jato dynamics

Porazni rezultati prodaje električnih vozila u Europi: U kolovozu najveći međugodišnji pad prodaje od siječnja 2017.

20.09.2024 u 14:06

Bionic
Reading

Dacia Sandero je zauzeo prvo mjesto u ukupnoj ljestvici modela prošlog mjeseca, registrirajući 15.653 jedinica – povećanje od 9 posto u odnosu na prethodnu godinu, čime je njegova ukupna količina od početka godine do danas dosegla gotovo 183.000 jedinica

U kolovozu su za 28 europskih tržišta, prema podacima JATO Dynamicsa, registrirana 753.482 nova automobila. To predstavlja pad od 16 posto u odnosu na 899.881 primjerak registriran u istom mjesecu prošle godine, i najveći međugodišnji pad od lipnja 2022.

Felipe Munoz, globalni analitičar u tvrtki JATO Dynamics, je rekao: 'Industrija će se suočiti s dodatnim izazovima u nadolazećim mjesecima. Kupci se još uvijek bore s pritiskom da prijeđu na električnu energiju, a električna vozila i dalje su skuplja od već skupih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem.'

U Europi je do sada u 2024. godini registrirano ukupno 8,64 milijuna novih automobila – povećanje od samo 1,9 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Munoz je komentirao: 'Ako se ovaj trend nastavi, rezultati na kraju godine mogli bi predstavljati ukupni pad u registracijama vozila.'

BEV-ovi imaju najveći godišnji pad registracija

Pad potražnje za električnim vozilima na baterije (BEV) imao je značajan utjecaj na izvedbu cjelokupnog tržišta. U kolovozu je registrirano ukupno 125.070 jedinica, što predstavlja pad prodaje od 36 posto na godišnjoj razini. Ovo je najveći pad koji je segment doživio od siječnja 2017., kada su prvi put zabilježene registracije. Munoz je dodao: 'Apetit za BEV-ima među potrošačima brzo opada. Postoje mnogi čimbenici koji tome pridonose, uključujući nedostatak jasnoće oko poticaja, visoke cijene i zabrinutost oko niske preostale vrijednosti električnih vozila.'

Zbog ovih prodajnih brojki, tržišni udio BEV-a pao je s 21,8 posto u kolovozu 2023. na 16,6 posto prošlog mjeseca. Unatoč međugodišnjem padu, segment je zabilježio svoj najveći mjesečni tržišni udio ove godine i nadmašio kolovoz 2022. i kolovoz 2021. – 3,6 odnosno 4,6 bodova niže. Munoz je rekao: 'Iako je tržišni udio porastao u odnosu na prethodne godine, povećanje nije toliko veliko koliko bismo očekivali s obzirom na značajnu količinu vremena koje je prošlo.'

Tvrtke koje su najviše pogođene padom registracija BEV-a bile su Grupa Renault (-64 posto); SAIC (-65 posto); Stellantis (-52 posto); Hyundai-Kia (-51 posto); i Tesla (-44 posto). Gledajući rezultate po markama, Volkswagen je pretrpio pad od 46 posto i nadmašio ga je BMW. Ostali padovi uključuju Smart (-68 posto); MG (-65 posto); Opel/Vauxhall (-63 posto); Citroën (-63 posto); Fiat (-55 posto); Hyundai (-53 posto); Kia (-50 posto); i Polestar (-47 posto). BMW Grupa je doživjela mali pad od 5 posto, dok su registracije Geely Grupe i BYD porasle za 52 posto, odnosno 18 posto.

Nasuprot tome, tržišni udio kineskih proizvođača automobila (uključujući Volvo, Polestar i Lotus u vlasništvu Geelyja) unutar BEV segmenta porastao je s 10,5 posto u kolovozu 2023. na 15,5 posto u prošlom mjesecu. Snažna izvedba automobila kineske proizvodnje uvelike je posljedica uspjeha Volva EX30 i određenih modela BYD. Kao rezultat toga, ukupni tržišni udio kineskih proizvođača automobila bio je veći od Teslinog s 15,3 posto, a nadmašio ga je samo Volkswagen Grupa s 22,5 posto.

Dacia Sandero ponovno preuzima svoju krunu

Dacijin B-hatchback model, Sandero, zauzeo je prvo mjesto u ukupnoj ljestvici modela prošlog mjeseca, registrirajući 15.653 jedinica – povećanje od 9 posto u odnosu na prethodnu godinu, čime je njegova ukupna količina od početka godine do danas dosegla gotovo 183.000 jedinica. Tesla Model Y ga je odmah pratio s 13.410 jedinica – pad od 38 posto. Na trećem mjestu našla se Toyota Yaris Cross koja je zabilježila porast registracija od 24 posto.

Ostali igrači koji su se dobro pokazali su Dacia Duster (+10 posto); Volkswagen Polo (+26 posto); BMW X1 (+11 posto); Škoda Fabia (+21 posto); Toyota C-HR (+24 posto); Škoda Karoq (+25 posto); Opel/Vauxhall Astra (+40 posto); Peugeot 3008 (+22 posto); i Seat Ibiza (+74 posto). Među najnovijim predstavljenim modelima, Volvo EX30 postao je drugi najprodavaniji BEV u regiji u kolovozu i treće najprodavanije vozilo u 2024. MG je registrirao 3151 primjerak MG 3; Volkswagen je registrirao 2803 primjerka ID.7; Renault Scenic registriran je u 2193 primjerka; Fiat 600 je zabilježio 2047 jedinica; BMW i5 registriran je u 1748 primjeraka; Lexus LBX prodan je u 1634 primjerka; i Ford Explorer EV s registriranih 1424 jedinica.