Automobili koriste oko 1000 poluvodiča, a tipovi se razlikuju ovisno o primjeni. Među njima, SoC-ovi su bitni poluvodiči za tehnologiju autonomne vožnje i multimedijske sustave, koji zahtijevaju najsuvremeniju poluvodičku tehnologiju za postizanje napredne računalne snage
Danas je objavljeno kako je dvanaest kompanija koje se bave proizvodnjom automobila, električnih komponenti i poluvodiča osnovalo 1. prosinca zajedničku tvrtku 'Advanced SoC Research for Automotive' (ASRA) za provođenje istraživanja i razvoj digitalnih poluvodiča visokih performansi (System on Chip, SoC) za upotrebu u automobilima. ASRA će istraživati i razvijati SoC-ove za automobile koristeći chiplet tehnologiju za ugradnju SoC-a u vozila masovne proizvodnje od 2030. nadalje.
Tvrtke koje sudjeluju u ovom projektu (abecednim redom):
Proizvođači automobila:
- Honda Motor Co., Ltd.,
- Mazda Motor Corporation,
- Nissan Motor Corporation,
- Subaru Corporation,
- Toyota Motor Corporation
Proizvođači električnih komponenti:
- Denso Corporation,
- Panasonic Automotive Systems Co., Ltd.
Poluvodičke tvrtke:
- Cadence Design Systems, Japan,
- Mirise Technologies Corporation,
- Renesas Electronics Corporation,
- Socionext Inc., Synopsys Japan
Koliko su nam bitni poluvodiči u modernim automobilima?
Otprilike 1000 poluvodiča koristi se u svakom automobilu, a tipovi se razlikuju ovisno o primjeni. Među njima, SoC-ovi su bitni poluvodiči za tehnologiju autonomne vožnje i multimedijske sustave u automobilima, koji zahtijevaju najsuvremeniju poluvodičku tehnologiju za postizanje napredne računalne snage.
Primjeri poluvodiča koji se koriste u automobilima
ASRA će težiti visokoj razini sigurnosti i pouzdanosti koja je potrebna za automobile tako što će proizvođači automobila igrati središnju ulogu. Također, spajanjem tehnološkog i iskustvenog znanja kompanija za električne komponente i poluvodiče, ASRA će težiti praktičnoj primjeni najsuvremenijih tehnologija. Konkretno, ASRA planira istraživati i razvijati SoC-ove za automobile koristeći chiplet tehnologiju i kombinirajući različite tipove poluvodiča.
Prednosti Chiplet tehnologije
Prije svega ovom tehnologijom se ostavruje veća izvedba i multifunkcionalnost. Zatim slijedi veći prinos (eng. yield) čipova, a kao treća prednost je pravovremena komercijalizacija SoC-ova s funkcijama i performansama optimiziranim za zahtjeve krajnjeg korisnika (automobilske tvrtke).
ASRA ima za cilj uspostaviti tehnologiju čipleta u vozilima do 2028. i instalirati SoC u vozila masovne proizvodnje od 2030. nadalje. Kombinirajući japanske tehnološke sposobnosti i iskustvo u automobilskoj industriji, električnim komponentama i poluvodičima, ASRA će surađivati s industrijom, vladom i akademskom zajednicom na promicanju domaće i međunarodne suradnje kao vodeća svjetska tehnološka istraživačka skupina.
Za predsjednika ASRA-e je izabran Keiji Yamamoto (viši suradnik, Toyota Motor Corporation), dok je izvršni direktor Nobuaki Kawahara (viši savjetnik, Denso Corporation). Sjedište tvrtke je Nagono Campus, 2-14-1 Nagono, Nishi-ku, Nagoya, Aichi, u Japanu.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'