Mazdini dizajneri ne uzimaju u obzir samo materijale s kojima rade, već također koriste svjetlo i sjenu kao alat za oblikovanje graciozne površine svojih automobila kako bi stvorili jedinstveni dizajnerski jezik
Svjetlost igra temeljnu ulogu u svim aspektima naših života, ali njezina važnost nadilazi znanost. Služi kao bitan element u još jednoj ne manje važnoj dimenziji ljudskog života: dizajnu. Mazdini dizajneri ne uzimaju u obzir samo materijale s kojima rade, već također koriste svjetlo i sjenu kao alat za oblikovanje graciozne površine Mazdinih automobila kako bi stvorili jedinstveni dizajnerski jezik.
Svjetlost ispunjava prostor životom, bojom i oblicima. Ponekad prođe nezapaženo, ali svjetlo je posvuda. To je prirodni agens koji utječe na biološke procese i omogućuje našim očima da vide ljepotu i otkriju svijet oko nas. Kao rezultat interakcije s okolinom, svjetlost više nije samo osvjetljenje; može se koristiti kao element za dizajn i stvaranje.
Što se tiče sjene, ona nije suprotnost svjetlu kako se često smatra, već se obje nadopunjuju pri definiranju volumena, izražaja i utjecaja. Primjena ove dvojnosti i međuigra njezinih nijansi važni su pri stvaranju posebnog objekta kao što je vozilo.
Izrađeno u Japanu
Kodo, što doslovno znači 'duša pokreta', Mazdina je temeljna inspiracija. Odnosi se na japansku filozofiju dizajna koja na vozila gleda kao na žive objekte. Primijenjena Kodo filozofija spaja tri elementa: Ma, ljepotu i sklad praznog prostora; Sori, staložene i uravnotežene krivulje; i Utsuroi, igra svjetla i sjene.
Kroz međuigru ovih elemenata, Mazdini dizajneri pomno obraćaju pažnju na to kako svjetlost utječe na površine automobila kako bi stvorili jedinstveni vizualni efekt vječnog gibanja koji razlikuje Mazdine automobile od ostalih. Svjetlo i sjene koje se reflektiraju u unutrašnjosti, na armaturnoj ploči, sjedalima i bočnim stranicama, igraju jednaku ulogu u izgledu vozila kao i svjetla koja miluju njegove vanjske linije i jarke boje.
Osnažujući koncept Ma, estetiku prostora koji je ostao prazan, Mazdin prepoznatljivi pristup uklanja sve oštre linije s bočnih površina automobila, stvarajući prazan prostor, prazno platno na kojem svjetlost sjedi i otkriva prirodnu ljepotu automobila.
'Odraz je bitan za Mazdin jedinstveni dizajnerski jezik. Za nas je važno obratiti pozornost na to kako svjetlost stupa u interakciju s automobilom i otkriva njegove prekrasne površine kako bismo naglasili detalje dizajna, preciznu formu i bogate boje,' kaže Gustave Djon Toug, Mazdin stariji dizajner.
Ovu praksu utjelovljuje refleksija u obliku slova S koja se nalazi na bočnim pločama Mazde CX-60, koja je okupana promjenjivim svjetlom dok se automobil kreće, stvarajući uzorke poput tekućine koji odražavaju okolinu i pojačavaju osjećaj kretanja, oživljavajući automobil čak i kada stoji. Rezultat je pravi izraz japanske estetike, estetike koja se neprestano razvija i koja spaja minimalizam oblika s bogatstvom izražaja.
Svojom emocionalnom snagom i svojim kontrastnim kvalitetama, svjetlo i sjena potpuno redefiniraju ljudska iskustva. Oba se elementa neprestano mijenjaju i nude beskrajne mogućnosti dizajniranja i stvaranja predmeta koji izazivaju emocije.