SVJETSKA PREMIJERA

Ovo je novi Renault 5 E-Tech electric: Povratak ikone u električnom obliku s početnom cijenom od 25.000 eura

26.02.2024 u 10:01

Bionic
Reading

Motor je dostupan s tri stupnja snage: 110 kW (150 KS / 245 Nm), 90 kW (120 KS / 225 Nm) ili 70 kW (95 KS / 215 Nm). Motor od 110 kW uparen je s baterijom od 52 kWh, dok su motori od 90 kW i 70 kW upareni s baterijom od 40 kWh. Samo će prvi motor biti dostupan pri lansiranju, a ostali će uslijediti kasnije

Upravo je održana svjetska premijera automobila koji spaja prošlost i budućnost automobilske industrije kakvu zamišlja prosječni Europljanin. Da, ovo je potpuno novi Renault 5 E-Tech electric, i da: potpuno je električan!

Iako je danas njegova službena globalna premijera, mi smo ga imali priliku vidjeti uživo prije nekih desetak dana na posebno organiziranoj novinarskoj pretpremijeri u Parizu. I moramo iskreno priznati da smo jedva čekali da vam ga predstavimo u njegovom punom svjetlu, no ipak smo bili obvezni pričekati i njegovu današnju službenu premijeru.

Renault 5 E-Tech electric (Iconic Yellow žuta boja) na pretpremijeri Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Ako ste možda pomislili da novi Renault 5 neće biti toliko avangardan kao Renault 5 Prototype predstavljen još 2021. Prevarili biste se: Renault 5 E-Tech electric izgleda još spektakularnije!

A možda i najbolji opis legendarnog modela Renault 5 u modernom obliku dao je Luca de Meo, izvršni direktor Grupe Renault: ‘Neki proizvodi su čarobni. Ne trebaju vam beskrajne rasprave, svi se uvijek slažu oko toga što treba učiniti. I jednostavno to rade. Nema inercije. Kada tvrtka oživi automobil koji je ostavio tako sjajne uspomene, u njega ulije ogromnu količinu ljubavi. To je nešto što uvijek obećava za budućnost, jer su to prepoznali kupci. Mogu vidjeti ljubav koja je ušla u auto.’

U kolektivnom sjećanju, Renault 5 nije samo originalni model lansiran 1972. godine. Renault 5 E-Tech električni spaja evokativne dizajnerske znakove iz tri modela: Renault 5 i Supercinq za njihov cjelokupni izgled, i Renault 5 Turbo za njegove produžetke krila i stav, sjedeći ravno na cesti.

Što je bolje od pop ikone da uvede električne automobile u europski mainstream?

Renault 5 bio je jedinstven automobil poznat po svom avangardnom dizajnu, svestranosti i štedljivosti goriva. Bavio se izazovima svog vremena za milijune obitelji, odgovarajući na naftni šok, promjenu načina života i potrebu za drugim automobilom. Nastavljajući ovo iznimno moderno naslijeđe, Renault 5 E-Tech electric hrabar je odgovor na društvene i ekološke izazove našeg vremena – energetska trijeznost, održivost i mali ugljični otisak.

Renault 5 E-Tech electric (Iconic Yellow žuta boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Sa svojim dizajnom koji osvaja srca, električnim i digitalnim značajkama napravljenim za funkciju i zabavu, te kružnim proizvodnim sustavom koji je ujedno i lokalni i odgovoran, ima sve što je potrebno za postavljanje novih standarda u gradskim automobilima za energetsku tranziciju.

Automobil nove generacije rođen iz Renaulutiona

Renault 5 E-Tech electric automobil je drugačiji od svih ostalih. Za Grupu Renault predstavlja strategiju oporavka Renaulution, kao i industrijsku obnovu i električni pomak svoje legendarne marke.

Razvijen kroz inovativne metode rada, proizvodni model ima svu čaroliju i šarm izložbenog automobila. Razvijen je u samo tri godine, u usporedbi s uobičajenih četiri. Prepun električne i digitalne tehnologije i proizveden u Francuskoj, također ima konkurentnu cijenu, počevši od oko 25.000 eura.

Kako bi postigla ovaj rezultat u segmentu malih, cjenovno pristupačnih gradskih automobila, Grupa se oslonila na svoj cjelokupni raspon stručnosti, a posebno na onu Renaulta, Amperea, entiteta Renault Grupe specijaliziranog za električna vozila i softver, i Mobilizea.

Za ovaj projekt, Grupa se oslonila na svoju novu multispecijalističku organizaciju, uspostavljenu kako bi držala korak s tehnološkim promjenama u ovom sektoru kroz agilan, inovativan i učinkovit pristup. Na primjer, Ampere je Renaultu donio neosporivu konkurentsku prednost, brzim razvojem originalne platforme posvećene malim električnim vozilima, zajedno sa snažnim europskim industrijskim ekosustavom. Kao rezultat toga, Renault je u mogućnosti razviti novu ponudu atraktivnih električnih vozila, koju danas predvodi Renault 5 E-Tech electric.

Električna platforma nove generacije, jedinstvena u Europi

Kako bi osigurali da proizvodni model isporučuje svu privlačnost izložbenog automobila predstavljenog u siječnju 2021., dizajnerski, inženjerski i proizvodni timovi radili su zajedno u komando modu kao dio obrnutog procesa 'od skice do ulice'. Dizajn vozila obično se prilagođava platformi na kojoj se gradi. U ovom slučaju, međutim, inženjeri su radili obrnuto, razvijajući platformu za dizajn koji je osvojio srce Luce de Mea: maketu od smole koju je izradio odjel za napredni dizajn.

Renault 5 E-Tech electric prvo je vozilo koje je u potpunosti dizajnirano na AmpR Small, novoj Ampere platformi posvećenoj električnim vozilima B-segmenta. To ga čini jedinstvenim vozilom sa stvarnim konkurentskim prednostima uključujući ravan pod, dugačak međuosovinski razmak (2,54 m), optimiziran unutarnji prostor i kapacitet prtljažnika (326 litara), niže težište i smanjenu težinu (manje od 1500 kg).

Platforma AmpR Small također je donijela ekonomiju razmjera u mnogim područjima bez ugrožavanja električnih komponenti ili tehnologija koje su korisne kupcima. Kroz ovaj disruptivni pristup, implementiran po prvi put, Renault je uspio skratiti vrijeme razvoja na samo tri godine.

Dimenzije i težina

Renault 5 E-Tech electric će imati sljedeće vanjske dimenzije: duljina 3,92 m, širina 1,77 m, visina 1,50m, međuosovinski razmak 2,54 m. Prednji prevjes 749 mm, stražnji prevjes 633 mm, razmak od tla 145 mm. Težina vozila je 1450 kg (52 kWh verzija) i do 1350 kg (40 kWh verzija).

Vanjski dizajn

Renault 5 E-Tech electric posjeduje retro-futurističke značajke dizajna uz posebne detalje koji potiču prave emocije, tvoreći svijetlu, modernu cjelinu.

Jedinstven u Renaultovoj ponudi, svjetlosni potpis sastoji se od dva pravokutnika sa zaobljenim kutovima smještenim u prednjem braniku, na istom mjestu kao i svjetla za maglu na Renaultu 5 Turbo. Plutajući dizajn s istim pravokutnim efektom ugraviran je u staklo potpuno LED prednjih svjetala.

Dok su lukovi kotača kružni, struktura blatobrana odjekuje karakterističnom obliku lukova na originalnom Renaultu 5. Šareni ukrasi krova (u crnoj, crvenoj ili zlatnoj boji), tamnocrvena okomita stražnja svjetla i živopisne boje karoserije također podsjećaju na originalni Renault 5 i njegovu sposobnost da grad učini svjetlijim.

Renault 5 E-Tech electric (Iconic Yellow žuta boja) na pretpremijeri Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Prisutni na svim verzijama, veliki kotači od 18" ključna su značajka idealnih proporcija Renaulta 5 E-Tech electric. Gume 195/55R18 dolaze s ukrasima kotača za završni sloj Evolution i aluminijskim kotačima na opremi Techno i Iconic Cinq razine.

Svijetle ikonske boje

Renault 5 E-Tech electric bit će dostupan od lansiranja u pet boja karoserije, od kojih su dvije apsolutno kultne: Pop Yellow žuta i Pop Green zelena. Izravno su inspirirane dvjema amblematskim nijansama koje su bile prisutne u katalogu iz 1970-ih i koje su zauvijek povezane u kolektivnom sjećanju s Renaultom 5. Intenzivan efekt svjetlucanja dodaje notu visoke tehnologije pop art izgledu. Učinak je vidljiv tek kada pažljivo pogledate lak na svjetlu. Iz daljine boja izgleda solidno. Kao dodatni bonus, Pop Green će biti dostupan po narudžbi bez dodatnih troškova.

Manje bujne, ali jednako elegantne, tri ostale nijanse su: Pearl White bijela, Starry Black crna i Midnight Blue palva. Dvobojna boja sa Starry Black crnim krovom također je dostupna s najvišom (Iconic Cinq) i srednjom (Techno) razinom opreme.

Unutrašnjost

Unutar Renault 5 E-Tech electric, nadzorna ploča stilski kombinira najistaknutije značajke nekoliko generacija Renaulta 5: na primjer, dvoslojnu strukturu okrenutu prema putniku, podstavljeni poprečni raspored i pravokutnu ploču s instrumentima sa zaobljenim rubovima.

Na Iconic Cinq visokoj razini opreme, potpis ‘Renault 5’ može se vidjeti na Grand Brillant Black vodoravnom ukrasu okrenutom prema putniku iznad ‘podstavljenog’ područja. Sa svojim elegantnim pozadinskim osvjetljenjem, ovaj potpis kabini daje dodatni dašak luksuza i dizajna visoke tehnologije.

Ista pažnja posvećena estetskim detaljima može se vidjeti u dizajnu ventilacijskih otvora. Odstupajući od uobičajenog standardiziranog, poprečnog dizajna, posuđuju dizajn svjetlosnog potpisa na prednjem kraju automobila.

Kultna sjedala i presvlake

Upečatljivo moderan dizajn sjedala zapravo je izravno inspiriran kultnim R5 Turbo, sa svojom značajkom u obliku slova H, podsjetnikom da je Renault bio iznimno inovativan na ovom području 70-ih i 80-ih godina.

Što se tiče presvlaka, što može biti univerzalnije i transgeneracijsko od trapera? Robustan, originalan i gostoljubiv, traper daje moderan doprinos dobrom raspoloženju koje prenosi Renault 5 E-Tech electric. Izrađena od 100 posto reciklirane plastike (PET) boca za vodu, ova traper tkanina koristi se na sjedalima, nadzornoj ploči i pločama vrata na srednjoj klasi Techno završne obrade.

Simbol odvažnog dizajna i prestižnog potpisa, Iconic Cinq blješti bojama za vrhunsku vintage završnicu. Sjedala su presvučena sivom tkaninom, sa H u vrijesko žutoj boji i velikim tiskanim '5', također u žutoj boji. Ova presvlaka također je izrađena od 100 posto reciklirane tkanine.

Veliki horizontalni ekran

Dvostruki horizontalni zaslon daje suvremen, high-tech, zabavan izgled unutrašnjosti Renault 5 E-Tech. Prvi zaslon okrenut prema vozaču je digitalna ploča s instrumentima od 10 inča (ugrađena 7 inča na početnom modelu) koja prikazuje sve informacije o vožnji, s izborom između pet različitih prikaza. Središnji multimedijski zaslon ima 10" na svim verzijama. Pokreće ga sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom za razine opreme Techno i Iconic Cinq.

Grafičko sučelje s pop art izgledom

Pop art grafika Renaulta 5 E-Tech electric savršeno se uklapa u vanjski dizajn. Na isti način kao i za Rafale i Scenic E-Tech Electric, dizajn se oslanja na snažne grafičke linije dijamanta s dijagonalom od 28° što podsjeća na Renaultov logotip 'Nouvel'R'. Korisnici mogu personalizirati raspon svijetlih boja i ekskluzivnih tekstura, na temelju iste teme kao i logotip, kako bi odgovarali odabranom načinu vožnje i, šire, vlastitom raspoloženju i zahtjevima. S kombinacijom boja (8), gustoća (2) i tekstura (4), više od 128 različitih varijacija moguće je za visoko personalizirano iskustvo u kabini.

Okrenuta prema vozaču, 10" digitalna ploča s instrumentima prikazuje brzinu vozila šarenim alfanumeričkim znakovima umjesto tradicionalnim crnim ili bijelim (prvi na tržištu!). Gledajući dalje od realističnog dizajna, 3D prikaz vozila na sučelju uključuje ogromna količina detalja, prilagođavajući vozilo do te mjere da reproduciraju točnu boju karoserije.

Motori i baterije

Ispod poklopca motora, motor Renault 5 E-Tech electric je kompaktniji od motora na Megane E-Tech electric i Scenic E-Tech electric, na kojima se temelji. Ostaje vjeran Renaultovoj preferiranoj tehnologiji sinkronog rotora. Budući da nema trajne magnete, ne koristi rijetke zemljine minerale, čime se smanjuje njegov utjecaj na okoliš. Magneti su zamijenjeni bakrenim zavojnicama, a žice su raspoređene i usmjerene na način da izdrže centrifugalnu silu rotora.

Dvije opcije baterije

Renault 5 E-Tech electric bit će dostupan s dvije litij-ionske baterije. Najveći, koji će biti jedini dostupan pri lansiranju na tržište, ima kapacitet od 52 kWh i domet do 400 km WLTP. Drugi ima kapacitet od 40 kWh za domet do 300 km WLTP. Oba koriste tehnologiju NMC (Nikal Mangan Kobalt) za najbolju gustoću energije na današnjem tržištu.

Ovi baterijski moduli dizajnirani su za poboljšanje gustoće energije bez povećanja veličine. Baterija od 52 kWh uključuje četiri velika modula u svom kućištu, u usporedbi s 12 manjih modula koji se nalaze na Megane E-Tech electric i ZOE. Ova pojednostavljena arhitektura donosi uštedu težine od 20 kg u usporedbi sa ZOE (oko 300 kg). U svakom od četiri modula sastavljeno je ukupno 46 ćelija, od kojih svaka teži oko 55 kg.

Baterija od 40 kWh ima samo tri velika modula u istom kućištu. Svaki od ova tri modula uključuje 31 ćeliju povećane debljine, težine oko 240 kilograma.

Za poboljšane performanse u svim uvjetima, baterija je opremljena tekućinskim sustavom hlađenja za regulaciju njezine temperature. Radi veće sigurnosti, rashladna tekućina ne cirkulira unutar kućišta već kroz ekstrudirani pod. Konačno, prilikom punjenja vozila, vrijeme punjenja može se optimizirati predkondicioniranjem baterije i planiranjem putovanja pomoću Google Maps.

Renault 5 E-Tech electric
  • Renault 5 E-Tech electric
  • Renault 5 E-Tech electric
  • Renault 5 E-Tech electric
  • Renault 5 E-Tech electric
  • Renault 5 E-Tech electric
    +85
Renault 5 E-Tech electric Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Tri snage motora

Temeljen izravno na motoru Megane E-Tech Electric i Scenic E-Tech Electric, Renault 5 E-Tech Electric također ima koristi od iskustva stečenog s drugim električnim motorima, kao što je ZOE, u smislu izdržljivosti. Također dobiva niz novih značajki, uključujući novu generaciju energetske elektronike (inverter) i prerađeni reduktor. Razlika se vidi u veličini i težini. Motor je 15 kg lakši s rotorom koji je kraći 3 cm kako bi mogao stati ispod poklopca motora Renault 5 E-Tech electric.

AC/DC pretvarač, koji pretvara 400 V iz baterije u 12 V, i kutija s priborom koja upravlja distribucijom energije, integrirani su u punjač kako bi se uštedio prostor. Novi pogonski sklop težak je samo 105 kg, uključujući punjač.

Motor je dostupan s tri stupnja snage: 110 kW (150 KS / 245 Nm), 90 kW (120 KS / 225 Nm) ili 70 kW (95 KS / 215 Nm). Motor od 110 kW uparen je s baterijom od 52 kWh, dok su motori od 90 kW i 70 kW upareni s baterijom od 40 kWh. Samo će prvi motor biti dostupan pri lansiranju, a ostali će uslijediti kasnije.

U verziji od 110 kW, Renault 5 E-Tech electric ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 8 sekundi i od 80 do 120 km/h za manje od 7 sekundi. Najveća brzina elektronički je ograničena na 150 km/h. Dvosmjerno punjenje izmjeničnom strujom od 11 kW

Renault 5 E-Tech electric bit će prvi u dugoj seriji automobila koji će biti opremljen novim dvosmjernim AC punjačem od 11 kW s V2L (vehicle-to-load) za spajanje uređaja na bateriju vozila i V2G (vehicle-to -mreža) za vraćanje električne energije u mrežu i uštedu na kućnom punjenju.

Ovaj dvosmjerni punjač od 11 kW AC radit će na verzijama od 110 kW i 90 kW, a verzija od 70 kW bit će opremljena konvencionalnim, tj. jednosmjernim AC punjačem od 11 kW. Punjač od 11 kW standardno ugrađen u sve verzije čini Renault 5 E-Tech Electric još svestranijim, spremnim za vožnju u bilo kojem europskom gradu.

S točkom za punjenje od 11 kW AC, bateriji od 52 kWh trebat će 4 sata i 30 minuta da se napuni od 10 do 100 posto. Bateriji od 40 kWh trebat će sat vremena manje.

Iznad svega, Renault 5 E-Tech electric izuzetno je okretan, sa svojim optimiziranim prednjim ovjesom i malim krugom okretanja. Stražnji ovjes s više karika, posuđen iz vrhunskih tržišnih segmenata, pruža razinu držanja ceste i performansi koje su prije bile nepoznate u ovom segmentu. Sve to doprinosi iznimnom užitku u vožnji, bez kompromisa u udobnosti.

Renault 5 E-Tech electric (Iconic Blue plava boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Ovo postignuće pokazuje izvrsnost Grupe Renault u dizajnu i proizvodnji malih, laganih, konkurentnih i popularnih električnih vozila koja će igrati ključnu ulogu u električnoj tranziciji automobilskog tržišta.

Sustavi pomoći vozaču i sigurnost

Renault 5 E-Tech Electric ima niz sustava za pomoć u vožnji (ADAS), u rangu s najboljima u sljedećem segmentu, u pogledu vožnje, sigurnosti i parkiranja.

Uz sustav nadzora pozornosti vozača, isporučuje se s četiri sigurnosna ADAS-a viđena na Meganeu E-Tech electric, ali do sada nisu bili prisutni u B segmentu, i koji nadilaze zahtjeve novog GSR II (Opća sigurnosna regulativa II): automatski kočenje u nuždi unatrag, prednji senzori za zadržavanje vozne trake u nuždi, stražnji senzori za zadržavanje vozne trake u nuždi i siguran izlaz putnika.

Proizveden u Francuskoj

Kompleks ElectriCity koji okuplja tri proizvodna pogona Douai, Maubeuge i Ruitz u sjevernoj Francuskoj bit će središte industrijskog sustava koji proizvodi Renault 5 E-Tech electric. Vozilo će se sastavljati u Douaiju, a baterija u Ruitzu (prije pune proizvodnje baterija u gigatvornici Douai u partnerstvu s AESC-Envisionom od ljeta 2025.). Motor će se proizvoditi u tvornici Cléon u Normandiji, odražavajući odluku da se proizvodnja zadrži u Francuskoj.

Renault 5 E-Tech electric (Iconic Green zelena boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Očekuje se da će ovaj proizvodni sustav 4.0 skratiti vrijeme potrebno za izradu električnog Renault 5 E-Tech na devet sati. Da bi to učinio, oslanjat će se na Industrial Metaverse. Dizajniran za ponovno osmišljavanje automobilske proizvodnje ubrzavanjem konkurentske prednosti, omogućuje optimizaciju proizvodnje u stvarnom vremenu kroz milijune podataka koji se vraćaju iz sustava, a svi su sada povezani.

Za kraj, Renault 5 E-Tech electric a tržište stiže u rujnu 2024.