Novi automobili u 2024.

Prodaja automobila i dalje raste, u rujnu najprodavaniji model Škoda Octavia

07.10.2024 u 09:34

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistrirano 4123 novih osobnih automobila, što je 440 komada više nego u istom mjesecu 2023. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Octavia je ukupno najprodavaniji model s 3559 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec rujan, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 9. mjesec 2024. Generalno, rujan nam je donio bolje rezultate nego prethodni mjesec, ali to je razumljivo s obzirom da je završila sezona godišnjih odmora.

Novoregistrirano je ukupno u rujnu 4123 novih osobnih automobila. Uzmemo li u obzir samo mjesec rujan, to je 440 registracija novih automobila više ili rast od 11,95 posto u odnosu na prošlogodišnji rujan, kada ih je prodano 3683 komada.

Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2023. donijela rast od 12,16 posto. Dakle, izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu bili iznimka, već pravilo koje nam je donijelo sjajne rezultate i u prvih devet mjeseci ove godine. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. Osim toga to znači i da je porasla kupovna moć prije svega pravnih, a posredno i fizičkih osoba.

Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Renault treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca rujna je pripao ponovno Škodi, koja s ukupno 6970 automobila drži 13,46 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen s 6012 vozila ili 11,61 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Renault s 3880 vozila ili 7,49 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 32,56 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2024-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Opel Corsa druga, a VW T-Cross treći

Prva na listi najprodavanijih modela u 2024. godini je Škoda Octavia s 3559 komada (6,87 posto tržišta). Opel Corsa je i dalje druga s 1896 komada (3,66 posto), a Volkswagen T-Cross je i dalje treći s 1842 komada (3,56 posto). Renault Clio je i dalje na četvrtom mjestu s 1805 komada, a Suzuki Vitara i dalje peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2024. s 1573 prodana primjerka.

Gledamo li samo rujan 2024. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu završila Škoda Octavia s 226 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Renault Clio sa 133 komada, a na trećem mjestu Volkswagen Tiguan sa 131 komadom. Četvrto mjesto je zauzeo MG ZS sa 125, a peti je Volkswagen T-Cross sa 119 komada registriranih u rujnu.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) zauzima dosad u 2024. godini prvo mjesto s ukupno prodana 16.766 automobila ili 32,37 posto. Na drugom mjestu je veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) sa 7503 automobila ili 14,49 posto. Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) je na trećem mjestu sa 6608 automobila ili 12,76 posto. Dodamo li ovome i Nissan sa 681 automobilom ili 1,32 posto, kao i Mitsubishi sa 7 vozila ili 0,01 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 7296 prodana automobila ili 14,09 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 5338 prodanih vozila ili 10,30 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2024-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. Sada ih je nakon rujna bilo ukupno 52 različite marke.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon devet mjeseci 2024. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 27.833 komada ili 53,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2023. godinu benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon rujna 2024. s prodanih 11.792 komada ili 22,8 posto tržišta. Ovdje primjećujemo pad hibridnih automobila u odnosu na 2023. s 24,7 posto, 2022. je udio bio 20,7 posto, godine 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su završili redom: Suzuki (2834), Toyota (1816) i Renault (745).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon rujna ove godine s 9547 komada ili 18,4 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. Prošle, 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Potpuno električni automobili su završili na četvrtom mjestu. U devet mjeseci 2024. je prodano njih 1598 ili 3,1 posto. U 2023. je bilo registriarano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da prošle 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Nedavno je završio novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Hoće li rezultati u ovoj kategoriji na kraju godine biti bolji od prethodne 2023. to još ne znamo, ali nekako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Nakon cijele 2023., listu je predvodila Tesla s 429 komada (26,5 posto EV tržišta u RH), Volkswagen je bio drugi s 226 komada (13,97 posto), treći je bio Renault sa 163 (10,07 posto) električna automobila. Škoda sa 119 (7,35 posto) primjeraka je bila četvrta, a poredak od top 5 marki je zatvorila Dacia s modelom Spring sa 115 (78,11 posto) vozila. Ukupno je 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

Nakon rujna ove godine na vrhu je Tesla s 547 vozila ili 34,23 posto tržišta, slijedi Renault sa 180 vozila ili 11,26 posto. Na trećem mjestu je Dacia sa 136 čisto električnih automobila ili 8,51 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 1012 komada ili 2,0 posto. Prošle godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a prethodne 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2024. listu predvodi Dacia s 914 komada, tu je još Renault s 86 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 12 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon rujna izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, njih 21.526 ili 41,57 posto. Da podsjetimo, prošle 2023. je ovdje prodano 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 4627 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,94 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).

Primorsko-goranska je na trećem mjestu s 3551 komadom ili 6,86 posto (2023. je završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Istarska županija je na četvrtom mjestu s 3326 komada ili 6,42 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.

Požeško-slavonska županija je peta s 2754 komadom ili 5,32 posto. 2023. je završila na 7. mjestu s 2259 komada ili 3,98 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila.

Kao i 2021., ali i 2022. godine na posljednjem mjestu je bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon rezultata za 2023. ova županija nije bila na posljednjem mjestu, jer su s 289 automobila ili 0,51 posto tržišta, završili na pretposljednjem mjestu. Na neslavnom posljednjem mjestu je 2023. završila Virovitičko-podravska županija s 262 prodana komada ili 0,46 posto. No Ličko-senjska županija je ponovno na neslavnom posljednjem mjestu s 222 primjerka ili 0,43 posto u devet mjeseci 2024.