tesla model y

Kompaktni električni SUV: Elon Musk od ovog modela ima velika očekivanja

21.03.2019 u 09:52

Bionic
Reading

Tesla je predstavio svoj Model Y, ali isporuke neće početi do jeseni 2020. godine

Tesla Model Y (2019.) temelji se na Modelu 3 i trebao bi biti najuspješnije vozilo ove marke. I zasad je jako malo službenih fotografija dostupno javnosti. No unatoč tome što je ovaj električni SUV predstavljen prije samo nekoliko dana, kupci će se morati strpjeti do isporuke prvih automobila; očekuje se da će proizvodnja početi tek 2020. godine. A i onda počinje najmoćnijim verzijama Long Range, Dual Motor AWD (s dva elektromotora i pogonom na sve kotače) i Performance.

Bazni se model, međutim, neće moći isporučiti kupcima sve do proljeća 2021. godine. Tek tada će Tesla Model Y (2019.) biti dostupan s električnim rasponom do 390 kilometara (WLTP) i maksimalnom brzinom od 193 km/h za početnu cijenu od 39.000 dolara. Dotad varijanta dugačkog dometa (Long Range) s pogonom na stražnje kotače i vrhunskim dometom do čak 540 kilometara (WLTP) po cijeni od 47.000 dolara bit će najjeftiniji ulazak u svijet modela Y. U ovoj verziji električni SUV ubrzava unutar 5,8 sekundi od mirovanja do 100 km/h i maksimalna brzina će mu biti 209 km/h. Verzija s pogonom na sva četiri kotača s dva elektromotora, prema standardu WLTP, ima domet od 505 kilometara, ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu, postiže maksimalnih 217 km/h i košta oko 51.000 dolara. Na vrhu ljestvice Tesla Modela Y (2019.) vrhunska je verzija nazvana Performance, s dometom do 480 kilometara (WLTP), a najveća brzina mu je 241 km/h i potrebno mu je 3,7 sekundi od 0 do 100 km/h. Cijena ove najskuplje verzije bit će 60.000 američkih dolara.

Predstavljanje Modela Y Izvor: Promo fotografije / Autor: Tesla Inc.

Model Y (2019.) temelji se na trenutnom dizajnerskom izričaju američke marke i osim ako niste veliki zaljubljenik u Tesline modele, neće vas oduševiti. Unutrašnjost nudi standardna sjedala za pet osoba - s dodatnim sjedalima trećeg reda za čak do sedam putnika. Veliki panoramski stakleni krov Modela 3 također je dostupan za novi električni SUV. Inače, Tesla Model Y (2019.) temelji se na limuzini, a manje prostrana unutrašnjost volumena 1,9 kubnih metara sa središnjim 15-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir dobro je poznata. Kao i sva druga Teslina vozila, ovaj kompaktni SUV standardno dolazi s pomoćnim sustavima kao što su pomoć pri naglom kočenju, sustav upozorenja na sudar i pomoć pri mrtvom kutu. A kad se baterija isprazni, 15 minuta na brzom punjaču trebalo bi biti dovoljno za punjenje energije za 270 kilometara električnog dometa. Usput, izvorni plan za stavljanje Modela Y (2019.) na zasebnu, novokonstruiranu platformu bio je odbijen od glavnog izvršnog direktora Tesle Elona Muska. Umjesto toga, kompaktni električni SUV temeljen na Modelu 3 proizvodi se brzo i s relativno niskim 'tehničkim i proizvodnim rizikom' kako bi došao na tržište. U Modelu Y koristi se čak 75 posto komponenti iz Modela 3.

Musk je objasnio nomenklaturu Teslinih modela S, 3 i X: 'Model 3 trebao je biti nazvan Model E, ali to bi bilo smiješno.' Međutim, Ford je već osigurao prava imenovanja nekih svojih modela, tako da sada piše: 'S3X' (čitaj: seks, op.a.). Naziv Modela Y (2019.) prema Musku bi trebao biti 's.3.x.y.' (čitaj: seksi, op.a.). Želja tvrtke je da proizvodi milijun novih modela do 2020. Ambiciozan je to plan, s obzirom na brojne probleme ovog poduzetnika. Musk očekuje veću potražnju za modelom Y nego za modelima S, X i 3 zajedno. Jasno je da su za takve ambiciozne ciljeve potrebna daljnja proizvodna mjesta.

Tesla trenutno planira tri nova postrojenja, među ostalim, Gigafactory 2 će biti izgrađen u Šangaju do kraja 2020. godine. Moguće je da će ovaj kompaktni SUV također izaći s proizvodne linije u Kini, najvažnijem tržištu za e-automobile. Sva iskustva, koja su stekli tricom, ulaze u proizvodnju Teslina Modela Y.