Novi automobili u 2025.

Lagani pad prodaje u usporedbi s 2024.: Renault u ožujku prodao najviše, najprodavaniji Renault Clio

07.04.2025 u 09:31

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistrirano 6265 novih osobnih automobila, što je 7 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Octavia je ukupno najprodavaniji model sa 791 komadom

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec ožujak 2025., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 3. mjesec 2025. Generalno, ožujak nam je donio osjetno bolje rezultate nego prethodni mjesec veljača 2025. Tako je u ožujku prodano čak 2026 automobila više.

Novoregistrirano je ukupno u ožujku 6265 novih osobnih automobila, što je 7 primjeraka više nego u istom mjesecu 2024. godine. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako godina u odnosu na isti period 2024. donijela pad ili -1,58 posto.

Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Renault treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca ožujka drži Škoda koja s ukupno 1974 automobila drži 13,19 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 1640 vozila ili 10,96 posto tržišta. Na trećem mjestu je sada Renault 1331 vozilom ili 8,89 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 33,04 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2025-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, druga Suzuki Vitara, a VW T-Cross na trećem mjestu

Prva na listi najprodavanijih modela u 2025. godini je Škoda Octavia sa 791 komadom (5,29 posto tržišta). Suzuki Vitara je druga sa 710 komadom (4,74 posto). Na trećem mjestu je i dalje VW T-Cross sa 691 komadom (4,62 posto). Renault Clio je na četvrtom mjestu sa 626 komada, a Dacia Duster peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2025. s 548 prodanih primjeraka.

Gledamo li samo ožujak 2025. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Renault Clio s 514 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Škoda Octavia s 370 komada, a na trećem mjestu Volkswagen T-Cross s 308 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Renault Captur s 302, a peti je Dacia Duster s 290 komada registriranih u ožujku.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) uvjerljivo drži u 2025. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 4719 automobila ili 31,53 posto. Na drugom mjestu je Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 2375 automobila ili 15,87 posto.

Dodamo li ovome i Nissan s 214 automobila ili 1,43 posto, kao i Mitsubishi s 5 vozila ili 0,03 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 2594 prodanih automobila ili 17,33 posto. Na trećem mjestu je sada veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 1522 automobila ili 10,17 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s 1464 prodanih vozila ili 9,78 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2025-toj. Ukupno je u 2021. godini bilo prodano 40 različitih marki automobila, 2022. godine 50, 2023. godine 46, a 2021. godine 40. U prošloj 2024. je bilo ukupno 53 različitih marki. Sada ih nakon ožujka ima ukupno 46.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon veljače dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 6620 komada ili 44,2 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2024. ih je bilo 30.535 komada ili 47,9 posto, a u 2023. benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon ožujka s 5898 automobila ili 39,4 posto. U 2024-toj ih je bilo prodanih 19.263 komada ili 30,2 posto tržišta. Godine 2023. ih je bilo 24,7 posto, 2022. 20,7 posto, zatim 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Dakle, nezaustavljivo raste broj prodanih hibrida, pa će sasvim sigurno uskoro i prestići 'čiste' benzince. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (1280), Toyota (666) i Dacia (477).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu s 1832 primjeraka ili 12,2 posto. U cijeloj 2024-toj ih je bilo prodano 10.685 komada ili 16,7 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Godinu 2022. su isto završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 392 komada ili 2,6 posto. 2024. godine ih je bilo prodano 1408 komada ili 2,2 posto, a 2023. godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2025. listu predvodi Dacia s 351 komadom, tu je još samo Renault s 41 komadom (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse). Treba reći da su ovo dvije sestrinske marke koje jedine prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Recimo i to kako je Dacia u suradnji s Renaultom, u modelu Dacia Bigster, nedavno predstavila potpuno novi Mild hybrid-G 140, revolucionarni dvogorivni pogon koji radi u kombinaciji s blagim hibridom od 48 V. Zanima nas u koju će kategoriju, kada uskoro dođe Bigster na tržište, pripasti ovaj motor – u hibridni ili LPG?

Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.

Potpuno električni automobili su trenutno na petom mjestu, s 223 vozila ili 1,5 posto tržišta. Tako je nakon ožujka na vrhu Volkswagen s 50 vozila ili 22,42 posto ovog dijela tržišta. Na drugom mjestu je Tesla s 46 vozila ili 20,63 posto. Slijedi Citroën sa 25 vozila ili 11,21 posto. U cijeloj 2024. je prodano njih 1915 ili 3,0 posto. Podsjetimo, tada je na vrhu bila Tesla sa 601 vozilom ili 31,38 posto tržišta, slijedio je Renault sa 195 vozila ili 10,18 posto. Na trećem mjestu je završio Hyundai sa 165 komada ili 8,62 posto

U 2023. je bilo registrirano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prošle 2024. smo imali novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Tako su rezultati u ovoj kategoriji bolji od 2023. Bez obzira na bolje rezultate u odnosu na 2023., treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile. Nagađa se da će ove godine biti raspisan natječaj za državne poticaje, ali za pravne osobe. No dok to ne bude i službeno objavljeno nećemo spekulirati o kolikom iznosu se radi. Mnogi kažu, rekordnim!

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Recimo i to kako je u 2023. ukupno 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima Prošle 2024. ih je, od ukupno 53 marki, njih 33 isporučilo kupcima električne aute. Ove godine je 21 proizvođač, od njih ukupno 46 isporučio kupcima električne aute.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon ožujka pokazuju kako je na prvom mjestu Grad Zagreb i Zagrebačka županija sa 6962 ili 46,52 posto. Da podsjetimo, u cijeloj 2024. je bilo prodano 27.152 ili 42,55 posto. 2023. je bilo 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je nakon ožujka Splitsko-dalmatinska županija s 1116 komada ili 7,46 posto. Prošle, 2024. godine je tamo bilo 5695 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,93 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).

Primorsko-goranska drži treće mjesto s 1009 komada ili 6,74 posto. Podsjetimo, 2024. je ova županija završila na trećem mjestu s 4594 komada ili 7,20 posto. Dok je, 2023. ova županija završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto.

Istarska županija je na četvrtom mjestu sa 723 komada ili 4,83 posto. Prošle godine je ovdje prodan 4001 komad ili 6,27 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.

Virovitičko-posavska županija s 53 automobila ili 0,61 posto je nakon veljače bila na posljednjem mjestu, sada su na stepenicu više sa 80 automobila ili 053 posto. Sada je na posljednjem mjestu Ličko-senjska županija sa 78 automobila ili 0,52 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila.