Prije oko dva mjeseca testirali smo prekrasan fastback Peugeot 508 GT, limuzinsku izvedbu, i mislili da je to vrhunac po pitanju dizajna, no s 508 SW misli su nam vrlo brzo otišle u novom smjeru
Bili smo na novinarskom predstavljanju nove karavanske izvedbe Peugeota 508 SW, koja je nadahnuće pronašla u svijetu tzv. shooting break automobila. Koliko je zanimljiv karavanski D-segment, govori i sama konkurencija u kojoj se nalaze neke od najljepših i najcjenjenijih karavanskih izvedbi poput Mazde6 Wagon, Škode Superb Combi, VW Passata Varianta, Opel Insignie Tourera, Audija A4 Avanta ili BMW serije 3 Touring.
D-segment automobila
D-segment u Europi predstavlja tržište od 1.400.000 vozila, a u posljednjih deset godina karavani čine većinu tog segmenta unatoč stalnom dolasku novih vozila i linija automobila, ponajprije SUV-ova. U Europi je svako treće vozilo prodano u D-segmentu karavan. Taj segment uključuje tradicionalne velike karavane, od čega većinu čine mainstream proizvođači i premium ponuda koja spaja praktičnost karavana s dinamičnim dizajnom. Što se tržišta u Hrvatskoj tiče, u prvih šest mjeseci ove godine je prodano 4353 automobila ovog segmenta, a od toga 87 posto su poslovni kupci. I podatak da je njih 1041 od ovog broja prodanih automobila u ovom segmentu upravo karavanska izvedba dovoljno govori. A ne treba ni zaboraviti da se mnogi kupci koji preferiraju velike obiteljske automobile u Hrvatskoj odlučuju vrlo često za SUV-ove.
Prije dva mjeseca na testu smo imali prekrasan fastback Peugeot 508 GT, limuzinsku izvedbu, i uvjerili se u njegove sjajne vozne karakteristike, kvalitetu izvedbe i dizajn. Tada smo već mislili da je to vrhunac dizajna koji nam ovaj francuski proizvođač može ponuditi, no kad smo uživo vidjeli, sjeli u njega i isprobali novi 508 SW (Station Wagon ili na hrvatskom jeziku - karavan), misli su nam otišle vrlo brzom u novom smjeru. Prije svega treba reći da ovaj model krasi oštar dizajn niske i dinamične siluete, koji pruža gotovo savršenu ravnotežu između sportske elegancije i praktičnosti, pružajući zavidnu količinu prostora za putnike te veliki prtljažnik kojem se lako pristupa.
Prema dimenzijama, 508 SW dug je 4,78 m, pa je za 30 mm dulji od limuzine i 50 mm kraći od prethodne generacije. 508 SW krase uglađene, tekuće linije kojima završni pečat daje elegantna, niska linija krova. Vrata bez okvira, jedinstvena odlika karavana među mainstream proizvođačima automobila, usavršavaju linije karoserije i omogućuju nižu ostakljenu površinu.
Zahvaljujući funkcionalnim krovnim nosačima koji izgledom odgovaraju dizajnu automobila, karavan je gotovo jednako nizak kao i limuzina; samo 1,42 m. To je gotovo 60 mm manje od prethodne generacije, što donosi optimalne aerodinamične karakteristike, a pritom osigurava dovoljno prostora za glave putnika na stražnjim sjedalima kako bi se ispunili standardi u ovom segmentu.
Prednji kraj 508 SW-a jednako je upečatljiv kao i prednji kraj limuzine 508. Zahvaljujući Full LED prednjim svjetlima i vertikalnom svjetlosnom potpisu sjajnih LED dnevnih svjetala, novi 508 SW odlikuje se jedinstvenim, ekskluzivnim identitetom koji upotpunjuju poznati lav smješten u sredini prednje maske i logotip 508 na poklopcu motora.
Stražnji kraj ostavlja dojam snage i suvremenosti zahvaljujući sjajnoj crnoj vodoravnoj traci koju s obje strane omeđuju 3D Full LED stražnja svjetla preuzeta iz limuzine, danju i noću osvijetljena prilagodljivim intenzitetom, što obojene kandže čini stalno vidljivima gledano s boka ili straga. Kromirana dvostruka ispušna cijev vizualno spušta vozilo i ističe sportski dizajn.
Prtljažniku se pristupa putem praktičnih petih vrata (koja mogu biti motorizirana i mogu se otvarati slobodnih ruku). Prag prtljažnika nizak je i širok (60 mm niži od limuzine, samo 635 mm udaljen od tla, 24 mm širi). Pokrov prtljažnika koji se lako postavlja i uklanja pruža izravan pregled cijelog prtljažnika kapaciteta 530 litara (sa zatvorenim pokrovom). Dizajniran je tako da bude jednostavnog oblika i potpuno iskoristiv. Obujam prtljažnika s dvostrukom podnicom vrlo je sličan onome prethodne generacije (560 litara). Naravno, ako se spuste nasloni sjedala u drugom redu (u omjeru 2/3:1/3) pomoću dva gumba smještena s obje strane prtljažnika, stvara se potpuno ravna podnica koja oslobađa 1780 litara utovarnog prostora.
Putnici na prednjim sjedalima mogu se opustiti u ergonomskim sjedalima (koja nose oznaku AGR) i uživati u pet programa za masažu više točaka na tijelu. Velik je raspon bogatih i profinjenih materijala za obloge i presvlake, kao što su alcantara ili napa, koja može biti u crnoj ili crvenoj boji. Putnici na stražnjim sjedalima mogu uživati u dodatnoj udobnosti koju im jamči naslon što se može nagnuti do 27 stupnjeva. U usporedbi s limuzinom dostupna su dodatna četiri centimetra prostora za glavu, a putnici mogu uživati i u panoramskom staklenom krovu. Pristup sjedalima na stražnjoj klupi širok je i jednostavan zahvaljujući stražnjim vratima bez okvira.
Novi 508 SW, uz najnoviju generaciju Peugeot i-Cockpita, nudi širok raspon sustava pomoći u vožnji posljednje generacije kako bi udovoljili sve zahtjevnijim kriterijima EuroNCAP. U ponudi su sustav Night Vision, prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go, upozorenje o izlasku iz voznog traka, funkcija pomoći pri parkiranju Park Assist, Full LED svjetla s funkcijom osvjetljenja zavoja i dr.
Peugeot 508 SW koristi novu generaciju PureTech i BlueHDi motora (sa SCR tehnologijom) koja je predstavljena i na limuzinskoj izvedbi. Tako su u ponudi dvije benzinske izvedbe temeljene na PureTech 1,6-litrenom motoru: PureTech 180 S&S EAT8 i PureTech 225 S&S EAT8. Tu su i četiri dizelske izvedbe temeljene na BlueHDi 1,5-litrenom i 2-litrenom motoru: BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 i BlueHDi 180 S&S EAT8.
Naravno, napravili smo i kraće praktično testiranje novog Peugeota 508 SW, a na izbor smo imali verziju BlueHDi 180 S&S EAT8 GT i nismo se razočarali u njegovim voznim osobinama. Naročito njegovom snažnom motoru, najsnažnijem dizelskom od 180 KS u kombinaciji s 8-brzinskim automatskim mjenjačem. No podrobniji test ćemo vam donijeti vrlo skoro kada, krenu testne vožnje za hrvatske automobilske novinare, na kojima ćemo moći provjeriti i ostale karakteristike ove sjajne karavanske izvedbe modela 508.
Što se cijena tiče, one se kreću od 217.180 kuna za ulazni model, dizelski BlueHDi 130 S&S BVM6 Active sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, do najskuplje verzije BlueHDi 180 S&S EAT8 GT s 8-brzinskim automatskim mjenjačem, koja stoji 327.884 kune. Prodaja u Hrvatskoj kreće 15. srpnja.