Novi automobili u 2024.

I dalje rast prodaje automobila, u studenom najprodavaniji model Suzuki Vitara

05.12.2024 u 08:30

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistrirano 4022 nova osobna automobila, što je 595 komada više nego u istom mjesecu 2023. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Octavia je ukupno najprodavaniji model s 3990 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec studeni, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za 11. mjesec 2024. Generalno, studeni nam je donio nešto lošije rezultate nego prethodni mjesec listopad.

Novoregistrirano je ukupno u studenom 4022 nova osobna automobila. Uzmemo li u obzir samo mjesec studeni, to je 595 registracija novih automobila više ili rast od 17,36 posto u odnosu na prošlogodišnji studeni, kada ih je prodano 3427 komada.

Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2023. donijela rast od 12,92 posto. Dakle, izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu bili iznimka, već pravilo koje nam je donijelo sjajne rezultate i u jedanaest mjeseci ove godine. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. Osim toga to znači i da je porasla kupovna moć prije svega pravnih, a posredno i fizičkih osoba.

Škoda na vrhu, Volkswagen drugi, a Renault treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca studenoga je pripao ponovno Škodi, koja s ukupno 8023 automobila drži 13,34 posto tržišta. Na drugom je mjestu i dalje Volkswagen sa 7050 vozila ili 11,72 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Renault s 4364 vozila ili 7,25 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 32,31 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2024-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, VW T-Cross drugi, a Opel Corsa treća

Prva na listi najprodavanijih modela u 2024. godini je Škoda Octavia s 3990 komada (6,63 posto tržišta). Volkswagen T-Cross je sada drugi s 2195 komada (3,65 posto), a Opel Corsa je sada treća s 1990 komada (3,31 posto). Renault Clio je i dalje na četvrtom mjestu s 1994 komada, a Suzuki Vitara i dalje peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2024. s 1888 prodanih primjeraka.

Gledamo li samo studeni 2024. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu sada završila Suzuki Vitara sa 189 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je Volkswagen Golf sa 177 komada, a na trećem mjestu Volkswagen T-Cross sa 159 komada. Četvrto mjesto je zauzela Škoda Octavia sa 140, a peti je Kia Stonic sa 123 komada registriranih u studenom.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) zauzima dosad u 2024. godini prvo mjesto s ukupno prodanih 19.511 automobila ili 32,43 posto. Na drugom mjestu je veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 8233 automobila ili 13,68 posto. Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) je na trećem mjestu sa 7642 automobila ili 12,7 posto. Dodamo li ovome i Nissan s 818 automobila ili 1,36 posto, kao i Mitsubishi s 12 vozila ili 0,02 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 8472 prodana automobila ili 14,08 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 6306 prodana vozila ili 10,48 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2024-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. Sada je nakon studenog bilo ukupno 53 različitih marki.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon jedanaest mjeseci 2024. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 29.041 komadom ili 48,3 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2023. godinu benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon studenog 2024. s prodanih 17.832 komada ili 29,6 posto tržišta. Ovdje primjećujemo rast hibridnih automobila u odnosu na 2023. s 24,7 posto, 2022. je udio bio 20,7 posto, godine 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su završili redom: Suzuki (3754), Toyota (2365) i Audi (1289).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon studenog ove godine s 10.259 komada ili 17,1 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. Prošle, 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Potpuno električni automobili su završili na četvrtom mjestu. U jedanaest mjeseci 2024. je prodano njih 1790 ili 3,0 posto. U 2023. je bilo registriarano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da prošle 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Prije koji mjesec je završio novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države. Sad već vidimo da su rezultati u ovoj kategoriji bolji od prethodne 2023. Bez obzira na već sada bolje rezuiltate u odnosu na prošlu godinu, treba reći kako se i kod nas osjeća splašnjavanje globalnog 'entuzijazma' za čisto električne automobile.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Nakon cijele 2023., listu je predvodila Tesla s 567 komada (26,5 posto EV tržišta u RH), Volkswagen je bio drugi s 226 komada (13,97 posto), treći je bio Renault sa 163 (10,07 posto) električna automobila. Škoda sa 119 (7,35 posto) primjeraka je bila četvrta, a poredak od top 5 marki je zatvorila Dacia s modelom Spring sa 115 (78,11 posto) vozila. Ukupno je 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

Nakon studenog ove godine na vrhu je Tesla s 576 vozila ili 32,18 posto tržišta, slijedi Renault sa 191 vozila ili 10,67 posto. Na trećem mjestu je Hyundai sa 165 komada ili 9,22 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 1242 komada ili 2,1 posto. Prošle godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nižoj razini nego u 2022. s 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a prethodne 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. U 2024. listu predvodi Dacia s 1129 komada, tu je još Renault sa 100 komada (riječ je naravno o istom motoru ECO-G100 iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 13 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača. Naknadna ugradnja plinske instalacije se u nove automobile, što je naravno legalno u ovlaštenim radionicama, ne uzima u obzir u ovoj analizi.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon studenog izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, njih 25.497 ili 42,38 posto. Da podsjetimo, prošle 2023. je ovdje prodano 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 5359 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,91 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto).

Primorsko-goranska je na trećem mjestu s 4260 komada ili 7,08 posto (2023. je završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Istarska županija je na četvrtom mjestu s 3806 komada ili 6,33 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu s 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto tržišta.

Požeško-slavonska županija je peta s 2833 komada ili 4,71 posto. 2023. je završila na 7. mjestu s 2259 komada ili 3,98 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila.

Kao i 2021., ali i 2022. godine na posljednjem mjestu je bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon rezultata za 2023. ova županija nije bila na posljednjem mjestu, jer su s 289 automobila ili 0,51 posto tržišta, završili na pretposljednjem mjestu. Na neslavnom posljednjem mjestu je 2023. završila Virovitičko-podravska županija s 262 prodana komada ili 0,46 posto. No Ličko-senjska županija je ponovno na neslavnom posljednjem mjestu s 271 primjerkom ili 0,45 posto u jedanaest mjeseci 2024.