Ovaj sportaš stiže u posebnim izdanjima F-Type 75 ili F-Type R 75, s Jaguarovim 5,0-litrenim V8 motorom s kompresorom u izvedbama od 450 KS i 575 KS i karoserijskim izvedbama coupé i kabriolet. Uz dva V8 motora tu je i četverocilindrični P300 u verziji R-Dynamic s pogonom na stražnje kotače i snagom od 300 KS
Jaguar F-Type ima 75-godišnju tradiciju kao ultimativni Jaguarov sportski automobil, počevši od 1948. godine sa svjetskom premijerom Jaguara XK120 na London Motor Showu. U desetljećima koja su uslijedila, Jaguar je proizveo neke od najpoznatijih sportskih automobila svih vremena sa sljedećim generacijama XK i legendarnog E-Typea.
Kao coupé ili kabriolet (cabriolet), Jaguar F-Type, prema proizvođaču, čini savršenu simbiozu performansi i užitka u vožnji, mišićav, samouvjeren dizajn i unutrašnjost koju karakteriziraju luksuzni materijali, sofisticirana izrada i izuzetni detalji.
Četiri varijante modela bit će dostupne za novu modelsku godinu, koja će biti lansirana početkom 2023. godine. Ono što im je zajedničko su standardni 20-colni naplatci, novi poklopci glavčina kotača i suptilne promjene detalja kao što je sada zatamnjeni Jaguar 'Growler' na rešetki hladnjaka i crno-sivi umjesto crveno-zeleni R-Dynamic amblemi. F-Type je sada još odlučniji i samouvjereniji na cesti.
Na vrhu novog portfelja su nova posebna izdanja F-Type75 (pogon na stražnje ili sve kotače) i F-Type R 75 (pogon na sve kotače). Karakteriziraju ih jedinstveni elementi dizajna interijera i eksterijera, uključujući dizajnerski paket Black Pack, luksuzna sportska sjedala u Windsor koži, strop u crnom vrhunskom veluru, posebna svjetla u kabini i - naravno – kompresorskim (supercharged) 5,0-litrenim Jaguar V8 motorom snage 331 kW (450 KS) ili 423 kW (575 KS) (u ovisnosti o tržištu) koji je sinonim za F-Type model. Ovi ekskluzivni modeli prikladno su slavlje performansi motora s unutarnjim izgaranjem prije nego što Jaguar od 2025. postane čisto električna moderna luksuzna marka.
Vanjski dizajn
Jaguar F-Type izgleda dramatično kao i uvijek - definitivni Jaguarov sportski automobil koji će okruniti 75-godišnju lozu. Moćne proporcije dvosjeda s prednjim motorom - sa strukturom karoserije izrađenom od laganog aluminija otpornog na torziju - odmah upadaju u oči. U isto vrijeme, cjelokupna prisutnost nagovještava fluidne oblike Jaguarovog bogatog naslijeđa sportskih automobila, koje je započelo 1948. s tada najbržim proizvodnim automobilom na svijetu, XK120.
Super-tanka LED prednja svjetla s tehnologijom piksela kao standardnom opremom, zajedno s prepoznatljivim Jaguarovim J-Blade dnevnim svjetlima i širokim pokazivačima smjera, naglašavaju vizualnu širinu automobila dok nagovještavaju njegov potencijal performansi. Savršeno se stapaju s površinom od 'tekućeg metala' školjkastog poklopca motora, koji se elegantno spušta prema natrag, inspiriran kultnim modelima kao što su C-type i D-type.
Jedinstveno za F-Type 75 i F-Type R 75 su diskretne oznake na prednjim branicima koje prikazuju nepogrešivu siluetu F-Type-a.
Kao dio odabrane, pojednostavljene ponude za kupce, svaki F-Type u asortimanu sada se nudi s 20-colnim kotačima specifičnim za model kao standardnom opremom. Kotači s pet krakova za F-Type 75 imaju sjajnu crnu završnicu; na 10-krakom kotaču modela F-Type 75 R također su dijamantno tokareni.
Širina stražnjeg dijela naglašava ne samo snažno proširene 'bokove', već i vrlo tanka LED stražnja svjetla s grafikom 'chicane' specifičnom za Jaguar. Ispušne cijevi specifične za pogonski sklop izlaze iz stražnjeg difuzora, jasno signalizirajući namjeru performansi F-Type-a.
Četverocilindrični modeli imaju jedan središnji završetak dok se F-Type 75 V8 od 450 KS i F-Type R 75 V8 od 575 KS prepoznaju po sustavu s četiri cijevi s dva kraja ispušnog sustava koji izlaze s lijeve i desne strane, potonji sa suptilno ugraviranim R oznakom.
Uređenje kabine
Unutrašnjost modela F-Type usmjerena na vozača čisti je izraz elegancije i performansi automobila. Kombinacija Jaguarovog umijeća izrade, izuzetnih detalja i bogatih materijala i završnih obrada pruža pojačan osjećaj luksuza i sporta.
Kokpit '1+1' ima 12,3-inčni rekonfigurabilni interaktivni zaslon za vozača, koji nudi izbor tema zaslona - kao što i priliči pravom sportskom automobilu, zadani način rada karakterizira veliki središnji brojač okretaja.
Ova značajka i svjetlo mjenjača suptilno prenose karakter i potencijal performansi F-Type-a, digitalno poboljšavajući mehanički teatar pulsirajućeg crvenog 'otkucaja srca' gumba za pokretanje i središnjih ventilacijskih otvora koji se mogu izvući.
Modeli F-Type 75 i R 75 odlikuju se jedinstvenim motivom siluete na završnoj obradi središnje konzole Engine Spin i gaznim pločama od nehrđajućeg čelika, dok je Interior Black Pack još jedno suptilno poboljšanje.
Lagana tanka sjedala – u Sport ili Performance dizajnu, s potonjim standardom na F-Type 75 i R 75 – kombiniraju ergonomski optimiziran oblik s izvanrednom udobnošću, dodatno poboljšanom opcijama grijanja i hlađenja. Bogati materijali kao što je Windsor koža – standardna oprema za posebna izdanja – dodaju dodatni dašak luksuza, upotpunjeni detaljima kao što je izrađeni uzorak šava monograma – koji se ponavlja u oblogama vrata, s opcijom Extended Leather Upgrade – i motivima Jaguar Leaper ili R u naslonima za glavu. Obloga glave od antilopa boje ebanovine, također standardna na modelima F-Type 75 i R 75, dodatno obogaćuje unutrašnjost.
Vožnja i rukovanje
F-Type nastavlja postavljati mjerilo za istinski uključene, privlačne sportske automobile usmjerene na vozača. Prednji i stražnji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima, precizno podešeno električno servo upravljanje (EPAS) i vektoriranje okretnog momenta kočenjem pružaju izvanrednu agilnost i istinski osjećaj povezanosti. Ovi su atributi temeljni za trenutačne i intuitivne reakcije automobila na svaki unos vozača.
Šasija F-Type 75 i R 75 dodatno je poboljšana stražnjim zglobovima izrađenim od laganih, čvrstih aluminijskih tlačnih lijeva, koji zajedno s većim ležajevima kotača pružaju apsolutnu preciznu kontrolu kontaktne površine gume, što dovodi do još veće povezanosti osjećaj upravljanja. Za R 75, ovaj ključni atribut dodatno je optimiziran zahvaljujući revidiranim gornjim kuglastim zglobovima koji značajno povećavaju nagib i krutost. Oba modela također imaju stražnji elektronski aktivni diferencijal (EAD) za optimizaciju trakcije.
Sustav pogona na sva četiri kotača s okretnim momentom na zahtjev s tehnologijom Intelligent Driveline Dynamics (IDD) – dostupan na F-Type 75 i standardan na R 75 – dodatno poboljšava trakciju i dinamiku – na svim površinama i u svim vremenskim uvjetima – dok zadržavajući karakteristični osjećaj pogona na stražnjim kotačima F-Type-a i ravnotežu upravljanja.
Svi četverocilindrični F-Type modeli od 300 KS (221 kW) koriste pomno podešene jednocijevne amortizere za pružanje atributa vožnje i upravljanja koji ovim modelima daju njihov jedinstveni karakter, dok su F-Type 75 i R 75 opremljeni Jaguarovim sustavom Adaptive Dynamics s konfigurabilnom dinamikom. Koristeći elektronički kontrolirane, kontinuirano promjenjive amortizere, Adaptive Dynamics optimizira i udobnost pri malim brzinama i kontrolu pri velikim brzinama, dok Configurable Dynamics omogućuje vozaču da prilagodi postavke za krutost ovjesa, težinu upravljanja, odziv leptira za gas i mjenjače.
Svaki F-TYype u asortimanu opremljen je prepoznatljivim kotačima od 20 cola. Svi nude izbor jednog standardnog i tri opcijska dizajna, uključujući kovane kotače za R 75. Kao što i priliči njegovoj poziciji perjanice performansi F-Type asortimana, R 75 ima šire, posebno razvijene gume Pirelli P Zero – 265/35ZR20 i 305/30ZR20 sprijeda i straga – za pružanje iznimne razine prianjanja.
F-Type R 75 može se opremiti Jaguarovim kočionim sustavom Carbon Ceramic Matrix (CCM). S prednjim i stražnjim diskovima promjera 398 mm i 380 mm s monoblok čeljustima sa šest i četiri klipa s prepoznatljivom žutom završnom obradom, ovaj sustav pruža iznimne performanse kočenja s izvanrednom otpornošću na 'blijeđenje' (eng. Fading).
Pogonski sklopovi
Za model F-Type (MY2024), Jaguar ima tri varijante motora u programu: četverocilindrični P300 koji se nudi u kombinaciji sa stražnjim pogonom i opremom R-Dynamic te dvije razine performansi 5,0-litrenog V8 s kompresorskim punjenjem za F-Type 75 i F-Type 75 R. Pokrivaju raspon snage između 221 kW (300 KS) i 423 kW (575 KS) i povezani su s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, koji se također može kontrolirati ručno pomoću 'SportShift' ručice mjenjača na središnjem tunelu ili polugicama na volanu. Svi motori za F-Type dolaze iz tvornice motora Jaguar Land Rover u Wolverhamptonu, u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Zahvaljujući twin-turbo punjenju, F-Type P300 pruža svoj maksimalni okretni moment već od 1500 okr./min. i osigurava spontane reakcije na unose s papučice gasa u cijelom rasponu broja okretaja motora. Najsnažniji serijski četverocilindraš u povijesti Jaguara ubrzava F-Type od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi. Dok je maksimalna brzina je 250 km/h.
5,0-litreni V8 od 331 kW (450 KS) za F-Type 75 dostupan je s pogonom na stražnje kotače i s pogonom na sva četiri kotača (uključujući sustav upravljanja Intelligent Driveline Dynamics). Najveći okretni moment od 580 Nm dostupan je pri 2500 okr./min., za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,6 s i najveću brzinu od 285 km/h.
Asortiman modela Jaguar F-Type za 2024. godinu (ovisno o tržištu) proizvodi se u tvornici Castle Bromwich u Ujedinjenom Kraljevstvu.