Registracije novih automobila u EU

ACEA objavila podatke za veljaču: Pad od 3 posto, električni 15,2 posto tržištnog udjela

27.03.2025 u 08:47

Bionic
Reading

Glavna su tržišta zabilježila pad, Italija (-6 posto), Njemačka (-4,6 posto) i Francuska (-3,3 posto). Španjolska je pak zabilježila rast od 8,4 posto. Registracije benzinskih automobila zabilježile su značajan pad od 20,5 posto, pri čemu su sva glavna tržišta pokazala pad

Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) koje predstavlja 16 najvećih europskih proizvođača automobila, kombija, kamiona i autobusa, objavilo je najnovije rezultate za mjesec veljaču. Inače, članice ACEA-e su: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars i Volvo Group.

Tako su se u veljači 2025. od početka godine do danas (YTD), registracije novih automobila u EU smanjile se za 3 posto u usporedbi s istim razdobljem 2024. Značajno je da su glavna tržišta bloka zabilježila pad, s Italijom (-6 posto), Njemačkom (-4,6 posto) i Francuskom (-3,3 posto). Španjolska je pak zabilježila rast od 8,4 posto.

U veljači 2025. međugodišnji pad (YOY) iznosio je -3,4 posto, pri čemu je njemačko tržište zabilježilo najoštriji pad količine od -6,4 posto, a slijedi ga Italija (-6,2 posto).

Kako stoji Hrvatska?

Kako smo nedavno pisali, kod nas je novoregistrirano ukupno u veljači 4239 novih osobnih automobila, što je 247 primjeraka manje nego u istom mjesecu 2024. godine. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako nova godina u odnosu na isti period 2024. donijela pad ili -2,76 posto.

Registracije novih automobila u EU prema izvoru napajanja

Do veljače 2025., baterijska električna vozila (BEV) činila su 15,2 posto ukupnog tržišnog udjela u EU-u, što znači povećanje u odnosu na nisku početnu vrijednost od 11,5 posto u usporedivom razdoblju od siječnja do veljače 2024. Hibridna električna vozila su porasla, zauzimajući 35,2 posto tržišta i ostaju preferirani izbor među potrošačima u EU-u. Istovremeno, kombinirani tržišni udio benzinskih i dizelskih automobila pao je na 38,8 posto, u odnosu na 48,5 posto u istom razdoblju 2024. godine.

Električni automobili

Tijekom prva dva mjeseca 2025. prodaja novih električnih automobila na baterije porasla je za 28,4 posto, na 255.489 jedinica, zauzimajući 15,2 posto ukupnog tržišnog udjela u EU-u. Tri od četiri najveća tržišta u EU-u, koja čine 64 posto svih registracija električnih automobila na baterije, zabilježila su snažan dvoznamenkasti rast: Njemačka (+41 posto), Belgija (+38 posto) i Nizozemska (+25 posto). To je u suprotnosti s Francuskom, koja je zabilježila blagi pad od -1,3 posto.

Podaci za veljaču 2025. od početka godine pokazuju porast novih registracija hibridno-električnih automobila (HEV) u EU za 18,7 posto, potaknut značajnim rastom na četiri najveća tržišta: Francuska (+51,4 posto), Španjolska (+31,5 posto), Italija (+10,4 posto) i Njemačka (+9,8 posto). To je dovelo do 594.059 jedinica registriranih u prva dva mjeseca 2025., što predstavlja 35,2 posto tržišnog udjela u EU.

Registracije plug-in hibridnih (PHEV) električnih automobila pale su za 5 posto u razdoblju od siječnja do veljače 2025., s ukupno 124.947 jedinica. Ovo smanjenje prvenstveno je potaknuto značajnim padom na ključnim tržištima kao što su Belgija (-65,3 posto) i Francuska (-49,3 posto). Kao rezultat toga, plug-in hibridni električni automobili sada predstavljaju 7,4 posto ukupnih registracija automobila u EU.

Nadalje, međugodišnja varijacija za veljaču 2025. pokazala je porast od 23,7 posto za električne automobile na baterije i 19 posto za hibridno-električne automobile, dok su plug-in hibridna električna vozila zabilježila blagi pad od -1,4 posto.

Automobili na benzin i dizel

S veljačom 2025. godine, registracije benzinskih automobila zabilježile su značajan pad od 20,5 posto, pri čemu su sva glavna tržišta pokazala pad. Francuska je doživjela najveći pad, s padom registracija za -27,5 posto, a slijede je Njemačka (-24,9 posto), Italija (-19 posto) i Španjolska (-13 posto).

S dosad registriranih 489.838 novih automobila, tržišni udio benzinaca je pao na 29,1 posto, s 35,5 posto u istom razdoblju prošle godine. Slično tome, tržište dizelskih automobila palo je za 28 posto, što je rezultiralo tržišnim udjelom dizelskih vozila od 9,7 posto do veljače 2025. Sveukupno, dvoznamenkasti padovi primijećeni su na većini tržišta EU-a.

Dodatno, međugodišnja varijacija za veljaču 2025. pokazala je pad od -22,4 posto za benzin i -28,8 posto za dizel.

U veljači 2025. od početka godine do danas (YTD), registracija novih automobila u EU-u smanjila se za -3 posto u usporedbi s istim razdobljem 2024. Značajno je da su glavna tržišta bloka zabilježila pad, s Italijom (-6 posto), Njemačkom (-4,6 posto) i Francuskom (-3,3 posto). Španjolska je pak zabilježila rast od +8,4 posto.