U proteklom je mjesecu novoregistrirano 5569 novih osobnih automobila, što je 358 komada više nego u istom mjesecu 2023. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Octavia je ukupno najprodavaniji model s 3162 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec srpanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 7. mjesec 2024. Generalno, srpanj nam je donio osjetno lošije rezultate nego prethodni mjesec.
Novoregistrirano je ukupno u srpnju 5569 novih osobnih automobila. Uzmemo li u obzir samo mjesec srpanj, to je 358 registracija novih automobila više ili rast od 6,87 posto u odnosu na prošlogodišnji srpanj, kada ih je prodano 5211 komada.
Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2023. donijela rast od 13,72 posto. Dakle, izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu bili iznimka, već pravilo koje nam je donijelo sjajne rezultate i u prvih sedam mjeseci ove godine. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. Osim toga to znači i da je porasla kupovna moć prije svega pravnih, a posredno i fizičkih osoba. Ne treba zaboraviti da je nedavno završio novi krug poticaja za kupovinu energetski učinkovitih vozila.
Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Renault treći na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca srpnja je pripao ponovno Škodi, koja s ukupno 5953 automobila drži 13,42 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 5118 vozila ili 11,54 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Renault s 3387 vozila ili 7,63 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 32,59 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2024-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Opel Corsa druga, a VW T-Cross treći
Prva na listi najprodavanijih modela u 2024. godini je Škoda Octavia s 3162 komada (7,13 posto tržišta). Opel Corsa je i dalje druga s 1878 komada (4,23 posto), a Volkswagen T-Cross treći s 1641 komada (3,70 posto). Renault Clio je na četvrtom mjestu s 1617 komada, a Suzuki Vitara peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2024. s 1369 prodana primjerka.
Gledamo li samo srpanj 2024. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu završio Volkswagen T-Cross s 314 prodanaih primjeraka. Na drugom mjestu je Opel Corsa s 289 komada, a na trećem mjestu Volkswagen Tiguan sa 198 komada. Četvrto mjesto je zauzeo MG ZS sa 184, a peti je Kia Stonic sa 145 komada registriranih u srpnju.
Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) zauzima prvo mjesto s ukupno prodanih 14.358 automobila ili 32,36 posto. Na drugo mjesto je zasjeo veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) sa 6925 automobila ili 15,60 posto. Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) je na trećem mjestu s 5734 automobila ili 12,29 posto. Dodamo li ovome i Nissan s 570 automobila ili 1,29 posto, kao i Mitsubishi s 4 vozila ili 0,01 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 6304 prodana automobila ili 14,21 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 4432 prodana vozila ili 9,99 posto.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2024-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. Sada ih je nakon srpnja bilo ukupno 52 različite marke.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon prvih sedam mjeseci 2024. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 23.096 komada ili 52,1 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2023. godinu benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon srpnja 2024. s prodanih 11.068 komada ili 24,9 posto tržišta. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na 2023. s 24,7 posto, 2022. je udio bio 20,7 posto, godine 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su završili redom: Suzuki (2616), Toyota (1558) i BMW (740).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon srpnja ove godine sa 8199 komada ili 18,5 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. Prošle, 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Potpuno električni automobili su završili na četvrtom mjestu. U prvih sedam mjeseci 2024. je prodano njih 1148 ili 2,6 posto. U 2023. je bilo registriarano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da prošle 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Nedavno je završio novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Očekujemo ove godine, ujesen, i novu rundu poticaja za pravne osobe, pa očekujemo nešto bolje rezultate za ovu godinu. Hoće li oni biti bolji od prethodne 2023. to još ne znamo, ali nekako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile.
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.
Nakon cijele 2023., listu je predvodila Tesla s 429 komada (26,5 posto EV tržišta u RH), Volkswagen je bio drugi s 226 komada (13,97 posto), treći je bio Renault sa 163 (10,07 posto) električna automobila. Škoda sa 119 (7,35 posto) primjeraka je bila četvrta, a poredak od top 5 marki je zatvorila Dacia s modelom Spring sa 115 (78,11 posto) vozila. Ukupno je 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.
Nakon srpnja ove godine na vrhu je Tesla s 444 vozila ili 38,68 posto tržišta, slijedi MG sa 104 vozila ili 9,06 posto. Na trećem mjestu je Hyundai sa 100 čisto električnih automobila ili 8,71 posto.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 852 komada ili 1,9 posto. Prošle godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a prethodne 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 762 komada, tu je još Renault sa 79 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 11 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon srpnja izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, njih 18.175 ili 40,97 posto. Da podsjetimo, prošle 2023. je ovdje prodano 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 3970 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,95 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).
Primorsko-goranska je na trećem mjestu s 2993 komada ili 6,61 posto (2023. je završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).
Istarska županija je na četvrtom mjestu s 2922 komada ili 6,59 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.
Požeško-slavonska županija je peta s 2669 komada ili 6,02 posto. 2023. je završila na 7. mjestu s 2259 komada ili 3,98 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila.
Kao i 2021., ali i 2022. godine na posljednjem mjestu je bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon rezultata za 2023. ova županija nije bila na posljednjem mjestu, jer su s 289 automobila ili 0,51 posto tržišta, završili na pretposljednjem mjestu. Na neslavnom posljednjem mjestu je 2023. završila Virovitičko-podravska županija s 262 prodana komada ili 0,46 posto. No Ličko-senjska županija je ponovno na neslavnom posljednjem mjestu sa 183 primjerka ili 0,41 posto u prvih sedam mjeseci 2024.