschea imala na umu.
… da je američki uvoznik automobila Max Hoffman također imao ulogu u izradi grba? Razgovarao je s Ferryjem Porscheom o ideji logotipa tijekom svog posjeta SAD-u krajem 1951. Dana 27. prosinca 1951. Porsche je napravio bilješku: 'Obruč volana ukrašen 'Porscheom' i grbom Stuttgarta ili slično.'
… da je originalni grb Porschea nacrtao Franz Xaver Reimspiess? Dizajner, vrlo talentiran crtač, vjerojatno je dizajnirao i Volkswagenov logo 1936. Početkom 1952. skicirao je prvu verziju Porscheovog grba.
…da je Porscheov grb zaštićen kao zaštitni znak od 1952. (DE 657728)? Smije se koristiti u komercijalne svrhe samo uz izričito dopuštenje Porsche AG-a.
… da se grb pojavio na automobilima četiri godine nakon natpisa Porsche? Krajem 1952. logo se prvi put pojavio na obruču upravljača, a u studenom 1954. integriran je u ručku na poklopcu motora 356 Speedstera. Od 1959. krasio je i poklopce glavčina sportskih automobila iz Zuffenhausena.
…da je novo izdanje klasičnog grba Porschea podvrgnuto opsežnim ispitivanjima kako bi zadovoljilo najviše standarde kvalitete? To uključuje ispitivanje klimatskih ciklusa u Porscheovom razvojnom centru u Weissachu.
… da je 1. travnja 2019. Porsche predstavio prvi svjetski grb s integriranim QR kodom, takozvani QREST?
Peta faza evolucije
Rezultat živi i danas. Godine 1952. grb je debitirao na glavčini upravljača modela 356, prije nego što je 1954. krasio haubu Porschea, a od 1959. poklopce. Sada u svojoj petoj fazi evolucije, grb je doživio manje izmjene da ostane suvremen, ali nikada nije izgubio svoju bit.
Odmah prepoznatljiv
'Obljetnica ‘75 godina Porscheovih sportskih automobila' je bila prilika za nas da preradimo ovaj zaštitni znak,' kaže Michael Mauer, potpredsjednik Style Porsche. 'Sa svojom čišćom i najsuvremenijom izvedbom, profinjeni grb komunicira karakter Porschea. Reinterpretirali smo povijesne karakteristike i kombinirali ih s inovativnim elementima dizajna kao što su struktura saća i brušeni metal. Rezultat je estetski ambiciozan luk koji premošćuje povijest i budućnost marke.'
Unatoč brojnim izmjenama, grb Porschea i dalje je odmah prepoznatljiv. Važan aspekt, jer je ovo jedan od najpoznatijih zaštitnih znakova na svijetu. S pažnjom posvećenom detaljima tijekom trogodišnjeg procesa, Joachim Paetzel, stručnjak za boju i obloge u Style Porscheu, surađivao je s kolegama iz dizajna i marketinškim stručnjacima kako bi pažljivo modernizirao kultni logotip.
'Čimbenik vremena vrlo je važan u procesu sazrijevanja kao što je ovaj', opisuje Paetzel iterativni postupak dizajniranja grba. 'Zaštitni znak se ne dizajnira ‘od početka’ u roku od nekoliko dana. Morate mu se vraćati iznova i iznova, ponekad u dužim intervalima. Drugi ili treći izgled može vam otkriti stvari koje želite optimizirati, sve dok na kraju ne postigne skladan, prirodan učinak. Tek tada možete sa zadovoljstvom reći: ‘Tako i mora biti!’'
Identitet marke
Dizajnerima je također bilo važno precizno uskladiti 2D i 3D verziju grba. Zaštitni znak ne doživljava se samo u svom fizičkom obliku na karoseriji i u unutrašnjosti sportskog automobila. Također mora biti učinkovit u identitetu marke u komunikaciji ili na prodajnom mjestu. Uvođenje će na vozilima početi krajem 2023.
'Grb Porschea je nepogrešiv simbol i istovremeno središnji element identiteta naše marke,' kaže Robert Ader, direktor marketinga u Porsche AG-u. 'Iz tog razloga, modernizirani grb postao je prilika da preradimo dizajn našeg brenda. Koristit ćemo grb na ciljaniji način kako bismo naglasili emocionalne naglaske. Istovremeno će natpis Porsche dobiti još veći značaj.' Prilagodba identiteta marke započet će povodom 75. obljetnice Porsche sportskog automobila od 8. lipnja 2023.
Porsche koristi grb od 1952., a zaštitni znak je ažuriran 1954., 1963., 1973., 1994. i 2008. Svi povijesni grbovi dostupni su u cijelom svijetu od Porsche Classica za starinske i nove automobile unutar asortimana originalnih dijelova. Neki od njih proizvedeni su u složenim procesima, kao nove verzije na temelju originalnih crteža i korištenjem posebnih alata.