Geely, odnosno Zhejiang Geely Holding Group, ne spada ni među deset najvećih kineskih proizvođača, no to ga ne sprječava da se vrlo agresivno širi
Nakon što su 2010 preuzeli Volvo, a 2012 britanskog proizvođača taksija The London Taxi Company, kineski Geely nedavno je napunio stupce medija preuzimanje Terrafugije, američkog proizvođača letećih automobila Transition.
Također su u partnerstvu s Volvom lansirali novi globalni brend automobila Lync & Co, a sada Reuters piše kako su pokušali preuzeti 5 posto Daimlerovih dionica po diskontnoj cijeni.
Kompanija u čijem je vlasništvu i Mercedes navodno nema namjeru razvodniti postojeću strukturu dioničara, te je Kinezima poručila da dionice mogu kupiti na burzi, po redovnoj cijeni.
S obzirom na trenutnu valorizaciju, to bi bilo oko 3,8 milijardi eura. Usporedbe radi, Geely je Fordov većinski udio u Volvu prije sedam godina platio 1,3 milijarde američkih dolara.
Kineski proizvođači nastoje što prije osigurati partnerstva s europskim proizvođačima zbog strogih ekoloških kvota koje Peking planira uvesti kako bi smanjio zagađenja u gradovima, te ovisnost zemlje o nafti.
Geelyjeva namjera je dobiti pristup Daimlerovoj tehnologiji elektromotora i baterija, a ovo bi navodno najlakše mogli postići kroz partnerstvo u Wuhanu gdje bi se proizvodili električni automobili za kinesko tržište.
Jedini problem za Geely je što Daimler već ima partnera u Kini - BAIC, koji je ujedno peti kineski proizvođač po broju prodanih automobila. Daimler i BAIC već su krenuli u investicijski ciklus kojim planiraju uložiti 735 milijuna dolara u razvoj pogona za proizvodnju električnih vozila i baterija.