U ožujku 2021. u Hrvatskoj je novoregistrirano 4165 novih osobnih automobila, Volkswagen kao marka vodi, a modeli s najviše novih registracija u ožujku su Škoda Octavia s 214 komada, Dacia Duster sa 192 komada je druga, a treći VW T-Cross sa 167 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec ožujak 2021., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, doznali smo da nam je cijela prošla godina donijela pad od 42,7 posto i sada kad se nazire kraj ovog pandemijskog ludila čini se da će stvari ići nabolje. Generalno, ožujak 2021. nam je donio osjetno bolje rezultate od prošlogodišnjeg ožujka, mjeseca u kojem smo prije godinu dana postali bolno svjesni da se nešto gadno sprema u vezi Covid-19 bolesti.
Novoregistrirano je ukupno u mjesecu ožujku 4165 novih osobnih automobila, što je 724 komada više nego u proteklom mjesecu veljači 2021. Ipak, uzmemo li u obzir samo ožujak, to je veliki porast od 52,9 posto u odnosu na prošlogodišnji ožujak. Ove prodajne brojke svakako ohrabruju, a usporedimo li ih s rekordnom 2019., kada je prodano u istom mjesecu ožujku 5041 komad, onda smo samo na minusu od 17,4 posto, što je izvrstan rezultat. Što se tiče ukupnih brojki cijele prošle godine u prva tri mjeseca je prodano 10.029 komada, a u prva tri mjeseca ove godine 'već' 10.519 komada ili 490 automobila više. Podsjetimo, rekordne 2019. godine je u prva tri mjeseca prodano 12.139 automobila (+1620 komada).
Volkswagen, Škoda i Hyundai na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca ožujka ponovno je pripao Volkswagenu, koji sa ukupno 1810 automobila drži, sada 17,21 posto tržišta. Da podsjetimo, ukupno je Volkswagen 2020. držao 15,62 posto, pa ova marka i nadalje ima dobar razlog za optimizam, jer je to +1,59 postotnih bodova. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 1418 vozila ili 13,39 posto tržišta, a na trećem mjestu je sada Hyundai sa 614 vozila ili 5,84 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 36,44 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2021-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, VW T-Cross drugi, a treća Dacia Duster
Prema podacima o registracijama novih automobila u cijeloj protekloj godini, Škoda Octavia je bila na prvom mjestu s prodanih 2403 primjerka. Sada, nakon tri mjeseca ove godine, opet vodi s 586 prodana komada. VW T-Cross je sada drugi s 416 komada. Treća na listi je Dacia Duster s 398 komada, VW T-Roc s 371 komadom je na četvrtom mjestu, a peti na ljestvici najprodavanijih modela je VW Golf s 338 prodana komada. Gledamo li samo ožujak 2021., onda vidimo da je Škoda Octavia bila najprodavaniji model s 214 komada, na drugom mjestu je Dacia Duster sa 192 komada, VW T-Cross je treći najprodavaniji model u ožujku sa 167 komada.
Prodaja marki prema tipu goriva u ožujku
Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu ožujku 2021. i dalje nisu posve realni, jer se radi još uvijek o izvanrednim okolnostima, ali čini se da stvari doista idu nabolje. Iako je za to ipak malo prerano, jer još uvijek ne znamo kako će nam se razvijati situacija s ovogodišnjom turističkom sezonom. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2021-toj. Ukupno je ove godine prodano 36 različitih marki automobila, što je dvije više u odnosu na veljaču. I da, to su Ferrari i Subaru. Cijele 2020. je bilo ukupno 41 različita marka automobila, ali i ovdje vrijedi, prerano je za suditi što će se dogoditi do kraja 2021.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prva dva mjeseca ove godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 5535 komada ili 52,6 posto (u veljači 51,5 posto) ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu godinu benzinaca je bilo 54,9 posto svih novih automobila prodanih u 2020. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu s 3053 komada ili 29,0 posto (u veljači 31,3 posto). Cijele prošle godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio tek neznatno veći; 34,8 posto.
Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 1467 komada ili 13,9 posto (prošli mjesec ove godine 13,1 posto). Ovdje primjećujemo gotovo dvostruko veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2020., kada je taj udio bio samo 6,9 posto. Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su i dalje redom: Suzuki, Toyota i Hyundai.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 323 komada ili 3,1 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen osjetni uzlazni trend u odnosu na cijelu prošlu godinu.
Potpuno električnih automobila u prva tri mjeseca ove godine je prodano 141 primjeraka (67 komada samo u ožujku) i oni sada čine 1,3 posto (u veljači 1,2 posto) hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti neznatan pad (-0,2 posto) u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto.
I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida kako očekujemo i ove godine sufinanciranje od strane Fonda, ali to prema prethodnoj godini možemo očekivati negdje tek sredinom ove godine. U svakom slučaju, pratiti ćemo ovu temu pozornije. Moramo ovdje i dodati, da smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja prošlogodišnje akcije, ali niti nakon, sada već 33 tjedana još nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima niti za 2019., ali ni 2020. godinu. Toliko o 'čuvenoj' hrvatskoj administraciji!
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prva tri mjeseca 2021. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 4600 komada ili 43,73cposto (u veljači 44,65 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija sa 1061 komada novoregistriranih novih automobila ili 10,09 posto (cijele prošle godine 8,65 posto) hrvatskog tržišta. Treće mjesto i dalje drži Primorsko-goranska županija sa 740 komada ili 7,03 posto (u 2020. je to bilo 5,96 posto), što je ukupno 77 automobila više od Splitsko-dalmatinske županije na četvrtom mjestu. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za prva tri mjeseca 2021., s 29 prodanih automobila ili 0,28 posto tržišta. Nadamo se da će se ovaj dio Hrvatske oporaviti, jer je ovo pad u odnosu i na cijelu 2020. kada su imali već ionako sramežljiv udio u cijelom tržištu novih automobila u Hrvatskoj od samo 157 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.
Za kraj, treba reći kako se svi mi nadamo da će 2021. godina označiti povratak na sjajne rezultate iz 2019., ali kako sada stvari stoje, to još uvijek nije realno očekivati. Bar ne zasad.