Više verzija modela GT bit će ukinuto, a kompanija je izjavila da će poduzeti i druge mjere kako bi smanjila izloženost
BMW Grupa 2018. je prodala više od 2.490.000 osobnih vozila i više od 165.000 motocikala diljem svijeta, uz dobit prije oporezivanja u financijskoj godini 2018. od 9,815 milijardi eura i ukupne prihode od 97,480 milijardi eura. No iako im je to druga najveća dobit u povijesti, najavili su da će dodatno smanjiti troškove u očekivanju teške godine nakon što je bavarski proizvođač zabilježio pad operativne dobiti, koja za 2018. iznosi 7,9 posto, zbog većih ulaganja u električne automobile i valutnih razlika. Ta dobit je ispod povijesnog raspona od osam do 10 posto.
'Očekujemo da će snažan vjetar u prsa i dalje utjecati na cijeli sektor u 2019. godini', rekao je glavni financijski direktor Nicolas Peter u priopćenju. 'S obzirom na trenutni razvoj, namjeravamo proširiti i znatno pojačati ove napore smanjenja troškova.'
Analitičari su pozdravili ovaj potez jer proizvođači automobila nisu 'supermarketi, nema dobrog razloga da se sve proda', rekao je Jürgen Pieper, analitičar u Bankhaus Metzleru. Rezanje modela bio je pravi put koji nitko neće propustiti, rekao je.
Prihodi BMW-a bili su pod pritiskom carina (tarifa) za automobile napravljene u tvornici u Spartanburgu u Južnoj Karolini (SAD) i automobila poslanih u Kinu. Na pad prihoda utjecala je i cjenovna konkurencija u Europi. Proizvođači automobila diljem svijeta smanjili su ciljeve prošle godine, nakon što su nova ispitivanja emisija i zabrinutost zbog Brexita pridonijeli problemima u automobilskoj industriji.
Spomenimo da su od druge polovice 2018., glavna tržišta, uključujući Kinu i Europu, dodatno pala. BMW je ponovio siječanjsku prognozu o povećanju isporuka ove godine, iako je prodaja pala za dva posto do veljače, dok je europsko tržište palo šesti mjesec zaredom.
Tvrtka će objaviti iznos cijele zarade 20. ožujka i predstaviti izglede za tekuću godinu.