UGLJIČNA VLAKNA

Električnim automobilima će uskoro karoserija služiti kao baterija

19.11.2018 u 13:17

Bionic
Reading

Ugljična vlakna su jedan od onih egzotičnih materijala čiju širu primjenu u svakodnevnom životu ne možemo dočekati

Najveća prednost ugljičnih vlakana jest povoljan omjer čvrstoće i mase, pa ih se najčešće koristi kod supersportskih automobila.

Najveća mana im je visoka cijena, no ovo bi se moglo promijeniti zahvaljujući električnim automobilima.

Istraživanje koje je tehnološko sveučilište Chalmers iz Švedske objavilo u listopadu pokazuje, naime, da bi ugljična vlakna mogla preuzeti ulogu baterija.

Masivnija proizvodnja ugljičnih vlakana smanjila bi cijenu izrade, posebice stoga što su se vlakna lošije kvalitete, s nezadovoljavajuće orijentiranim kristalima, pokazala puno boljima po pitanju elektrokemijskih svojstava. Drugim riječima, ovakva ugljična vlakna mogu služiti poput elektroda.

Lošija kvaliteta ugljičnih vlakana istovremeno ne znači da ona nisu upotrebljiva u strukturne svrhe.

Leif Asp, profesor sa sveučilišta Chalmers, tvrdi kako manja krutost ovih vlakana s nezadovoljavajuće orijentiranim kristalima i nije problem za automobilsku primjenu, jer su čak i takva vlakna čvršća od čelika.

Usporedbe radi, ugljična vlakna s propisno orijentiranim kristalima imaju slaba elektrokemijska svojstva, no zato su dvostruko čvršća od čelika.

Moguća primjena ove tehnologije nije samo u automobilskoj industriji, već i u onoj zrakoplovnoj.

Postojeća arhitektura zrakoplova ne omogućava jednostavan proces elektrifikacije zračnog prijevoza, no ove bi se okolnosti stubokom promijenile kad bi avioni iduće generacije energiju mogli skladištiti u trupu od ugljičnih vlakana.

McLaren Speedtail
  • McLaren Speedtail
  • McLaren Speedtail
  • McLaren Speedtail
  • McLaren Speedtail
  • McLaren Speedtail
    +12
McLaren Speedtail Izvor: Promo fotografije / Autor: McLaren