U proteklom je mjesecu novoregistrirano 4360 novih osobnih automobila, što je 673 komada više nego u istom mjesecu 2023. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Octavia je ukupno najprodavaniji model s 3850 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec listopad, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 10. mjesec 2024. Generalno, listopad nam je donio bolje rezultate nego prethodni mjesec rujan.
Novoregistrirano je ukupno u listopadu 4360 novih osobnih automobila. Uzmemo li u obzir samo mjesec listopad, to je 673 registracija novih automobila više ili rast od 18,25 posto u odnosu na prošlogodišnji listopad, kada ih je prodano 3687 komada.
Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2023. donijela rast od 12,61 posto. Dakle, izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu bili iznimka, već pravilo koje nam je donijelo sjajne rezultate i u prvih deset mjeseci ove godine. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. Osim toga to znači i da je porasla kupovna moć prije svega pravnih, a posredno i fizičkih osoba.
Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Renault treći na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca listopada je pripao ponovno Škodi, koja s ukupno 7579 automobila drži 13,5 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen sa 6514 vozila ili 11,6 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Renault s 4112 vozila ili 7,32 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 32,42 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2024-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, VW T-Cross drugi, a Opel Corsa treća
Prva na listi najprodavanijih modela u 2024. godini je Škoda Octavia s 3850 komada (6,86 posto tržišta). Volkswagen T-Cross je sada drugi s 2036 komada (3,63 posto), a Opel Corsa je sada treća s 1974 komada (3,52 posto). Renault Clio je i dalje na četvrtom mjestu s 1871 komadom, a Suzuki Vitara i dalje peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2024. s 1699 prodanih primjeraka.
Gledamo li samo listopad 2024. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu ponovno završila Škoda Octavia s 291 prodanim primjerkom. Na drugom mjestu je Volkswagen T-Cross sa 194 komada, a na trećem mjestu Dacia Duster sa 155 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Hyundai Tucson sa 129, a peta je Suzuki Vitara sa 126 komada registriranih u listopadu.
Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) zauzima dosad u 2024. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 18.207 automobila ili 32,42 posto. Na drugom mjestu je veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) sa 7940 automobila ili 14,15 posto. Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) je na trećem mjestu sa 7147 automobila ili 12,73 posto. Dodamo li ovome i Nissan sa 746 automobila ili 1,33 posto, kao i Mitsubishi s 8 vozila ili 0,01 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 7901 prodanim automobilom ili 14,07 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 5812 prodanih vozila ili 10,34 posto.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2024-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. Sada je nakon listopada bilo ukupno 52 različite marke.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon deset mjeseci 2024. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 27.307 komada ili 48,6 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2023. godinu benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon listopada 2024. s prodanih 16.311 komada ili 29,1 posto tržišta. Ovdje primjećujemo rast hibridnih automobila u odnosu na 2023. s 24,7 posto, 2022. je udio bio 20,7 posto, godine 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su završili redom: Suzuki (3411), Toyota (2184) i Audi (1179).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon listopada ove godine s 9658 komada ili 17,2 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. Prošle, 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Potpuno električni automobili su završili na četvrtom mjestu. U deset mjeseci 2024. je prodano njih 1727 ili 3,1 posto. U 2023. je bilo registriarano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da prošle 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prije koji mjesec je završio novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Sad već vidimo da su rezultati u ovoj kategoriji bolji od prethodne 2023. Bez obzira na već sada bolje rezuiltate u odnosu na prošlu godinu, treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile.
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.
Nakon cijele 2023., listu je predvodila Tesla s 567 komada (26,5 posto EV tržišta u RH), Volkswagen je bio drugi s 226 komada (13,97 posto), treći je bio Renault sa 163 (10,07 posto) električna automobila. Škoda sa 119 (7,35 posto) primjeraka je bila četvrta, a poredak od top 5 marki je zatvorila Dacia s modelom Spring sa 115 (78,11 posto) vozila. Ukupno je 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.
Nakon listopada ove godine na vrhu je Tesla s 547 vozila ili 32,83 posto tržišta, slijedi Renault sa 189 vozila ili 10,94 posto. Na trećem mjestu je Hyundai sa 150 komada ili 8,68 posto.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 1139 komada ili 2,0 posto. Prošle godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a prethodne 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2024. listu predvodi Dacia s 1035 komada, tu je još Renault s 92 komada (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 12 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon listopada izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, njih 23.508 ili 41,87 posto. Da podsjetimo, prošle 2023. je ovdje prodano 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 5048 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,99 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).
Primorsko-goranska je na trećem mjestu s 3937 komada ili 7,01 posto (2023. je završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).
Istarska županija je na četvrtom mjestu s 3588 komada ili 6,39 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.
Požeško-slavonska županija je peta s 2796 komada ili 4,98 posto. 2023. je završila na 7. mjestu s 2259 komada ili 3,98 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila.
Kao i 2021., ali i 2022. godine na posljednjem mjestu je bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon rezultata za 2023. ova županija nije bila na posljednjem mjestu, jer su s 289 automobila ili 0,51 posto tržišta, završili na pretposljednjem mjestu. Na neslavnom posljednjem mjestu je 2023. završila Virovitičko-podravska županija s 262 prodana komada ili 0,46 posto. No Ličko-senjska županija je ponovno na neslavnom posljednjem mjestu s 249 primjerka ili 0,44 posto u deset mjeseci 2024.