test automobila

Vozili smo Renault Espace E-Tech full hybrid 200: Veći brat Australa moderna je obiteljska SUV krstarica

14.01.2024 u 08:08

Bionic
Reading

Njegov puni hibridni motor E-Tech snage 200 KS (146 kW) kombiniran je s automatskim mjenjačem s više načina rada za pravi užitak u vožnji, a dojam dinamičnosti posebno je naglašen u inačicama s novom generacijom sustava MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced

Renault Espace je još od trenutka kada se pojavio na tržištu daleke 1983. bio sinonim za pametno osmišljen monovolumen ili MPV vozilo. No danas, potpuno novi Espace, koji je svoju svjetsku premijeru imao krajem ožujka 2023. više nije vozilo tih karakteristika, barem na papiru.

Sada je Espace postao SUV s 5 ili 7 sjedala dužine od skoro 4,8 m, a opet mogli bismo reći da je novi Espace zapravo postao MPV modernog doba sposoban i za silazak s asfaltiranih prometnica iako nema pogon na sva četiri kotača. Drugim riječima, s padom popularnosti monovolumen vozila narastao je SUV segment. Zašto je to tako? Pa vjerojatno zato jer ljudi danas žele prostrano, svestrano i nadasve, sigurno vozilo, a to moderna SUV vozila uglavnom i jesu.

Mnogi će reći da je novi Espace veliki brat Australa, i neće pogriješiti, jer novi Espace i izgledom nedvojbeno podsjeća na Austral predstavljen godinu dana ranije, a zasad i svojom motorizacijom E-Tech Full Hybrid 200 koju dijeli sa svojim manjim bratom.

Renault Espace E-Tech Full Hybrid 200 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Treba reći i kako se novi Espace proizvodi u tvornici u Palenciji, u Španjolskoj, koja je u godinu i pol dana obnove u potpunosti modernizirana te sada raspolaže najnaprednijim kapacitetima i najpreciznijim sustavima kontrole kvalitete uz koje uspješno ispunjava sve strože okolišne kriterije.

Naš testni model je imao točnu oznaku Renault Espace iconic E-Tech full hybrid 200.

Vanjski izgled, struktura i dimenzije

Novi Espace ima, usporedimo li ga s Australom, gotovo identičan dizajn, a krasi ga atletski i elegantan izgled jednog modernog SUV-a ili 'Nouvelle vague' (hrv. Novi val) dizajn Renaultovih najnovijih modela. O samim dimenzijama Espacea ćemo nešto kasnije u tekstu. Novi Espace je dostupan u tri inačice: techno, esprit Alpine i iconic.

Na prednjem se kraju nalazi maska izrađena od okomitih rešetki (inačice iconic i techno) te spojler koji ističe statusnu važnost novog modela. Prednji kraj inačice esprit Alpine krasi uzorak šahovnice koji simbolizira njezin sportski pedigre. Bočne strane novog Espacea krase ključne odlike jednog SUV-a: prošireni lukovi blatobrana i elegantna, sjajno crna zaštitna letvica. Isklesan poklopac motora, padajuća krovna linija i stražnji spojler kojemu je središnji dio ponešto spušten (za razliku od Australa) samo su neke od karakteristika koje ističu sportski duh novog Espacea. Prostranost u unutrašnjosti naglašena je produljenim stražnjim prevjesom i okomitim stražnjim prozorom.

Prednja doplatna Matrix LED svjetla s dnevnim LED svjetlima u obliku slova C pridonose tehnološki naprednom izgledu, a stražnja se svjetla protežu sve do logotipa, naglašavajući impozantan stav SUV-a. Hologramski 3D efekt, stvoren uz pomoć tehnologije mikrooptičkih vlakana, izuzetno je precizan. Vozilu daje poletan izgled te udahnjuje život njegovoj izuzetnoj osobnosti. Naravno, standardni su i dinamički pokazivači smjera.

Novi Espace temelji na Alijansinoj namjenskoj platformi CMF-CD, a treba reći i kako je baš Austral bio prvo vozilo Renault dizajnirano na 3. generaciji CMF-CD platforme koja je zajednički razvijena unutar Alijanse te sadrži najnoviju snažniju i učinkovitiju verziju 'Full Hybrid' E-TECH sustava (Austral ima i dva benzinska 48V ili 12V 'Mild Hybrid' motora). Treba reći da Espace, baš kao niti Austral, neće dobiti svoju 100-postotnu električnu verziju, kao niti pogon na sva četiri kotača.

Njegove dimenzije su sljedeće: duljina 4722 mm, širina 1843 mm (s otvorenim retrovizorima 2083 mm), visina 1645 mm, međuosovinski razmak 2738 mm. Za usporedbu Renault Austral je ovih dimenzija: duljina 4510 mm, širina 1825 mm, visina 1618 mm, međuosovinski razmak 2667 mm.

Nadalje, prednji prevjes Espacea je 925 mm (Austral isto 925 mm), dok je stražnji prevjes 1059 mm (Austral 917 mm). Visina od podloge je 180 mm, dok je kod Australa ona nešto niža: 170 mm. Kruga okretanja između pločnika je 11,6 m (naš testni s 4Control sustavom 10,3 m).

Prtljažnik novog Espacea jedan je od najvećih na tržištu, što ga čini idealnim za obitelji. Želite li optimizirati prostor u stražnjem dijelu kabine i stvoriti ravnu podnicu za jednostavniji utovar, jednostavno preklopite drugi red sjedala (jedan, dva ili sva tri naslona) uz pomoć polugica za deblokadu Easy Folding. Stražnja sjedala se mogu dijeliti u omjeru 60:40.

Tako je (prema VDA standardima) u verziji sa 7 sjedala njegov volumen 159 l, konfiguracija s uzdignutim naslonima 5 sjedala (klizna klupa u potpunosti pomaknuta prema natrag, a dodatna dva sjedala spuštena u podnicu) 477 l (verzija s 5 sjedala 581 l). Konfiguracija s uzdignutim naslonima 5 sjedala (klizna klupa u potpunosti pomaknuta prema naprijed) mjeri volumen od 677 l (verzija sa 5 sjedala 777 l). Konfiguracija kada su polegnuti nasloni drugog i trećeg reda sjedala nudi maksimalni volumen od 1714 l (verzija sa 5 sjedala 1818 l).

Espace je opremljen i s električnim poklopcem prtljažnika koji je moguće otvoriti ili zatvoriti u kokpitu, pritiskom gumba na poklopcu prtljažnika, s pomoću kartice za ulazak u vozilo bez ključa ili zamahom stopala ispod stražnjeg odbojnika.

Težina praznog vozila je 1627 kg (1517 kg s 4Control sustavom), a najveća dopuštena masa prikolice s kočnicama je 1500 kg (bez kočnica 750 kg). Najveća dopuštena nosivost na krovu je 75 kg.

Naš je testni model imao, za iconic verziju standardne, 20-colne aluminijske kotače Effie dijamante obrade, sa zimskim gumama Hankook Winter i*cept evo3 dimenzija 235/45R20. Rezervni kotač je smanjenih dimenzija R18 i doplatan.

Vanjska boja našeg testnog modela je također doplatna: Terre metalik boja - plava Nocturne.

Unutrašnjost

Ulaskom u kabinu Espacea imate dojam da ste ušli u Austral, ali prostora naravno ima puno više. Novi Espace donosi nekoliko značajki koje putnički prostor pretvaraju u pravi dnevni boravak na kotačima te tako učvršćuje vodeći položaj i status prethodnih generacija. Kvaliteta završne obrade vidljiva je već na prvi pogled, a krasan putnički prostor se može se pohvaliti sveobuhvatnom opremom.

Espace je oduvijek nudio najudobnija sjedala, a ona su sada još i bolja. Sve su inačice opremljene kliznim naslonom za ruku na središnjoj konzoli, dok su za drugi red sjedala inačice iconic dostupni i meki, opuštajući i ergonomski oblikovani jastučići za glavu, izrađeni od iste tkanine kao i presvlake.

Inačica iconic, u našem slučaju, se može pohvaliti novom razinom luksuznog uređenja koje uključuje umetke od pravog drva jasena na armaturnoj ploči, podstavljene kožnate presvlake svijetlosive boje Sand i Mokka smeđe obloge. Sjedala ove inačice imaju funkciju grijanja (kao i upravljač) te ih je moguće električno podesiti prema duljini, visini i nagibu. Vozačevo sjedalo opremljeno je i funkcijom masaže donjeg dijela leđa.

Renault Espace: interijer 7 sjedala Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Kako bi prostor u unutrašnjosti bio maksimalno praktičan i udoban za sve putnike, Renault je uveo inovaciju: nova generacija Espacea po prvi put uključuje klizni drugi red sjedala koji se može pomicati za 220 mm prema naprijed i natrag. Tako će putnici u drugom redu sjedala uživati u najvećem prostor za koljena na tržištu (do 321 mm).

Opcijski panoramski krov, kao u našoj testnoj verziji, osvjetljuje unutrašnjost snažnije no ikad. Budući da je izveden bez poprečnih greda, putnici će uživati u 1 m2 sunčeve svjetlosti (panoramski krov dugačak je 1,33 m i širok 0,84 m). Unutrašnja strana tog tehnološki naprednog panoramskog krova prevučena je slojem koji filtrira ultraljubičaste i infracrvene zrake te sprječava gubitak topline iz putničkog prostora. Toliko je učinkovit da nećete trebati sjenilo za zaštitu od topline i bliještanja.

Prvi put viđen na potpuno novom Meganeu E-TECH Electric, zatim u Australu, OpenR zaslon u Espaceu prikazuje i ploču s instrumentima i navigacijske i multimedijske sustave, dok uključuje najbolje Googleove usluge i aplikacije. Dva velika zaslona od 12 inča plus head-up zaslon od 9,3 inča čine ukupni prostor zaslona od 984 cm² cm² za intuitivno, impresivno i povezano iskustvo vožnje.

Završna obrada OpenR zaslona napravljena je prema istim standardima kao i high-end tableti i pametni telefoni. Zaslon je prekriven Gorilla-Glass aluminosilikatnim staklom – kaljenim staklom koje je ultra-otporno na ogrebotine, svakodnevne udarce i ponovljeno čišćenje. On je također dobio dodatne premaze protiv otisaka prstiju i odsjaja kako bi ga bio užitak dodirivati kao i vidjeti.

Odjeljak OpenR zaslona posvećen instrument ploči nudi vozaču četiri opcije prikaza, ovisno o tome što mu je potrebno u bilo kojem trenutku: Classic (brzina, broj okretaja, itd.), Navigacija (karte), Zen (minimalistički) i Road ( vizualizacija okolne ceste i prometa). Široko prilagodljiv zaslon nadzorne ploče također ima pet widgeta (štednja goriva, tlak u gumama, udaljenost, eko-monitor, glazba) i osam boja osvjetljenja.

OpenR zaslon i integrirani kompaktni kožni volan spajaju se u jednu cjelinu kroz fino podešene detalje. Blago četvrtasti oblik upravljača olakšava ulazak i izlazak iz vozila te omogućuje optimalan pogled na ploču s instrumentima. Njegova kompaktna veličina savršeno odgovara izgledu kokpita OpenR zaslona i doista je vrlo ugodan za držanje i upravljanje vozilom.

Dizajn interijera potpuno novog Australa ima jedinstvenu visoko postavljenu široku središnju konzolu. Elegantna i moderna, stvara suptilnu podjelu između vozača i suvozača, dajući svakoj osobi vlastitu ultramodernu zaštitnu čahuru, ali još uvijek dovoljno otvorenu da i dalje mogu uživati u međusobnom društvu.

Elegantan dizajn je očišćen od svih tipki i prekidača, koji se sada nalaze oko upravljača i OpenR zaslona, kao što je automatski E-shifter s električnim upravljanjem.

Dodatni slobodni prostor na središnjoj konzoli sada je dom za naslon za ruke prekriven finom završnom obradom koja je ugodna na dodir i izgrađena na čvrstom Satin Chrome nosaču. Ergonomski dizajniran, može kliziti naprijed-natrag, jamčeći jednostavno korištenje multimedijskog zaslona i tipki poput klavirskih tipki smještenih odmah ispod.

Naš je testni Espace imao izvrsni, doplatni, audio sustav Harman Kardon. Zvučnici ovog audiosustava posebno su dizajnirani za Austral te se odlikuju naprednom zvučnom tehnologijom koja se prilagođava vašem okruženju. Ozvučenje s 12 zvučnika i snagom od 485 W osigurava savršeno zvučno iskustvo u cijelom interijeru.

Sustav uključuje 2 visokotonca uz ploču s instrumentima, po 2 visokotonca u panelima vrata sprijeda i straga, 2 surround zvučnika, 1 središnji srednjetonski zvučnik sprijeda, 2 visokotonca i 1 subwoofer u prtljažniku. Da bi užitak u glazbi bio potpun, na raspolaganju su vam i različite postavke zvuka.

Renault Espace iconic E-Tech full hybrid 200
  • Renault Espace iconic E-Tech full hybrid 200
  • Renault Espace iconic E-Tech full hybrid 200
  • Renault Espace iconic E-Tech full hybrid 200
  • Renault Espace iconic E-Tech full hybrid 200
  • Renault Espace iconic E-Tech full hybrid 200
    +68
Renault Espace E-Tech Full Hybrid 200 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sigurnost i sustavi pomoći

Rekli smo već kako se novi Espace (kao i Austral) temelji na Alijansinoj namjenskoj platformi CMF-CD. Espace E-Tech full hybrid je dio programa sigurnosti 'Human First' i nudi brojne napredne sustave koji jamče sigurnost svih putnika u vozilu.

Tako je Espace opremljen s 27 sustava za pomoć u vožnji, što uključuje najbolje sustave za pomoć u vožnji i sigurnosne značajke. Ovih 27 sustava za pomoć u vožnji podijeljena su u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost. Osmišljeni da pruže neusporedivu udobnost u vožnji, pomažu održati kontrolu u svim uvjetima kako bi se zajamčila sigurnost putnika u vozilu i ostalih sudionika u prometu.

Tu su, između ostalog, sljedeći sigurnosni sustavi: najnoviji 9,3-inčni head-up zaslon, poluautomatski sustav za parkiranje slobodnih ruku, 3D kamera s prikazom u 360 °, upozorenje na izlazak iz traka (LDW), upozorenje na vozilo u mrtvom kutu (BSW), sustav za održavanje vozila u prometnom traku (LKA), funkcija pomoći pri kočenju unatrag, upozorenje na nadolazeći promet straga, sustav za siguran izlazak putnika.

Uz pomoć poboljšanih značajki pasivne sigurnosti, novi Espace savršeno štiti svoje putnike i ostale sudionike u prometu. Putnički prostor sada je dodatno osiguran u slučaju frontalnog, bočnog ili stražnjeg sudara.

U putnički prostor ugrađeno je sedam zračnih jastuka, uključujući novi zračni jastuk između prednjih putnika koji sprječava sudaranje glava u slučaju bočnog sudara. Osim toga, senzori pritiska u vratima rano prepoznaju da je došlo do bočnog sudara i tako ubrzavaju aktivaciju zračnih jastuka.

Sigurnosni pojasevi s predzatezačima i graničnicima sile zatezanja sprječavaju ozljede prsa u slučaju teškog sudara, a pričvrsne su točke dodatno optimizirane za još bolju zaštitu lumbalnog dijela. Svi nasloni za glavu dizajnirani su da spriječe nastanak trzajnih ozljeda.

Kako bi se povećala sigurnost djece, u vozilo su ugrađene tri pričvrsne točke Isofix: dvije na stražnjoj klupi i jedna na suvozačevu sjedalu.

E-Tech hibridni pogon

Vrijednosti dosega i ugljičnih emisija novog Espacea jedne su od najboljih u segmentu, a njegov full hibridni pogon je poznat iz Australa. Puni hibridni motor E-Tech snage 200 KS (146 kW) kombiniran je s automatskim mjenjačem s više načina rada za pravi užitak u vožnji, a dojam dinamičnosti posebno je naglašen u inačicama s novom generacijom sustava MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced.

Nova generacija hibridnog motora E-Tech temelji se na novom 1,2-litrenom 3-cilindričnom motoru s turbopunjačem koji razvija 96 kW (130 KS) snage i 205 Nm okretnog momenta, a koji je kombiniran s električnim motorom za dodatnu isporuku snage i okretnog momenta (50 kW (68 KS) i 205 Nm) te visokonaponskog elektropokretača-generatora (18,4 kW (25 KS), 50 Nm) koji pokreće termički motor i omogućuje promjenu stupnjeva prijenosa.

Uz automatsko pokretanje u 100 posto električnom načinu rada i prikupljanje energije prilikom svakog usporavanja i kočenja, ovaj motor omogućuje da do 80 posto vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40 posto. Tako možete uživati u svim prednostima električne vožnje, bez brige o punjenju.

Zahvaljujući automatskom sustavu upravljanja, termički motor i električni motori pune bateriju u skladu s uputama inteligentnog prijenosnog sustava. Na učinkovitost punjenja može utjecati i sam vozač tako da uz pomoć polugica na upravljaču ili postavki sustava MULTI-SENSE odabere neki od četiri načina prikupljanja energije.

Kako bi vozač bio obaviješten o učinkovitosti vožnje na hibridni pogon, digitalna instrumentna ploča prikazuje dijagram protoka energije u obliku jedinstvenih animacija. Indikator napunjenosti baterije u stvarnom vremenu prikazuje količinu raspoložive električne energije. Dijagram prikupljanja energije osvijetlit će se svaki put kad vozač popusti pritisak na papučicu gasa ili zakoči. Multimedijski sustav OpenR Link prikazuje energetske tokove i vrstu aktivnog pogona (električni, termički ili hibridni).

Pomoćnik za intuitivnu hibridnu vožnju pomaže vam da u što većoj mjeri iskoristite raspoloživu električnu energiju. Podaci povezanih karata, kao što je topografija sljedećih sedam kilometara ceste (ako nema zadanog odredišta, u obzir se uzima najizglednija ruta), unaprijed se prosljeđuju sustavu upravljanja baterijom koji zatim daje prednost radu električnog motora.

Povratne informacije o vožnji prikazuju se u obliku stupčastih grafikona s detaljnim informacijama o potrošnji i kilometraži prijeđenoj u 100 posto električnom načinu rada.

Hibrid s više načina rada

Puni hibrid E-Tech zadržava domišljatu arhitekturu i donosi pregršt inovacija. Razvio ga je i patentirao Renaultov inženjerski odjel, a riječ je o serijsko-paralelnoj arhitekturi. Litij-ionska baterija je kapaciteta (1,7 kWh / 400 V), dok je za mijenjanje stupnjeva prijenosa zadužen Renaultov napredni dog-clutch mjenjač s više načina rada (dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja za benzinski motor). Ovaj multimode mjenjač s 15 načina rada može podnijeti više okretnog momenta (do 410 Nm u usporedbi s 350 Nm za prvu generaciju) i snage te nudi brži odziv. Treba napomenuti i kako je baterija ove inačice motora teška 25,6 (+/-0,8) kg.

  • Tako ovaj inteligentni automatski mjenjač s više načina rada samostalno odabire najprikladniji način rada:
  • 100 posto električni (samo električni motor pokreće kotače);
  • dinamični hibrid (termički motor i električni motor zajedno pokreću kotače);
  • e-drive (električni motor pokreće kotače, a termički motor puni bateriju);
  • termički pogon (aktivan je samo termički motor koji pokreće kotače i/ili puni bateriju);
  • regenerativno kočenje (kinetička energija kotača prenosi se električnom motoru koji puni bateriju).

Espaceov E-Tech hibridni pogon s 200 KS čini vožnju maksimalno učinkovitom. Što se ubrzanja od 0 do 100 km/h tiče, ono iznosi 8,8 s, a krajnja brzina mu je ograničena na 175 km/h.

Pokretan ovim pogonom Espace se odlikuje niskom potrošnjom goriva i emisijama CO2 u klasi (4,6-5,0 l/100 km i 104-113 g CO2/km), bez negativnog utjecaja na užitak u vožnji. Spremnik goriva je 55 litara. Novi visokoučinkoviti termički motor (41 posto) čini ga jednim od hibridnih SUV-ova s najnižim uporabnim troškovima na tržištu, i pravom alternativom dizelašima.

4CONTROL Advanced sustav upravljanja

Nova CMF-CD platforma je najavila potpunu reviziju Alijansine linije brandova za kompaktne i high-end segmente. Tako model Espace (kao i Austral) ima novu arhitekturu, redizajnirano podvozje i najnoviju ugrađenu tehnologiju. Sa posebno dizajniranim podvozjem i sustavom upravljanja, potpuno novi Espace je jako ugodan za vožnju.

Renault Espace E-Tech Full Hybrid 200: 4CONTROL advanced Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Reanultov sustav upravljanja zakretanjem sva četiri kotača 4Control Advanced na novom Espaceu (razine esprit Alpine i iconic) jamči odzivniju, precizniju i sigurniju vožnju te veću kontrolu u zavojima. Pri brzinama do 50 km/h, stražnji se kotači zakreću u suprotnom smjeru od smjera prednjih kotača čime se smanjuje krug okretanja i olakšava manevriranje. Pri brzinama većim od 50 km/h, stražnji se kotači zakreću u istom smjeru kao i prednji što poboljšava prianjanje i povećava sigurnost

Ovjes Espacea dolazi u dvije verzije: fleksibilna torzijska greda za modele s upravljanjem s dva kotača i stražnja multi-link osovina s 4CONTROL Advanced za upravljanje na četiri kotača.

Što se cijena tiče, novi Espace kreće s modelom techno E-Tech full hybrid 200 od 42.290 eura. Slijede esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 od 45.490 eura te iconic E-Tech full hybrid 200 od 47.790 eura. Naša testna verzija sa svim uključenim opcijama stoji 51.870 eura.

Treba napomenuti kako trenutno Espace dolazi u posebnoj ponudi koja vrijedi za fizičke osobe i uključuje dvije godine tvorničkog jamstva, produljeno jamstvo Renault za 3., 4., i 5. godinu ili 100.000 km, te dodatne 3 godine produljenog jamstva ili 150.000 km uz Real Garant. Dodatno produljeno jamstvo putem Real Garanta samo kod kupnje uz Mobilize Financial Services.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'