4x4 koncept

[FOTO] Bugatti Chiron Terracross: Od hiperautomobila nastao hiperterenac s motorom W16 i 1500 KS

02.03.2021 u 08:25

Bionic
Reading

Konceptualna studija industrijskog dizajnera Rafała Czanieckija pokazuje kako bujna mašta ne poznaje granice

Hipersportski automobili danas su gotovo uobičajena pojava u svijetu autoindustrije, bilo da je riječ o modelima s potpuno električnim pogonom, bilo klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem. No zamislite si hiperautomobil koji prelazi iz segmenta cestovnih jurilica u model hiperterenca za jurnjavu po terenskim prostranstvima.

Upravo takav primjer je konceptualna studija izvjesnog industrijskog dizajnera Rafała Czanieckija, sa stalnim prebivalištem u kineskom Shenzenu. Dobro, ne radi se o konceptu u omjeru 1:1 koji biste mogli uživo opipati, već o render fotografijama izrađenim na računalu.

Bez obzira, slike koje se mogu vidjeti na njegovim stranicama nekima su vrlo impresivne dok drugi možda i nisu takvog mišljenja. Razmislimo li ipak o onome što ga je potaklo na takav trud, koji se vjerojatno nikad neće i realizirati u formi makar i one-off primjerka stvarnog automobila, mogli bismo se složiti s njegovim razmišljanjima. Naime on kaže 'da je ovo mesh-up dvije kategorije automobila koje su jedna drugoj oprečne: superbrzog superautomobila i terenskog 4×4 vozila. Autoindustrija se mijenja, luksuzne marke izbacuju na tržište SUV vozila te istražuju nove čimbenike oblika i stilove koji često daju iznenađujuće i stvarno zanimljive efekte'.

Inače, standardni Bugatti Chiron je istinski hipersportski automobil, vrijedan otprilike 2,13 milijuna eura. Pokreće 8L quad-turbo motor W16 od 1500 KS (1103 kW), s najvećim okretnim momentom od 1600 Nm. Njegov pogon je na sva četiri kotača tipa Haldex, a ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,4 sekunde uz krajnju brzinu od 400 km/h.

Da, i njegova krajnja brzina je elektronički ograničena jer nije problem u samoj snazi motora ili automobila, već u gumama, koje se u ovom homologiranom tvorničkom obliku teško mogu nositi s ovako visokim brzinama u nekom dužem periodu. Uostalom, teško da ćete i moći sa standardnim Chironom, osim na stazi, voziti se ovako brzo javnim prometnicama.

Chiron Terracross u teoriji bi mogao koristiti 7-brzinski automatski mjenjač s dvije spojke i za vožnju po terenu. Ipak, njegova težina teoretski bi mogla predstavljati poteškoće na terenu, jer je i standardni Chiron težak 1996 kg. A o težini dodatne off-road opreme ovog koncepta da ni ne razmišljamo, unatoč sasvim dovoljnoj snazi da ovakav hiperautomobil vozi čak i po terenu.

Chiron Terracross koncept
  • Chiron Terracross koncept
  • Chiron Terracross koncept
  • Chiron Terracross koncept
  • Chiron Terracross koncept
  • Chiron Terracross koncept
    +33
Chiron Terracross koncept Izvor: Ostale fotografije / Autor: Rafał Czaniecki

Ono što je zanimljivo kod ovog koncepta su metalni šesterokutni (heksagonalni) oblici kao glavna dizajnerska nit vodilja. To se vidi na prozirnim lukovima kotača od smole i prenosi se na krovnom nosaču tereta, gaznoj površini terenskih guma, pa čak i prednjim i stražnjim svjetlima.

3D printani metalni kotači nastavljaju temu istodobno pokazujući nove tehnološke mogućnosti. Zanimljiv terenski dodatak koji je Czaniecki dodao konceptu Chiron Terracross jesu digitalni skeneri umjesto klasičnih zrcala, 'tako da automobil može skenirati teren i predložiti ili pomoći vozaču u napredovanju u izazovnim uvjetima'.