Novi automobili u 2025.

Pad prodaje u usporedbi s 2024. Škoda prodala najviše, najprodavaniji model Suzuki Vitara

05.03.2025 u 12:48

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistrirano 4239 novih osobnih automobila, što je 247 primjeraka manje nego u istom mjesecu 2024. godine. Škoda preuzela prvo mjesto među markama, a Suzuki Vitara je ukupno najprodavaniji model s 457 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec veljaču 2025., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 2. mjesec 2025. Generalno, veljača nam je donijela nešto lošije rezultate nego prethodni mjesec siječanj 2025. U siječnju je prodano 222 automobila više.

Novoregistrirano je ukupno u veljači 4239 novih osobnih automobila, što je 247 primjeraka manje nego u istom mjesecu 2024. godine. Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je tako nova godina u odnosu na isti period 2024. donijela pad ili -2,76 posto.

Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Suzuki treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca veljače je pripao Škodi koja s ukupno 1182 automobila drži 13,59 posto tržišta. Na drugom je mjestu sada Volkswagenu s 989 vozila ili 11,37 posto tržišta. Na trećem mjestu je Suzuki sa 779 vozila ili 8,95 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 33,91 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2025-toj.

Suzuki Vitara na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a VW T-Cross na trećem mjestu

Prva na listi najprodavanijih modela u 2025. godini je Suzuki Vitara s 457 komada (5,25 posto tržišta). Škoda Octavia je druga s 421 komadom (4,84 posto). Na trećem mjestu je VW T-Cross s 383 komada (4,40 posto). Opel Corsa je na četvrtom mjestu s 282 komada, a Škoda Kodiaq peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2025. s 264 prodanih primjeraka.

Gledamo li samo veljaču 2025. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Suzuki Vitara s 269 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Škoda Octavia s 237 komada, a na trećem mjestu Dacia Duster sa 141 komadom. Četvrto mjesto je zauzeo Škoda Kodiaq sa 135, a peti je Volkswagen T-Cross sa 120 komada registriranih u veljači.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži u 2025. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 2815 automobila ili 32,36 posto. Na drugom mjestu je Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 1006 automobila ili 11,56 posto. Dodamo li ovome i Nissan sa 129 automobila ili 1,48 posto, kao i Mitsubishi s 3 vozila ili 0,03 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 1138 prodanih automobila ili 13,07 posto. Na trećem mjestu je grupacija Hyundai i Kia s 966 prodanih vozila ili 11,1 posto. Četvrti je veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 925 automobila ili 10,63 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2025-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. U prošloj 2024. je bilo ukupno 53 različitih marki. Sada ih nakon veljače ima ukupno 44.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon veljače dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 3675 komada ili 42,2 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2024. ih je bilo 30.535 komada ili 47,9 posto, a u 2023. benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon veljače s 3576 automobila ili 41,1 posto. Već sada primjećujemo rast hibridnih automobila u odnosu na 2024. kada ih je bilo prodanih 19.263 komada ili 30,2 posto tržišta. Godine 2023. ih je bilo 24,7 posto, 2022. 20,7 posto, zatim 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Ono što je još zanimljivije, nezaustavljivo raste broj prodanih hibrida, pa će sasvim sigurno uskoro i prestići 'čiste' benzince. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (779), Toyota (433) i Renault (239).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu s 1067 primjeraka ili 12,3 posto. Nakon cijele 2024. godine ih je bilo prodano 10.685 komada ili 16,7 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Godinu 2022. su isto završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 243 komada ili 2,8 posto. 2024. godine ih je bilo prodano 1408 komada ili 2,2 posto, a 2023. godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2025. listu predvodi Dacia s 211 komada, tu je još samo Renault s 32 komada (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse). Treba reći da su ovo dvije sestrinske marke koje jedine prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.

Potpuno električni automobili su trenutno na petom mjestu, sa 139 vozila ili 1,6 posto tržišta. Tako je nakon veljače na vrhu Volkswagen s 41 vozilom ili 29,49 posto ovog dijela tržišta. Na drugom mjestu je Citroën s 19 vozila ili 13,67 posto. Slijedi Tesla sa 16 vozila ili 11,51 posto. U cijeloj 2024. je prodano njih 1915 ili 3,0 posto. Podsjetimo, tada je na vrhu bila Tesla sa 601 vozilom ili 31,38 posto tržišta, slijedio je Renault sa 195 vozila ili 10,18 posto. Na trećem mjestu je završio Hyundai sa 165 komada ili 8,62 posto

U 2023. je bilo registrirano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prošle 2024. smo imali novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Tako su rezultati u ovoj kategoriji bolji od 2023. Bez obzira na bolje rezultate u odnosu na 2023., treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile. Nagađa se da će ove godine biti raspisan natječaj za državne poticaje, ali za pravne osobe. No dok to ne bude i službeno objavljeno nećemo spekulirati o kolikom iznosu se radi. Mnogi kažu, rekordnim!

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Recimo i to kako je u 2023. ukupno 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima Prošle 2024. ih je, od ukupno 53 marki, njih 33 isporučilo kupcima električne aute. Ove godine je 19 proizvođača, od njih ukupno 44 isporučilo kupcima električne aute.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon veljače pokazuju kako je na prvom mjestu Grad Zagreb i Zagrebačka županija s 4204 ili 48,32 posto. Da podsjetimo, u cijeloj 2024. je bilo prodano 27.152 ili 42,55 posto. 2023. je bilo 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je nakon veljače Splitsko-dalmatinska županija sa 711 komada ili 8,17 posto. Prošle, 2024. godine je tu bilo 5695 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,93 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).

Primorsko-goranska drži treće mjesto sa 651 komadom ili 7,48 posto. Podsjetimo, 2024. je ova županija završila na trećem mjestu s 4594 komada ili 7,20 posto. Dok je, 2023. ova županija završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto.

Istarska županija je na četvrtom mjestu s 476 komada ili 5,47 posto. Prošle godine je ovdje prodan 4001 komad ili 6,27 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.

Ličko-senjska županija je nakon veljače na pretposljednjem mjestu s 54 primjeraka ili 0,62 posto. Prošle 2024. su bili na dnu ljestvice s 292 primjeraka ili 0,46 posto.

Sada nakon veljače na posljednjem mjestu je Virovitičko-posavska županija s 53 automobila ili 0,61 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila.