PO DISKONTNOJ CIJENI

Kineski Geely pokušao preuzeti 5 posto Daimlerovih dionica

01.12.2017 u 11:26

Bionic
Reading

Geely, odnosno Zhejiang Geely Holding Group, ne spada ni među deset najvećih kineskih proizvođača, no to ga ne sprječava da se vrlo agresivno širi

Nakon što su 2010 preuzeli Volvo, a 2012 britanskog proizvođača taksija The London Taxi Company, kineski Geely nedavno je napunio stupce medija preuzimanje Terrafugije, američkog proizvođača letećih automobila Transition.

Također su u partnerstvu s Volvom lansirali novi globalni brend automobila Lync & Co, a sada Reuters piše kako su pokušali preuzeti 5 posto Daimlerovih dionica po diskontnoj cijeni.

Kompanija u čijem je vlasništvu i Mercedes navodno nema namjeru razvodniti postojeću strukturu dioničara, te je Kinezima poručila da dionice mogu kupiti na burzi, po redovnoj cijeni.

S obzirom na trenutnu valorizaciju, to bi bilo oko 3,8 milijardi eura. Usporedbe radi, Geely je Fordov većinski udio u Volvu prije sedam godina platio 1,3 milijarde američkih dolara.

Kineski proizvođači nastoje što prije osigurati partnerstva s europskim proizvođačima zbog strogih ekoloških kvota koje Peking planira uvesti kako bi smanjio zagađenja u gradovima, te ovisnost zemlje o nafti.

Geelyjeva namjera je dobiti pristup Daimlerovoj tehnologiji elektromotora i baterija, a ovo bi navodno najlakše mogli postići kroz partnerstvo u Wuhanu gdje bi se proizvodili električni automobili za kinesko tržište.

Jedini problem za Geely je što Daimler već ima partnera u Kini - BAIC, koji je ujedno peti kineski proizvođač po broju prodanih automobila. Daimler i BAIC već su krenuli u investicijski ciklus kojim planiraju uložiti 735 milijuna dolara u razvoj pogona za proizvodnju električnih vozila i baterija.

Lynk & Co 01
  • Lynk & Co 01
  • Lynk & Co 01
  • Lynk & Co 01
  • Lynk & Co 01
  • Lynk & Co 01
Lync & Co 01 Izvor: Promo fotografije / Autor: Lynk & Co